Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bir soRum VaR...(bekaretini kaybetmiş birisiyle evlenmek)

Bir soRum VaR...(bekaretini kaybetmiş birisiyle evlenmek)

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
İnsanın bu kademelerde zikir artışıyla birlikte Allah yolunda nefsiyle cihadetmesi gerekiyor
Allah’u Teâlâ insanları malları, evlatları ile sınar Onları çeşitli musibetlerle imtihan eder Onlara infak etmeyi öğretir Onlara başka insanları kendilerinden öne geçirmeyi öğretir Sabrı öğretir Onlara itaatetmeyi öğretir Rabbimiz bu olgunlaşmayı kuluna Resûlü vasıtasıyla ulaştırır Resûle itaatın olgunlaşma kademelerindeki önemi en az başlangıçtaki kadar büyüktür
Allah’u Teâlâ kulunu dener;

3 ÂLİ İMRAN179: Mâ kânallâhü liyezeralmü’mînine alâ mâ entüm aleyhi hattâ yemîzel habîse minettayyib Ve mâ kânallahü li yutlı’aküm alel gaybi ve lâkinnallahe yectebî min rusûlihî men yeşâü feâminü billâhi ve rusûlih, ve in tü’minû ve tettekû feleküm ecrun azîm
Allah mü’minleri, pisi, temizden ayırıncaya kadar, şu üzerinde bulundukları hâl üzere bırakacak değildir Allah sizi gayb üzerine (gaybtan) haberdar edecek de değildir Fakat Allah, Resûl’lerinden dilediği kimseyi seçer, (gayb’ı ona, o Resûl’üne bildirir) O halde, Allah’a ve O’nun Resûl’lerine iman edin Ve eğer iman eder ve takva sahibi olursanız o zaman sizin için ECR’UN AZİM (Büyük Mükâfat) var

2 BAKARA214 : Em hasibtüm en tedhulûlcennete ve lemmâ ye’tiküm meselüllezine halev min kabliküm Messethümülbe’sâü veddarrâü ve zülzilû hattâ yekûlerresûlü vellezine âmenû me’ahü metâ nasrullâh Elâ inne nasrallâhi karib
Yoksa siz; kendinizden önce gelenlerin benzer halleri sizin de başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi hesab ediyordunuz? Onlara öylesine kötülük ve zarar dokundu ki, sarsıldıkça sarsıldılar taâki, Resûl ve onunla beraber olan iman edenler; “Allah’ın yardımı ne zaman? diyecek (duruma gelmişlerdi) İyi bilin ki; Allah’ın yardımı muhakkak ki yakındır

2 BAKARA155: Ve leneblüvenneküm bişey’in minelhavfi velcu’ı ve naksın minelemvâli vel’enfüsi vessemerât Ve beşşirissâbirin
Ve sizi biraz korku, biraz açlık, biraz da maldan, candan ve ürünlerden eksiltmekle imtihan ederiz Sabredenleri müjdele;

Rabbimize kul olmak, ne kadar zorsa, kul olmanın mükâfatı da o kadar büyüktür Allahu Teâlâ bu dünya hayatında karşılaştığımız her güçlükte, zorlukta O’na güvenmemizi, O’na dayanmamızı ister O’nunla birlikte olmak O’nu çok zikretmekle mümkündür

İşte bu yüzden Rabbimiz bütün ibadetlere ihtiyacımız olduğunu bize anlatırken, en büyük yardımı ise O’nu zikrederek alacağımızı belirtmektedir

29 ANKEBUT45: ütlü mâ ûhıye ileyke minelkitâbi ve ekımıssalât, innessalâte tenhâ anilfahşâi velmünker, ve lezikrullahi ekber, vallahü ya'lemü mâ tasne'ûn
Sana kitaptan vahyedileni oku namazı kıl çünkü namaz kötülükten ve fuhşiyattan meneder ama Allah’ın zikri en büyüktür Ve Allah yaptığınız şeyleri bilir

Zikrimizi her geçen gün arttırmak suretiyle teslime yaklaşırız

33 AHZAB41: yâ eyyühelleziyne âmenûzkürullahe zikren kesiyrâ
Ey imân edenler , Allah’ı çok zikredin

33 AHZAB42: ve sebbihûhü bükreten ve asıylâ
O’nu sabah akşam tesbih edin ve yüceltin

Fizik vücutlarını teslim etmek isteyen mü’minler zikirlerini günün yarısından daha fazla yapmaya gayret ederler Onlar Allah’ı zikrettikce kalpleri titrer

22 HAC35: elleziyne izâ zükirallahü vecilet kulûbühüm vassâbiriyne alâ mâ esâbehüm velmukıymiyssalâti ve mimmâ razaknahüm yünfikuûn
Allah’ı zikrettikleri zaman onların kalpleri (Allah’tan gelen bir ceryan ile) titrer Onlar musibetlere sabredenlerdir; namazlarını kılanlardır, rızıklarından dağıtanlardır

8 ENFAL2: innemelmü’minûnelleziyne izâ zükirallahü vecilet kulûbühüm ve izâ tüliyet aleyhim âyâtühü zâdethüm iymânen ve alâ rabbihim yetevekkelûn
Muhakkak mü’minler onlardır ki Allah’ı zikrettikleri zaman kalpleri titrer (cezbelenir) Ve onlara Allah’ın ayetleri okunduğu zaman onların imanları artar ve Rabblerine tevekkül ederler

25 FURKAN73: velleziyne izâ zükkirû biâyâti rabbihim lem yahırrû aleyhâ summen ve umyânâ
Onlar ki kendilerine Rabblerinin ayetleri hatırlatıldığı zaman, onlara karşı kör ve sağır davranmazlar

3 ALİ İMRAN134: Ellezine yünfikûne fisserrâi veddarrâi velkâzıminel gayza vel’âfîne aninnâs Vallâhü yuhibbül muhsinîn
O (takva sahibleri) ki bollukta da darlıkta da (Allah için) infâk ederler (ihtiyaç sahiplerine verirler) Öfkelerini yutarlar ve insanları affederler, Allah muhsinleri sever

