BİMER nedir? BİMER açılımı nasıl okunur? BİMER şikayet başvurusu nasıl yapılır? BİMER şikayet dilekçesi nasıl ve nereye yazılır? BİMER şikayet başvurumu nasıl ve nereden takip edebilirim? Hangi alanlarda yada hususlarda BİMER'e şikayet başvurusu yapabilirim?
Yazar : Uzm. Mahmut SUBAŞI (İK Uzmanı)
BİMER
BİMER yani açılımı "Başbakanlık İletişim Merkezi" olan bu program ile birlikte vatandaş ile devlet arasında ki iletişim daha aktif sağlanarak başvuruların her zaman ve her yerde yapılabilmesini sağlamaktadır. Devletin vatandaşına daha hızlı ve daha kolay hizmet vermek amacıyla tasarlanan bu program halkla ilişkilerin yürütülmesini sağlamaktadır. Devlet kurum ve kuruluşlarına istek ve şikayetlerinizi iletebilir bunların takibini ve sürecini de kontrol edilebilmektedir.
Her ne olursa olsun tüm başvurular ilgili kurumlara rahatlıkla yapılabilmektedir. Son teknoloji sistemlerle donatılan BİMER işlemlerinizi en kısa zaman da gerçekleştirebilmektedir. Böylelikle devlet kurum ve kuruluşları hem hizmeti ayağınıza getirilmekte hem de işlemleriniz en hızlı yollarla çözümlenebilmektedir. Dilekçe kanuna göre hazırlanan her türlü istek, şikâyet, ihbar ve öneri BİMER de değerlendirilmektedir. 2006 yılından bu yana hizmet vermekle birlikte gelişen teknolojik ilerlemeler program bünyesine en uygun şekilde entegre edilmektedir.
BİMER'E BAŞVURULAR CİMER ÜZERİNDEN ALINMAKTADIR
24 Haziran Seçimlerinin ardından Başbakanlık Makamı ilga olmuştur. Bu makamda ki bütün yetkiler tamamen Cumhurbaşkanlığı makamına geçmiştir. Dolayısı ile BİMER de yer alan bütün yetkiler ve şikayet mekanizması tamamen CİMER'e bağlanmıştır.
BİMER’E BAŞVURU YOLLARI
Vatandaşlara tanınan dilekçe ve bilgi edinme hakkı kapsamın da vatandaş odaklı yaklaşımla yapılan çalışmalardan biri olan BİMER halkla ilişkilerin açık tutulması ve geliştirilmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. Yapılan tüm müracaatlar Başbakanlık tarafından koordine edilerek takip edilmektedir.
BİMER’e; T.C vatandaşları, Mavi kartlılar ve karşılıklılık esası göstermek koşuluyla Türkiye’de ikamet eden yabancılar başvuru yapabilmektedirler. Başvuru içinse; telefon, internet, şahsen, mektup veya faks kanallarından biriyle iletişime geçmek mümkündür. İletişim kanlarından biri olan telefon ile yapılacak başvurular ise ALO 150 aranarak gerçekleştirilmektedir. ALO 1150 hangi ilden aranırsa o il valiliğinin bünyesinde ki Halkla İlişkiler dairesince işlemler yürütülmektedir.
Kamu kurumlarında çalışan ilgili personeller her gün BİMER sistemine giriş yaparak başvuruları incelemekte ve işlemleri başlatmaktadırlar.
Sponsorlu bağlantılar
BİMER’E BAŞVURU SÜRESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Öncelikle internet başvurusu yapılırken kimlik doğrulanması istenmektedir. İstenilen bilgilerin eksiksiz ve doğru bir şekilde yazılması gerekmektedir. Daha sonra cep telefonuna gönderilen kod ile birlikte sisteme giriş yapılabilmektedir. Kimlik doğrulama ise işlem yapacak kişinin gerçek kişi olduğunun belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Gerekli bilgilerin alınması ardından kimlik doğrulaması gerçekleşmektedir.
