Bir din nicin bu hale gelir?
Hayatı kendi istek ve cıkarları doğrultusunda şekillendirme hastalığına muptela olan Batılı insan, nasıl tabiatı, dunyanın yeraltı ve yerustu zenginliklerini, uzayı, hatta diğer insanları, bu arzunun gercekleşmesi amacıyla kullanılacak birer arac olarak goruyorsa, onun gozunde dinin de bundan farkı yoktur Ona gore din, insana yine insanın istediği bicimde hizmet etmelidir
Her şey bizim icin demekte olan Batılı insan, İncil'i bunun icin tahrif etmiştir Beşeri arzularına uymayan ilahi oğretilerin kiminin yerini değiştirmiş, kimini cıkarmış ve yerine kendisine uyan hukumleri koymak suretiyle aslından uzaklaştırmıştır Bunun uzerine bir de, ben boyle anlıyorum keyfiliği eklenince, Kur'an'ın hevayı ilahlaştırmak dediği durum ortaya cıkmıştır
Tevrat'ın başına gelenler de bundan farklı değildir Gerci Yahudilik evrensellik iddiası olmayan, sadece belli bir ırka (İsrailoğulları'na) ait olduğu kabul edilen bir din olması sebebiyle, Hıristiyanlık'ta olduğu kadar fazla sayıda serbest yorumun nesnesi olmamış Fakat Yahudi ve Samiri Tevratları arasında bulunan altı bin civarındaki farklılık ve modernist Yahudilerin din yorumlarının klasik Tevrat yorumları ile taban tabana zıt olması, bu dinin de beşer arzularına gore tahrif edildiğinin en onemli gostergelerindendir
Hayatı kendi istek ve cıkarları doğrultusunda şekillendirme hastalığına muptela olan Batılı insan, nasıl tabiatı, dunyanın yeraltı ve yerustu zenginliklerini, uzayı, hatta diğer insanları, bu arzunun gercekleşmesi amacıyla kullanılacak birer arac olarak goruyorsa, onun gozunde dinin de bundan farkı yoktur Ona gore din, insana yine insanın istediği bicimde hizmet etmelidir
Her şey bizim icin demekte olan Batılı insan, İncil'i bunun icin tahrif etmiştir Beşeri arzularına uymayan ilahi oğretilerin kiminin yerini değiştirmiş, kimini cıkarmış ve yerine kendisine uyan hukumleri koymak suretiyle aslından uzaklaştırmıştır Bunun uzerine bir de, ben boyle anlıyorum keyfiliği eklenince, Kur'an'ın hevayı ilahlaştırmak dediği durum ortaya cıkmıştır
Tevrat'ın başına gelenler de bundan farklı değildir Gerci Yahudilik evrensellik iddiası olmayan, sadece belli bir ırka (İsrailoğulları'na) ait olduğu kabul edilen bir din olması sebebiyle, Hıristiyanlık'ta olduğu kadar fazla sayıda serbest yorumun nesnesi olmamış Fakat Yahudi ve Samiri Tevratları arasında bulunan altı bin civarındaki farklılık ve modernist Yahudilerin din yorumlarının klasik Tevrat yorumları ile taban tabana zıt olması, bu dinin de beşer arzularına gore tahrif edildiğinin en onemli gostergelerindendir