Allah’u Teâlâ fizik vücutlarını Allah’a teslim eden kullarının özelliklerini veriyor O insanların nefslerindeki afetler tamamen yok olmamıştır Ama Allah’ın nurları nefslerinin kalplerine hakim olmuştur Bu sebeble fizik vücutlarını Allah’ın emirlerine ve nehiylerine itaat ettirirler Öfkelenirler ama öfkelerini yutarlar Insanları affederler

25FURKAN63: ve ibâdürrahmânilleziyne yemşûne alel'ardı hevnen ve izâ hâtabehümülcâhilûne kaâlû selâmâ
Rahmân’ın öyle kulları vardır ki, onlar yeryüzünde tevazu ile yürürler Şayet onlara cahiller söz atacak olurlarsa selâm size derler

Bu insanlar Allah’ın resûlüne itaat ederler

3 ALİ İMRAN 132: Ve etı’ullâhe verresûle le’alleküm türhamûn
Allah’a ve Resûl’e itaat edin ki böylece (Allah’ın) rahmeti üzerinize olsun (ve merhamet edilenlerden olun)

24NUR51: Innemâ kâne kavlelmü’miniyne izâ dü’û ilallahi ve resûlihî liyahküme beynehüm en yekuûlû semi’nâ ve eta’nâ ve ulâike hümülmüflihûn
Müminler aralarında hüküm vermek için Allah’ın Resûlüne çağrıldıkları vakit sözleri ancak: “Dinledik ve itaaat ettik demeleridir İşte muradlarına erenler bunlardır


Buradaki itaat kayıtsız şartsız itaattir Bir ölünün ölü yıkayıcısına teslim olduğu gibi Mantık sınırlarının içinde kalmamak başka bir altarnetif düşünmemek lâzımdır İşittik, anladık itaat ettik deniyor Anlasakda anlamasakda O’nun sözlerine Hakkın sözlerine itaat etmek gerekir Bizim de bu itaat sayesinde fizik vücudumuzu Allah’a teslim ettiğimizi yani tam itaat ettirdiğimizi yaşamamız söz konusudur

Fizik vücudun teslimi Muhsinler Makamında tamamlanır İnsanoğlu bu mertebede muhsinlerden olur Fizik vücudunu ihsanla Allah’a teslim etmiştir Nefsinin kalbinde %9 karanlık kalmıştır Allah’ın ikinci takvasına ulaşmış, Ekber Takva sahibi olmuştur

Allah’ın Nisa 58 de emrettiği üç emanetin iadesinden ikisini yerine getirmiş Allah’ın Ekber rızasına ulaşmıştır

NEFS
NEFSİN YARATILIŞI

Allah insanın fizik vucudunu yarattıktan sonra ona nefs verdi Ve Rabbimiz secde suresi 9uncu ayette “Sonra onu nefsle dizayn etti buyuruyor

32 SECDE9: sümme sevvâhü ve nefeha fiyhi min rûhihî ve ce’ale lekümüssem’a vel’ebsâre vel’ef’ideh, kaliylen mâ teşkürûn
Sonra (Allah) onu dizayn etti ve onun içine (vechin, fizik vücudun içine) ruhundan üfürdü ve onu (onun ruhunun kalbine) sem’i (kalbin işitme hassası) basar (kalbin görme hassası) ve fuad (kalbin idrak etme hassası) hassalarına (sahip) kıldı Ne kadar az şükrediyorsunuz

Nefs, insanın üç vücudundan bir tanesidir Secde suresinde bu üç vücuda ait işaretleri görebiliyoruz Allah’u Teala;
“sonra sözüyle daha önce yarattığı fizik vücudu işaret ediyor
“dizayn etti derken nefsten bahsediyor (nefs dizayn edilerek yaratılmıştır şems 7 Ve Allah semi ve basar hassalarını nefs kalbin içine koyuyor Bakara 7 Casiye 23 )
Onun içine ruhundan üfürdü derken üçüncü vücudumuz olan ruhun yaratılışını anlatıyorDemekki insan yaratılışta 3 vücutla yaratılmıştır

ÜÇ VÜCUDUMUZUN FARKLILIKLARI

1 Hepsi farklı özelliklerin sahibidir Bak; nefsin özellikleri,
ruhun özellikleri, fizik vücudun özellikleri
2Hepsinin yaratılışı farklıdır (Fizik vücut halk edilerek, Nefs seva
edilerek, Ruh üfürülerek yaratılmıştır) Bak; yaratılış
3Hepsinin madde oldukları alemler farklıdır (Fizik vücut zahiri
alemde, Nefs berzah aleminde, Ruh Emr aleminde madde olurlar)
Bak; alemler
4Allah’ın bu üç vucuttan aldığı yeminler farklıdır (Fizik vücudun
yeminiahd, Nefs’in yeminiyemin, Ruh’un yemini misak) Bak;
yeminler
5Üç vücudumuz da farklı şekilde yeminlerini yerine getirirler
(Fizik vücut Şeytana değil Allah’a kul olarak, Nefs tezkiye olarak,
Ruh Allah’a ulaşarak ) Bak; yeminler

ÜÇ VÜCUDUMUZUN BENZERLİĞİ

1Üç vücudumuz için Allah zahiri dünyada farz emirler buyurmuştur
Her üç vucutta bu dünyada bu emirleri yerine getirmek
mecburiyetindedir
2Üç vücudumuz için de bu dünya hayatında Allah’a teslim olmak
asıldır
3Üç vücudumuzun da teslim olmaları birbirlerine bağlıdır Bağımsız
hareket edemezler Nefs tezkiye olmadan, ruh teslim olamaz Ruh
teslim olmadan fizik vücut teslim olamaz, fizik vücut teslim
olmadan nefs teslim olamaz