Eğer kimlik bilgilerinizin gözükmesini istemiyorsanız başvurunuz öncelikle ihbar niteliği taşımaktadır. Başvuru cevabı geldiğinde Kimlik bilgileriniz gizli olsa bile ilgili kurumlarca başvuru yapan kişinin e-posta adresine iletilmektedir.
Talep, istek ve şikayetleriniz bilgisayar ortamında geçerli bir dosya sisteminde ise başvurularda bu dosya eklenebilmektedir. Mektup başvuruların da ad – soyad, iş veya ikametgâh adresi, telefon ve imzayla beraber talep veya isteklerin kısa öz bir biçimde anlatılması gerekmektedir. Bazı durumlar da haksız ihbar ve şikâyet yapılabilmektedir. Bu durumlar da ise söz konusu haksızlık mevcutsa Cumhuriyet Savcılıklarına şikâyet başvurusu yapılabilmektedir. Yapılan başvurulara ise en çok 30 gün içinde gerekçesiyle birlikte cevap verilebilmektedir. Başvurular tamamlandıktan sonra BİMER sistemi bir numara vermektedir. Bu numarayla birlikte başvuru sorgulama ekranından müracaatlar takip edilebilmektedir. Bilgi edinme kanununa göre ise 15 iş gününde dönüş yapılmaktadır ancak bu süre içerisinde dönüş yapılmamış ise başvurunun akıbeti için yeniden BİMER sistemine başvuru yapılabilmektedir. Ayrıca başvuruya zamanında cevap vermeyen çalışanlar için yine Cumhuriyet Savcılıklarına şikâyette bulunulabilmektedir.
Şahsen yapılmak istenen başvurular da ise Başbakanlık Halkla İlişkiler Dairesine başvurulması gerekmektedir. Buranın adresi;T.C. Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı Kızılay Ek Bina B Blok P.K.:06640 Kızılay/Ankara ‘dır.
Yapılacak tüm başvuralar da önemli olan bilgilerin eksiksiz ve doğru olmasıdır. Bu konuda yaşanacak herhangi bir olumsuz durum müracaatın gerçekleşmemesine neden olmaktadır. Bu işlemin eksiksiz olmasından sonra istek veya şikayetleriniz konusunda başvuruların gerçekleştirilebilmesi mümkündür.
Yazar : Uzm. Mahmut SUBAŞI (İK Uzmanı)
BİMER
BİMER yani açılımı "Başbakanlık İletişim Merkezi" olan bu program ile birlikte vatandaş ile devlet arasında ki iletişim daha aktif sağlanarak başvuruların her zaman ve her yerde yapılabilmesini sağlamaktadır. Devletin vatandaşına daha hızlı ve daha kolay hizmet vermek amacıyla tasarlanan bu program halkla ilişkilerin yürütülmesini sağlamaktadır. Devlet kurum ve kuruluşlarına istek ve şikayetlerinizi iletebilir bunların takibini ve sürecini de kontrol edilebilmektedir.
Her ne olursa olsun tüm başvurular ilgili kurumlara rahatlıkla yapılabilmektedir. Son teknoloji sistemlerle donatılan BİMER işlemlerinizi en kısa zaman da gerçekleştirebilmektedir. Böylelikle devlet kurum ve kuruluşları hem hizmeti ayağınıza getirilmekte hem de işlemleriniz en hızlı yollarla çözümlenebilmektedir. Dilekçe kanuna göre hazırlanan her türlü istek, şikâyet, ihbar ve öneri BİMER de değerlendirilmektedir. 2006 yılından bu yana hizmet vermekle birlikte gelişen teknolojik ilerlemeler program bünyesine en uygun şekilde entegre edilmektedir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
BİMER'E BAŞVURULAR CİMER ÜZERİNDEN ALINMAKTADIR
24 Haziran Seçimlerinin ardından Başbakanlık Makamı ilga olmuştur. Bu makamda ki bütün yetkiler tamamen Cumhurbaşkanlığı makamına geçmiştir. Dolayısı ile BİMER de yer alan bütün yetkiler ve şikayet mekanizması tamamen CİMER'e bağlanmıştır.
