Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bir İtalyan Klasiği: Gondol

Bir İtalyan Klasiği: Gondol
0
129

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Gondol (İtalyanca gondola), Venedik’in lagün koşullarına uygun geleneksel, düz tabanlı, tek kürekli bir teknedir Daha dar olması dışında bir kanoya benzer Tekneye tutturulmamış küreği aynı zamanda dümen gibi kullanan bir gondolcu tarafından yönlendirilir
Adı ilk kez Venedik Dükası Vital Faliero de Doni’nin bir kararnamesinde (1094) geçen gondol, yüzyıllar boyunca Venedik’teki en yaygın ana ulaşım aracıydı Gondollar, gondolcular arasında düzenlenen özel kürek yarışmalarında da kullanıldı Bugünkü birincil rolleri ise, turistleri gezdirmektir Yüzlerce yıl önce Venedik kanallarında dolaşan binlercesinden geriye yaklaşık 400 ruhsatlı gondolcu kaldı Ancak, artık uzak geçmişin eski püskü ev yapımı teknelerinin yerini daha zarif ve gösterişlileri almış durumda
Düz tabanları nedeniyle, gerektiğinde yanlamasına da sürüklenebilen gondollar, 20 yüzyılın başlarına kadar, yolcuları hava koşullarından veya gözlemcilerden korumak için “felze denilen küçük bir kabin ile donatılmıştı Pencereleri, “Venedik jaluzisi ile örtülebiliyordu
Geleneksel “felze kaldırıldıktan sonra, yerini “tendalin adlı bir tür yazlık tente aldı Geçmiş yüzyıllarda gondollar çeşitli renklerde olabilirken, zengin kesimin birbirleriyle yarışmaya dönüşen aşırı harcamalarını kısıtlamak için çıkarılan bir yasa kapsamında (1562) tüm gondollar siyaha boyandı
17 ve 18 yüzyıllarda sekiz bin ila on bin gondol olduğu tahmin edilmektedir Gondolların,Venedik’in simgesi haline gelmiş olmalarına rağmen, Venedik Cumhuriyeti zamanında tek ulaşım aracı değillerdi Jacopo de Barbari’nin 1500 yılında çizdiği Venedik haritasında, teknelerin yalnızca bir kısmının gondol olduğu, çoğunluğu çektirmelerin ve diğer teknelerin oluşturduğu görülmektedir
Tarihi gondol, modern gondoldan oldukça farklıydı Ressam Canaletto’nun (Giovanni Antonio Canal, 16971768) tablolarında daha alçak bir pruva, daha yüksek bir “ferro ve genellikle iki kürekçi görülmektedir Muz biçimindeki modern gondol 19 yüzyılda tekne üreticisi Tramontin tarafından geliştirildi Gondol tasarımı, şehir yönetiminin değişiklikleri yasakladığı 20 yüzyılın ortalarına kadar gelişmeyi sürdürdü Giovanni Antonio Canal
Günümüz gondolu 10 metre 82 santim uzunluğunda, 1 metre 37 santim genişliğindedir ve ağırlığı 700 kilogramdır Sekiz çeşit ağaç (ıhlamur, meşe, maun, ceviz, kiraz, köknar, karaçam ve karaağaç) kullanılarak elle yapılmış toplam 280 parçadan oluşmaktadır Yapımı yaklaşık iki ay sürmektedir Teknenin önündeki genellikle demirden yapılan süsleme, pirinç, paslanmaz çelik veya alüminyumdan da yapılabilmektedir
Gondolun her ayrıntısının kendi sembolizması vardır Gondolun “ferro denilen demir başı, gondolun kıç tarafındaki ağırlığı dengelemek için gereklidir ve “Canal Grandenin sularının kıvrımlarını sembolize eden “S şeklindedir Demir başlıktaki altı diş altı ilçeyi yani Venedik’in “sestieri sini temsil eder Geriye doğru çıkıntı yapan bir dişin Giudecca adasını, “ferronun tepesi ile dişler arasındaki yarı dairesel kesiğin Rialto Köprüsü’nü temsil ettiği söylenmektedir Bazı gondollarda görülebilen üç kabartma ise kentin üç adasını (Murano, Burano ve Torcello) simgelemektedir
Şarkıları ve sesleriyle ünlü gondolcular, altı aydan fazla süren bir tekne eğitimi ve çıraklık döneminden sonra, sınava girerek lisans alabilmektedir Standart olarak mavi veya kırmızı çizgili üst, kırmızı fular, geniş kenarlı saz şapka ve koyu renk pantolon giymektedirler
Kaynakça:
Constantin Parvulesco, “Gondole, Symbole de Venise, Du May, 2007
Gilberto Penzo, “Wooden Boat, The Venetian Gondola, La Gondola, 1999
Tim Jepson, “The history and origins of the gondola Telegraphcouk
 
858,497Konular
982,549Mesajlar
30,286Kullanıcılar
yasiinakbsSon üye
Üst Alt