NEFSİN İKİ YÖNLÜ YARATILMASI

Ve Allah’u Tealâ şems suresi 7inci ayetinde de;
91 ŞEMS7: ve nefsin ve mâ sevvâhâ
Yemin ederim ki o nefs sevva edildi (7 kademede) Buyurmaktadır

Bu yedi kademe;
1 Nefsi Emmare
2 Nefsi Levvame
3 Nefsi Mulhime
4 Nefsi Mutmaine
5 Nefsi Radiye
6 Nefsi Mardiye
7 Nefsi Tezkiye

Yukarıda saydığımız nefsin kademeleridir Nefs bu dünyada yaşarken bu kademeleri yaşaması ve 7inci kademeye ulaşarak tezkiye olması gerekmektedir Bu kademeler insanın nefsiyle mücadelesini göstermektedir İnsan neden nefsiyle mücadele etmelidir? Çünkü her insanın nefsinde 19 afet vardır
74 MÜDESSİR30: aleyhâ tis’ate aşer
19 üzerinizedir

1 Cehalet
2 Cimrilik
3 Dedikodu, Gıybet
4 Fitne, Fesat
5 Gurur, Kibir
6 Haset ve Düşmanlık
7 Hırs, Şehvet
8 İsyan
9 İptila
10 Kin ve Nefret
11 Küfür
12 Mürailik
13 Nankörlük
14 Öfke, Gayz
15 Sabırsızlık
16 Vefasızlık
17 Yalan
18 Zulüm
19 Zan

Nefste mevcut olan bu 19 afet sebebiyle Rabblerine karşı çöyle diyorlar;

2 BAKARA 30: Ve iz kale rabbüke, lilmelaiketi inni ca’ılün fil ardı halifeh Kalu etec’alü fiha men yüfsidu fiha ve yesfiküddimae, ve nahnü nüsebbihu bihamdike ve nukaddısü lek Kale inni e’lemü ma lâ tâ’lemun
(Hani) o zaman Rabb’in meleklere: “Ben muhakkak ki yeryüzünde bir halife yaratacağım demişti ( de): “Orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın? Oysa biz Seni hamdinle tesbih ve takdis ediyoruz demişlerdi (Rabb’in de) “Ben sizin bilmediklerinizi bilirim… buyurdu

Burada nefsimizin zulmâni yönüne işaret edilmektedir nefsin iki yönlü yaratıldığını bilmemektedir de nefs yoktur Nurdan yaratılmışlardır Rabbimiz bize ihsan ettiği nefsi iki yönlü yarattığını, Tin Sûresinin 4 ve 5Âyeti Kerîmesinde şöyle açıklıyor

95 TİN4: lekad halaknel’ insâne fiy ahseni takviymin
Andolsunki, biz insanı (insanın nefsini) en güzele (ahsene) ulaşabilecek bir takvim içinde yarattık

95 TİN5: sümme redednâhü esfele sâfiliyn
Sonra onu esfeli sâfiline reddettik

Âyeti Kerîme'nin ikinci kısmında sözü edilen Esfeli Sâfilîn, Ahiret hayatında, Cehennemle cezalandırılan nefsin bulunduğu yerdir Nefs burada rehinedir Yeryüzünde ikame edilen Adem oğlunun, nefsini, Rabbimize verdiği tezkiye yeminine uygun bir şekilde tezkiye, terbiye etmediği sürece iblise tâbî olup, Cehennem'in en alt katıyla cezalanacağını, Rabbimiz açıklıyor
İnsana verilen bu dünya hayatı, rehine olan nefsini kurtarmak içindir Eğer rehine kurtulursa, insandaki emanet olarak bulunan ruh da Allah’a verdiği misakini yerine getirebilecek, Allah’a ulaşabilecektir
Âyeti Kerîme'nin birinci kısmında ise, dünya hayatını yaşarken insanın Elestü Birabbiküm günü Rabbimize verdiği misaka uygun olarak nefsini evvela 7 kademede tezkiye, sonra terbiye ve tasfiye etmek suretiyle en güzel biçime dönüştürebilecek şekilde yaratıldığı beyan ediliyor
Demek ki, nefs başıboş bırakılıp, tezkiye, terbiye ve tasfiye için, dünya hayatını yaşarken bir şey yapılamazsa, şeytanın insan vücudundaki melcei (sığınağı) olan nefs, şeytanın negatif telkinleriyle, Cehennem'in en alt katı olan Esfeli Safilin'e gidecektir
Eğer nefs tezkiye, terbiye ve tasfiye edilebilirse Ahseni Takvim'e dönüşerek, ruhun halleriyle hallenir, adeta vücut ülkesinde ikinci bir ruh olur Buradan anlıyoruz ki, nefs iki yönlü bir mahlûktur
7 ARAF172: ve iz ehaze rabbüke min beniy âdeme min zuhûrihim zürriyyetehüm ve eşhedehüm alâ enfüsihim, elestü birabbiküm, kaâlû belâ, şehidnâ, en tekuûlû yevmelkıyâmeti innâ künnâ an hâzâ gaâfiliyn
Ve o zamanki (ezelde) Allah Adem oğullarının sırtlarından onların zürriyetlerini çıkardı (aldı) ve onları nefsleri üzerine şahit tutarak dediki:
“Ben sizin Rabbiniz değil miyim?
Dediler ki:
“Evet (Sen bizim Rabbimizsin) Biz şahitleriz
Kıyamet günü: “Muhakkakki biz bundan gafilleriz (bizim bundan haberimiz yoktu) demesinler diye

Nefsin yemini, dünya hayatında 7 tezkiye kademesinde tezkiye olmaktır Ruhun misakı ise tezkiye olan nefsin her tezkiye kademesine paralel olarak 7 kat yükselerek, 7 kattan sonra 7 alemi aşarak, varlıklar aleminin son noktasından (Sidratülmüntehâ'dan) yokluğa geçerek, yoklukta (Adem'de) Allah’ın Zat'ına ulaşması, orada yok olması ve Rabbine teslim olmasıdır Fizik vücudun yemini (ahd) ise Allah'a kul olmaktır
Vücut ülkesinde Allah’ın bir temsilcisi olan ruhun, verdiği misakı yerine getirmemesi düşünülemez Fakat, Rabbimiz, ruhun misakını yerine getirebilmesini, nefsin tezkiye olması şartına, yani nefsin Rabbimize verdiği yemini yerine getirme şartına bağlamıştır

