Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bir Geliştirici, Unreal Engine 5 ile 10 Milyar Poligonluk Sahne Yarattı

Bir Geliştirici, Unreal Engine 5 ile 10 Milyar Poligonluk Sahne Yarattı
0
61

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
gelistirici-unreal-engine-5-ile-10-milyar-poligonluk-sahne-yaratti.jpg

Ionized Games Baş Geliştiricisi Gary Freman, Unreal Engine 5 erken erişiminden faydalanarak 10 milyon poligon ile köpeğinin bir modelini çıkarttı ve daha sonra bunu 1000 defa çoğaltarak 10 milyar poligondan oluşan bir sahne yarattı.

Geliştirici, yatağında uyuyan köpeğinin 122 fotoğrafını çekip bunları Reality Capture’a yükledi ve ortaya bir 3B model çıkarttı. Daha sonra sonuçları 4K dokular ile Unreal Engine 5’e aktardı. Daha sonraysa modelin 1000 örneğini oluşturmak üzere Nanite ağları kullanıldı ve 10 milyar poligonlu sahne ortaya çıktı. Motorun meselesiz formda 60 FPS ile çalışan bu sahneyi çalıştırabilmesi dikkat çekiyor.



Freeman’ın sisteminin Ryzen 7 5800X, EVGA RTX 3070 XC ve 32 GB RAM özelliklerine sahip olduğunu da belirtelim. Geliştirici kâfi olacağına inandığı bir GTX 750 kullanarak da emsal bir sahne oluşturma planları yapıyor.

Sahnenin bariz karmaşıklığına karşın, sistemin tam yüke yakın olmadığı tabir ediliyor. Geliştirici ayrıyeten, rastgele bir GTX 10 serisi kartın yahut daha yeni bir kartın kimi akıllara sakinlik veren geliştirmeler göreceğini de tez ediyor.

Freeman ayrıyeten bilgi boyutunun 1.5 GB olduğunu belirtiyor. Bununla birlikte oyunların mutlaka büyüyeceğini lakin oyunun kesin boyutunun hala geliştiricinin sorumluluğunda olduğunu kelamlarına ekliyor. Kendisi biraz daha uğraşsa datanın kalitesinden ödün vermeden boyutunu 50-100 MB düzeyine düşürebileceğine inanıyor.
 
858,510Konular
980,881Mesajlar
30,741Kullanıcılar
DekekeoeSon üye
Üst Alt