BİMER’E BAŞVURU YOLLARI
Vatandaşlara tanınan dilekçe ve bilgi edinme hakkı kapsamın da vatandaş odaklı yaklaşımla yapılan çalışmalardan biri olan BİMER halkla ilişkilerin açık tutulması ve geliştirilmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. Yapılan tüm müracaatlar Başbakanlık tarafından koordine edilerek takip edilmektedir.
BİMER’e; T.C vatandaşları, Mavi kartlılar ve karşılıklılık esası göstermek koşuluyla Türkiye’de ikamet eden yabancılar başvuru yapabilmektedirler. Başvuru içinse; telefon, internet, şahsen, mektup veya faks kanallarından biriyle iletişime geçmek mümkündür. İletişim kanlarından biri olan telefon ile yapılacak başvurular ise ALO 150 aranarak gerçekleştirilmektedir. ALO 1150 hangi ilden aranırsa o il valiliğinin bünyesinde ki Halkla İlişkiler dairesince işlemler yürütülmektedir.
Kamu kurumlarında çalışan ilgili personeller her gün BİMER sistemine giriş yaparak başvuruları incelemekte ve işlemleri başlatmaktadırlar.
Sponsorlu bağlantılar
BİMER’E BAŞVURU SÜRESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Öncelikle internet başvurusu yapılırken kimlik doğrulanması istenmektedir. İstenilen bilgilerin eksiksiz ve doğru bir şekilde yazılması gerekmektedir. Daha sonra cep telefonuna gönderilen kod ile birlikte sisteme giriş yapılabilmektedir. Kimlik doğrulama ise işlem yapacak kişinin gerçek kişi olduğunun belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Gerekli bilgilerin alınması ardından kimlik doğrulaması gerçekleşmektedir.
Eğer kimlik bilgilerinizin gözükmesini istemiyorsanız başvurunuz öncelikle ihbar niteliği taşımaktadır. Başvuru cevabı geldiğinde Kimlik bilgileriniz gizli olsa bile ilgili kurumlarca başvuru yapan kişinin e-posta adresine iletilmektedir.
Talep, istek ve şikayetleriniz bilgisayar ortamında geçerli bir dosya sisteminde ise başvurularda bu dosya eklenebilmektedir. Mektup başvuruların da ad – soyad, iş veya ikametgâh adresi, telefon ve imzayla beraber talep veya isteklerin kısa öz bir biçimde anlatılması gerekmektedir. Bazı durumlar da haksız ihbar ve şikâyet yapılabilmektedir. Bu durumlar da ise söz konusu haksızlık mevcutsa Cumhuriyet Savcılıklarına şikâyet başvurusu yapılabilmektedir. Yapılan başvurulara ise en çok 30 gün içinde gerekçesiyle birlikte cevap verilebilmektedir. Başvurular tamamlandıktan sonra BİMER sistemi bir numara vermektedir. Bu numarayla birlikte başvuru sorgulama ekranından müracaatlar takip edilebilmektedir. Bilgi edinme kanununa göre ise 15 iş gününde dönüş yapılmaktadır ancak bu süre içerisinde dönüş yapılmamış ise başvurunun akıbeti için yeniden BİMER sistemine başvuru yapılabilmektedir. Ayrıca başvuruya zamanında cevap vermeyen çalışanlar için yine Cumhuriyet Savcılıklarına şikâyette bulunulabilmektedir.
Şahsen yapılmak istenen başvurular da ise Başbakanlık Halkla İlişkiler Dairesine başvurulması gerekmektedir. Buranın adresi;T.C. Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı Kızılay Ek Bina B Blok P.K.:06640 Kızılay/Ankara ‘dır.
Yapılacak tüm başvuralar da önemli olan bilgilerin eksiksiz ve doğru olmasıdır. Bu konuda yaşanacak herhangi bir olumsuz durum müracaatın gerçekleşmemesine neden olmaktadır. Bu işlemin eksiksiz olmasından sonra istek veya şikayetleriniz konusunda başvuruların gerçekleştirilebilmesi mümkündür.