91 ŞEMS9: kad efleha men zekkâhâ
Andolsunki nefsini tezkiye eden felâha erer (cennete girer)

Bu da nefsimizin değişerek yarıdan daha fazla nurla dolması halidir

NEFSİN DEğİŞEBİLME ÖZELLİğİ

Peygamber Efendimiz (SAV) in harpler tamamlandıktan sonra artık küçük cihadlar bitti, şimdi büyük cihad başlıyorsözündeki büyük cihat nefse karşı açılan savaştır
Allahû Tealâ ve Tekaddes Hz Hz Adem'e (AS) nefs verip de, diğer mahlûklara üstün kılınca, nefsi olmayan meleklerden Harut ve Marut isimli iki Melek:
Yüce Rabbimiz bize de nefs ihsan eyle ve ona nasıl hakim olacağımızı ispat edelimdemişlerdir
Allahû Tealâ bu talebi kabul ederek, bu iki meleği Babil şehrine indirmiş Orada her ikisi de nefslerine yenilerek bir kadının ırzına geçerek ve kadının kocasını öldürerek, nefse hakîm olmanın ne kadar güç bir şey olduğunu anlamış ve Allah huzurunda mahcub olmuşlardır
İslâm’ın temel fonksiyonu, nefsimizin tezkiye, ve tasfiye edilmesidir Varılması murad edilen ise nefsimizi başlangıçta 7 tezkiye kademesinde tezkiye etmek ve buna devamla 7 velâyet kademesinde de terbiye ve tasfiye ederek, ruhun halleriyle hallenmesini sağlamaktır Yani nefsin, ruhun tüm hasletlerini muktesebatına almak suretiyle, ruhun hoşlandığı şeylerden zevk almasını ve bunlardan vazgeçemez hale gelmesini sağlamaktır
Nefs başlangıçta isyankârdır Onu tezkiye etmek lâzımdır Nefsin tezkiyesi ona istediklerini vermemekten geçer Nefsine her istediği münkeri nehy edildigi halde, ikram eden, mâ 'ruf ile emr olunmasına rağmen bundan içtinap eden kul, nefsinin emrindedir Yani nefsi emmarededir
Nefs, bir azgın ata benzer ki, zaptı rabt altına, kontrol altına alıp da, kumanda edebilen kişinin ruhu, Rabbine vuslat olur ve Allah’ın Zat'ında fani olarak, O'na teslim olur Fakat at, (Yani nefs) gemi azıyı alırsa, sahibini şeytana götürüp teslim eder
Müridin, sülûkunu tamamlıyabilmesi, nefsinin 7 tezkiye kademesinde tezkiye edilmesine, yani kontrol altına alınmasına sıkı sıkıya irtibatlıdır Nefsin tezkiyezinde vasıta emirler pek çoktur Namaz, oruç zekat, sadaka, hacc, zikir, dünya çalışmasının ibadet kılınması gibi yerine getirilmesi gereken pek çok emrin yanında, sakınılması gereken içki, kumar, puta tapmak, fal, dedikodu vb birçok yasaklar da mevcuttur
Nefsin tezkiyesinde en önemli vasıta zikirdir Fakat zikrin yanında orucun önemi azımsanamayacak derecededir Nefs için başlangıçta, oruç bir azabdır Bir işkencedir Nefs, ruhun hüvviyetine sokulmak istendiği zaman önce isyan eder, fakat tezkiye ile kontrolü sağlanıp, ruhun hüvviyetine girince, ruhun hoşlandığı şeylerden zamana paralel olarak hoşlanmaya başlar ve oruçda nefs için bir zevk olmaya başlar

NEFS KENDİSİNE ZULMEDER

Allahû Tealâ ve Tekaddes Hzleri Kur'ânı Kerîm'de şöyle buyuruyor

10YUNUS44: İnnallahe lâ yazlimünnâse şey’en ve lâkinnennâse enfüsehüm yezlimûn
Şüphesiz Allah insanlara asla zulüm etmez Lâkin insanlar kendi nefslerine zulmederler

Umumiyetle burada, nefsin talep ettiği şeyleri ona vermemek, ona yapılmış bir zulüm olarak tefsir edilip, izahta büyük güçlük çekilmektedir
Ruhun Rabbine vuslat olabilmesi, nefsin tezkiye edilmesiyle mümkündür Nefsin tezkiyesi ise, ona istediklerini vermemek ve Rabbimizin emir buyurduğu Amilüssâlihat'ı ona yaptırmakla mümkündür İnsanın dünya va ahiret saadetine erebilmesi kesin olarak, nefsin bu vasıta emirleri belirli bir ölçü ve zaman içinde yerine getirebilmesine bağlıdır Fakat, başlangıçta cehaleti sebebiyle bunu fark edemiyen nefsimiz, dünya zevklerine meyyal olması ve hırs afeti sebebiyle Allah’ın yap dediklerini yapmaz, emre karşı gelir, isyan eder, Allah’ın yasak ettiği şeyleri de kendisinin hoşlanması, zevk duyması sebebiyle yapar Bu ise sürekli Allah indinde, derecat kaybetmesine, yani kendisine zulmetmesine sebep olur Zulüm, bir üzüntü kaynağı olduğuna göre dünya ve ahiret hayatında hep pişmankâr bir davranışla yaptıklarına pişman olmaktadır
Kimi kişiler, nefse istediklerini vermemeyi, nefse yapılan bir zulüm olarak mütalâ etmektedirler Bu kesinlikle yanlıştır Meselenin çözümü basittir Allah’ın bir temsilcisi olan ruhun emirlerinin vücut ülkesinde tatbik edilmesi halinde, yani Amilüssalihat işlemek ve münkerden sakınmak halinde derecat kazanılır Nefsimizi, zikirle tezkiye kademelerinde tezkiye edip, sonunda emanet olan ruhumuzu sahibi olan Allah'u zülcelâl Hzlerine ulaştırmamız temel hedeftir Nefsin bu emirleri yerine getirmemesi derecat kaybına sebep olur Kaybedilen derecat sebebiyle, ruh, sahibi olan Allah'u zülCelâl Hz lerine yükselemez ve Rabbine kavuşma emri olan vuslatı gerçekleştiremez
Bu sebeple derecat kaybetmemiz, nefsimize zulmetmemiz anlamına gelmektedir Kim şer işlerse o kişi derecat kaybeder Her şer işlemede insan sıkıntı duyar Her hayırı işlemede ise ferahlık ve huzur duyar İşte nefse Allah’ın yasak ettiği şeyleri vermek şer işlemektir, kişinin nefsine zulmetmesidir Allah’ın emrettiği şeyleri yapmamak ta aynı sonuca ulaştırır
Kişi şer işlemiş olur ve derecat kaybeder Bir insanın Cehennem'e gitmesinin temel nedeni kaybettiği derecatın kazandığından fazla olmasıdır Cehennem'de ise azab çekilir Buna sebep olanda kişinin derecat kaybetmesi olduğuna göre derecat kaybeden kişi kendine zulmetmiş oluyor
Diğer taraftan nefsin her şer işlemesi sonunda, ruh mutlaka nefse işlenen günahla paralel bir azab tatbik eder Bu azaba halk arasında vicdan azabı denir

29 ANKEBUT40 : Feküllan eheznâ bizembih, feminhüm men erselnâ aleyhi hâsıbâ, ve minhüm men ehazethüssayhah, ve minhüm men hesefnâ bihîlard, ve minhüm men eğraknâ, ve mâ kânellâhü liyezlimehüm ve lâkin kânû enfüsehüm yezlimûn
Bunlardan herbirini kendi günahlarıyla muaheze ettik Onlardan kimine taş fırtınası yağdırdık, kimini de korkunç bir ses aldı Kimini yere geçirdik, kimini suda boğduk, Allah onlara zulmetmedi, fakat onlar, nefslerine zulmettiler

28KASAS16: Kale Rabbi innî zalemtü nefsî fağfirli feğafera lehü
Rabbim ben nefsime zulmettim Artık beni bağışla, dedi Allah onu bağışladı

16NAHL118: Ve alellezîne hâdû harramnâ mâ kasasnâ aleyke min kablü ve mâ zalemnâhüm ve lâkin kânû enfüsehüm yezlimûn
Yahudilere haram kıldığımızı daha evvel sana haber vermiştik Biz onlara zulmetmedik, fakat onlar (bu yasaklara riayet etmemek suretiyle) nefslerine zulmettiler
Nefsin yaptığı bu zulümler, ruh tarafından nefse misliyle ödettirilmektedir Ruhun, nefs üzerinde tatbik ettiği vicdan azabı, nefsin ruhun emirlerini tatbik etmeyip ruha zulüm yapmasından kaynaklanmaktadır Eğer nefs, ruhdan gelen emir ve nehiylere, harfiyyen uysa zulüm olmaz Zulmün olmadığı yerde ruhun nefs üzerine tatbik ettiği, mânevi vicdan azabından da bahsedilemez
Vicdan aklın bir fakültesidir Eğer ruh aklı ikna ederek fizik vücudun hayır işlemesine sebeb olursa vicdan rahatlar, huzur duyar Ama nefs aklı ikna ederek fizik vücuda şer işletirse, o takdirde ruh bu şerre ortak olmaz, vucuttan şer işlenirken ayrılır Ama vicdan istemesede nefsin oyununa alet olacaktır Daha sonra ruh tekrar dönerek insana azap eder Tabii vicdanda nefsle birlikte bu azabı yaşar

NEFSİN 19 AFETİ
Bilindiği gibi nefs 19 kötü afet taşımaktadır
Bu afetlerden herbiri şeytan için bir sığınaktır Şeytan bu sığınaklara ulaşarak bizi idlâle düşürmek için tesirlerini yani telkinlerini gönderir Bu nefsani telkinler bize hangi ölçüde tesir ederse, o ölçüde idlâle veya iğvaya düşeriz, nefsâni talep, ruhun talebiyle paralel olabilir
Bu noktada biz ihlastayız Velâyetin 6 kademesindeyiz Nefsani talebiniz, ruhun talebinden farklı olarak tezahür edebilir Biz bu farklı tezahür eden talebe uyarak bir amel işlersek derecat kaybediyoruz Derecat kaybetmemiz ise, bizim nefsimize ve ruhumuza yapılmış bir zulümdür
Allahû Tealâ Buyuruyor:
4 NİSA78: eyne mâ tekûnû yüdrikkümülmevtü ve lev küntüm fiy burûcin müşeyyedeh, ve in tüsıbhüm hasenetün yekuûlû hâzihi min indillâh, ve in tüsıbbüm seyyietün yekuûlû hâzihî min indik, kul küllün min indillâh, femâli hâulâilkavmi lâ yekâdûne yefkahûne hadiysâ
Nerede olursanız olun ölümü idrak edersiniz, hatta sağlam kalelerde bulunsanız bile senden dolayı onlara bir iyilik isabet ederse; bu Allah’tandır derler Bir kötülük isabet ederse; bu senin tarafındandır derler De ki; hepsi Allah’ın katındandır Bu topluluğa ne oluyorki söz anlamaya yanaşmıyorlar

Bir peygamberin kendisinden sadır olan davranışlarının hiç birisi nefsani değildir Çünkü; Peygamber Allah’ın tasarrufundadır

4 NİSA79: mâ esâbeke min hasenetin feminallahi ve mâ esâbeke min seyyietin femin nefsik, ve erselnâke linnâsi resûlâ, ve kefâ billâhi şehiydâ
Sana ne iyilik isabet ederse, Allah’tandır Sana ne kötülük isabet ederse, kendi nefsindendir (Eğer derecat kaybedecek bir şey yapmış olsaydın) Ve seni insanlar için Resûl olarak gönderdik ve Allah şahid olarak yeter

Nefsimizde mevcut olan, 19 şer kaynak sebebiyle biz bir talebin sahibi isek bu talebin sonunda şer kazanmamız mutlaktır Bu nedenledir ki bize isabet eden her kötülük nefsimizde mevcut olan bu 19 şer kaynağın, herhangi birisinin sebebiyledir

1 CEHALET
İnsanın Allah yolunda yükselmemesi cehaleti sebebiyledir

İnnehû kâne zalûmen cehûlâ
33Ahzap72
Şüphesiz insan zalimdir ve cahildir

Em tekûlûne alellâhi mâ lâ ta’melûn
2Bakara80
Yoksa, Allah’a karşı bilmediğiniz bir şey mi söylüyorsunuz

İnnemâ ye’müruküm bissûi velfahşâi ve en tekûlû alellâhi mâ lâ ta’lemûn
2Bakara169
Şeytan, muhakkak size kötülüğü, hayasızlığı, Allah’a karşı bilmediğiniz şeyi söylemenizi emreder


2 CİMRİLİK
Cimrilik Yüce Rabbimizin zekât, birr ve sadaka emirlerini yerine getirmeye en büyük engeldir

Kul 1ev entüm temlikûne hazâine rahmeti Rabbî izen leemsektüm haşyetelinfâk, ve kânelinsânü katûrâ
17İsra100
Rabbimizin rahmet hazinelerine siz sahip olsaydınız , tükenir korkusuyla infâk etmezdiniz, zaten insan pek cimridir

Ellezîne yebhalune ve ye'mürûnennâse bil bahl, ve men yetevelle feinnellâhe hüvelğaniyyülhamîd
57Hadid24
Onlar ki, Hem cimrilik ederler, inananlara da cimrilik yapmayı söylerler Şüphesiz Allah, Ganidir, Hamîd'dir

Hâ entüm hâülâi tüdavne litünfikû fî sebilillâhi feminküm men yebhal, ve men yebhal feinnemâ yebhalü an nefsih
47Muhammed38
İşte sizler, Allah yolunda sarfetmeğe çağrılan kimselersiniz Kiminiz cimrilik ediyor, cimrilik yapan kendisi için yapar


3 DEDİKODU, GIYBET
Yüce Rabbimiz biraraya gelen kullarının Allah'tan bahsetmesini ve böylece zikir yaptıkları için Allah’ın salâvat nuru ile ferahlanmalarını ister İnsanlar ise dedikodu ve gıybetle Allâh'dan değil, insanlardan bahsederek ve nefslerinden de birşeyler katarak derecat kaybetmektedirler
Velâ tecessesû ve lâ yağteb ba'duküm ba'dâ, e yühıbbü ehadüküm en ye'küle lahme ehîhi meyten fekerihtümûh
49Hucurat12
Gizli şeyleri merak edip araştırmayın, dedikodu yapmayın Biriniz ölü kardeşinin etini yemek ister mi? İşte tiksindiniz

Ve lâ tütı'küllle hallâfin mehînin Hemmâzin meşşâin biriemîmin Mennâın lilhayri mü'tedin esîm
68Kalem10,11,12
Yemin eden, ayıp araştıran, değersiz laf taşıyan, nâsı hayırdan alıkoyan, hukuka tecâvüz eyleyen, günaha dadanan kimselere itaat etme
İz telekkavnehû bielsinetiküm ve tekûlûne biefvâhiküm mâ leyse leküm bihî ılmün ve tehsebûnehü heyyinen, ve hüçve indellâhi azîm Ve lev li iz semi'tümûhü kultüm mâ yekûnû lena en netekelleme bihâzâ, sübhâneke haza bühtânün azîm
24Nur15,16
Hani onu dilden dile dolaştırıp hiçbir bilğiniz olmadığı şeyleri ağzınıza alıyor, Allah yanında büyük bir günah olduğu halde onu kolay sanıyordunuz Bunu istediğiniz vakit: “Böyle şeyi ağzımıza almak bize yaraşmaz Aman Allah’ım! Sen bundan münezzehsin, bu büyük bir Bühtan'dır demeliydiniz

Ve men yeksib hatîeten ev ismen sümme yermibihî berîen fekadihtemele bühtânen ismen mübîna
4Nisa112
Her kim bir suç işlerse veya bir günah kazanır sonra onu günahsıza atarsa bir iftirada bulunmuş ve apaçık bir günah yüklenmiş olur

4 FİTNE, FESAD
İnsanların tevhid akidesinin gereği olarak Sırâtı Müstakîm üzerinde bulunmaları ve tek bir fırka oluşturmaları Allah’ın emridir İnsanların arasına fit sokarak onları birbirine düşmân yapmak veya bu istikamette çalışmak fitne çıkarmaktır Fesad da benzer anlamdadır

Küllemâ evkadû nâran lilharbi etfahallâhü ve yesavne filardı fesâdâ, vallâhû yühıbbülmüfsidîn
5Maide64
Onlar her ne zaman harp için ateş yaksalar, Allah onu söndürür Onlar yeryüzünde fesat için çabalarlar Allah fesat çıkaranları sevmez

Ve lâ ta'sev filerdı müfsidîn
2Bakara60
Yer yüzünde fesad çıkararak haddi aşmayınız

Velfitnetü eşeddü minelkatl
2Bakara191
Fitne katilden şiddetlidir

Ve saddûnan sebîlilâhi ve küfrünbihî velmescidliharâmi ve ihrâcü ehlihî minhüekberu indellih, velfitnetu ekberu minelkatl
2Bakara217
İnsanları Allah yolundan alıkoymak Allah’ı tanımamak, insanları Mescidi Haram'dan alıkoymak, ahalisini ondan çıkarmak ise, İndi İlâhi'de şer bakımından daha büyüktür FİTNE KATİLDEN DAHA BÜYÜKTÜR

Ve Kâtilûhüm hattâ lâ tekûne fitnetün ve yekûneddînu lillâh, feinintehev felâ udvâne illâ alezzâlimiyn
2Bakara193
Fitneden eser kalmayıp din tamamen Allah’ın oluncaya kadar onlarla kıtal edin (savaşın) Onlar vazgeçerlerse onlara el uzatmak yoktur El uzatmak yalnız zalimleredir

Ve kâtilûhüm hattâ lâ teküne fitnetün ve yekûneddiynü küllühü lillâh, feinnintehev feinnnallâhe bimâ ya'melune basîr
8Enfal39
Hiçbir fitne kalmayınca bütün din Allah için oluncaya kadar onlarla kıtalde bulunun Onlar küfürden vazgeçerlerse, onları salıverin Çünkü Allah, işlediklerini görür

Vellezîne keferû ba'duhüm evliyâü ba'di, illâ tefalûhü tekün fitnetün filardı ve fesâdün kebîr
8Enfal73
Kâfîr olanlar birbirlerinin velileridir Siz de bunu yapmazsanız yeryüzünde bir fitne ve musibet, büyük bir fesat hasıl olur

5 GURUR, KİBİR
İnsanların büyük bir kısmı gurur ve kibirleri yüzünden hem ahiret mükâfatını hem de dünya saadetini kaybederler, çünkü onlara gök kapıları açılmaz

İnnellezîne yücadilûne fî âyâtillâhi biğayri sültânin etâhüm, in fî sudûrihim illâ kibirun mâ hüm bibâliğîh, festeızbillâh
40Mü'min56
Allah’ın âyetleri üzerinde kendilerine gelen bir sultan olmadan tartışanların gönüllerinde ulaşamayacakları bir kibir vardır Allah'a sığın

Ve lein ezeknâhü na'mâe ba'de darrâe messethü leyekûlenne zehebesseyyiâtü annî, innehû leferihun fehûr
11Hudl0
Eğer ona bir zarardan sonra bir ni'met tattırsak, muhakkak ki, benden bütün sıkıntılar gitti diyecektir Çünkü o şüphesiz şımarık ve böbürlenendir

Ve izâ kîle lehüttekillâhe ehazethülızzettü bilism
2Bakara206
Ona Allah'dan sakın deyince, gururu kendisine günah işletir

İnnellezîne kezzebû biâyâtinâ vestekberû anhâ lâ tüfettehu lehüm ebvâbüçssemâi
7Araf40
Âyetlerimizi tekzib edip (yalanlayıp, inkâr edip) tekebbür edenlere gök kapıları açılmaz

6 HIRS, ŞEHVET
Hırs ve şehvet insana Allah’ın yolunda çok derecat kaybettiren ve çok pişmanlık çektiren iki afettir
İnnelinsâne hulika helûâ
70Mearic19
İnsan, şüphesiz hırslı yaratılmıştır

Ve men yüka şühha nefsihî feüllâike hümülmüflihûn
64Tegabün16
Nefsinin hırsından korunabilen felâha saadete erer

7 HASED VE DÜŞMANLIK
İnsanların fırkalara ayrılması, birleşmemesi, tevhidi gerçekleştirmemesi hep hased ve düşmanlık sebebiyledir

Ve bedee beynenâ ve beynekümüladâvetü velbağdâü ebeden hattâ tüminû billâhi vahdeh
60Mümtehine4
Sizinle aramızda bir tek Allah’a îmân edinceye kadar ebediyyen adâvet şiddetli bir nefret aşikar olmuştur

Em yehsüdûnennâse alâ mâ âtâhümüllâhü min fedlih
4Nisa54
Yoksa Allah’ın bol ni’metinden verdiği kimseleri mi, çekmiyorlar hased ediyorlar

Vedde kesîrun min ehlilkitâbi lev yeruddûneküm min be’di îmaniküm küffârâ, haseden min ındi enfüsihim
2Bakara109
Kitap ehlinin çoğu içlerindeki haset sebebiyle sizi, inandıktan sonra küfre döndürmeyi isterler

8 İSYAN
İsyan Allah’ın emirlerine itaat etmemize mani olan afettir
Yâ ebeti lâ ta'büdişşeytân inneşeytâne kâne lirrahimani asiye
19Meryem44
Babacığım, şeytana tâbî olma, çünkü şeytan Rahmân'a asî olmuştur

İnnâ erselnâ ileykum resülen şâhiden aleyküm kemâ erselnâ ilâ fir avne resülen Fe asâ firavnürresule
73Müzemmil15,16
Şüphesiz size şahidlik edecek bir Resûl gönderdik Firavuna gönderdiğimiz gibi Firavun Resûl'e âsi olmuştu

Ve lem yekun cebbaren asiyye
19Meryem 14
Âsi olan bir cebbar değildi

Ve kerrehe ileykümüü küfre vel füsuka vel isyane
49Hucurat7
Küfrü, fisk ve isyanı size kerih gösterdi

9 İPTİLA
Allah’ın yasak ettiği şeylere olan aşırı ilgi ve bunun sonunda doğan vazgeçilmesi çok zor olan alışkanlıklar iptilâdır

Yâ eyyühellezîne âmenû innemelhamru velmeysiru velensâbü velezlâmü ricsün min amelişşeytâni fectenibûhü lealleküm tüflihûn İnnemâ yürîdüşşeytâânü en yûûka beynekümüladââvete velbağdââe filhamri velmeysiri ve yesuddeküm an zikrillâhi ve anissalâh, fehel entüm müntehûn
5Maide90,91
Ey imân edenler, şarap, kumar, puta tapmak, fal, şeytanın murdar amelleridir Artık ondan kaçının ki, felâh bulasınız Şeytan; şarap, kumar ile aranıza düşmanlık ve buğz (kin) bırakmak, sizi Allah’ın zikrinden ve namazdan alıkoymak ister Daha vazgeçmiyecek misiniz?

10KİN VE NEFRET
Kin ve nefret nefsimizin yenilmesi güç afetlerindendir Bu konuda Yüce Rabbimiz aşağıdaki Âyeti Kerîmelerle açıklamalarda bulunuyor

Ve lâ yecrimenneküm şeneânü kavmin alâ ellâ ta'dilû, i'dilû
5Maide8
Bir kavme, topluluğa olan kininiz, sizi adaletsizliğe sürüklemesin

Ve terâ kesîran minhüm yüsâriûne filismi veludvâni ve eklihimüssüht, lebi'se mâ kânû ya'melûn
5Maide62
Onlardan çoğunun günaha, haksızlığa ve haram yemeğe koşuştuklarını görürsün, yaptıkları ne kötüdür

Ve leyezîdenne kesîran minhüm mâ ünzile ileyke min Rabbike tuğyânen ve küfrâ, ve elkaynâ beynehümüladâvete velbağdâe ilâ yevmilkıyâmeh
5Maide64
Rabbinin tarafından inzal olunan, onlardan bir çoğunun azgınlığını küfrünü artırır Onların arasında kıyamet gününe kadar düşmanlık, olanca kuvvetiyle sevmemezlik (buğz, kin, nefret ve haset) yapıştırdık

Feeğraynâ beynehümüladâvete velbeğdâe ilâ yevmilkiyâmeh
5Maide14
Biz kıyamet gününe kadar aralarına düşmanlığı olanca kuvvetiyle kin, nefreti yapıştırdık

Kad bedetilbağdâü min etvâhihim, ve mâ tühfî sudûruhüm ekber
3Ali İmran118
Size olan kin, buğzları dillerinden dökülüyor Halbuki sinelerinde sakladıkları buğznefret daha büyüktür
Allah’ın yardımıyla nefsimiz başlangıçta tezkiye edilip kontrol altına alınarak, bu şer kaynağın nefsimizin tasfiyesiyle tamamen ortadan kaldırıldığını, Rabbimiz şu âyeti kerîme'de en güzel biçimde açıklıyor

Ve yüzhib ğayza kulûbihîm ve yetûbüllâhü alâ men yeşâ' 9Tevbe15
Kalplerindeki kini gidersin ve Allah dilediği kişinin tevbesini kabul buyursun

Tevbenin kabulü, ancak Tevbei Nasuh'a davet ile mümkündür Çünkü tevbenin esası bir daha günah işlememek üzere Rabbimize verdiğimiz bir Ahd'dir Fakat, şer kaynaklar nefsimizde durdukça bu mümkün değildir Ammâ bu 19 şer kaynak, ihlasla temizlenince Allah bizi tevbei Nasuh'a davet ediyor Bu şekilde yukardaki âyeti kerîme'de, Rabbimizin söz ettiği gibi tevbemizi kabul ediyor

Ve lâ tecal fî kulubinâ ğıllan lillezîne âmenû
59Haşr10
Kalbimizde mü’minlere karşı kin bırakma

11 KÜFÜR
Küfür nefsin bünyesindeki afetlerden en korkuncudur

Ülâikellezîne keferu biayati rabbihim ve likâihi fe habitat a'malühüm fe lâ nukiymü lehüm yevmel kıyameti vez nan
18Kehf105
İşte onlar Rablerinin âyetlerini ve O'na (Dünya hayatında) kavuşmayı inkâr ettikleri için amelleri boşa gidenlerdir Artık onlar için kıyamette bir terazi tutmayız

İnnelinsâne lezalûmün keffâr
14İbrahim34
Şüphesiz insan zalim çok kâfirdir

Ve lâ yehzünkellezîne yüsâriûne filküfr İnnehüm len yedürrullâhe şeyâ, yüridüllâhü elli yec ale lehüm hazzan filâhırah, ve lehüm azâbün azîm
3Ali İmran176
Küfürde yarışanlar seni ü'zmesin Şüphesiz Allah’a bir zarar veremezler Allah Ahirette onlara bir pay vermemek istiyor Onlara büyük azab vardır

Ve lâ tüti' minhüm âsimen ev kefûrâ
76Dehr24
Onlardan kâfir ve günahkâr olanlara itaat etme

Elkıyâ fî cehenneme külle keffârin'anîd
50Kaf24
İnatçı ve kâfir olanların hepsini Cehennem'e atın

Vellezîne keferû evliyâühümüttâğût, yühricûnehüm minennûri ilezzulümât
2Bakara257
Kâfir olanlar Tagut'un (şeytanın) dostudurlar Ve nurdan zulmete götürürler

Ve kerrahe ileykümülküfr
49Hucurat7
Size küfrü kerih gösterdi

12 MÜRAİLİK
Halk arasında iki yüzlülük olarak anılan mürailik insanın, kalbi ile yaptıklarının farklı olmasıdır Allah ise kalbimiz ile davranışlarımızın eşit olmasını ister

Ya eyyühellezîne âmenû lâ tübtilû sadekâtiküm bilmenni velezâ, kellezî yünfiku mâ lehû riâennâsi ve lâ yü'minü billâhi velyevmilâhır
2Bakara264
Ey imân edenler Nâs'a gösteriş olsun diye malını harceden, Allah’a, ahiret gününe inanmayan kimseler gibi sadakalarınızı, başa kakmak, eziyet vermek ile hükümsüz kılmayın

Ve izâ kâmû ilessalâti kâmû küsâlâ, yürâilnennâse ve lâ yezkürunellâhe illâ kalîlâ
4Nisa142
Onlar namaza kalkacak olsalar ağır davranırlar Nâs'a gösteriş yaparlar ve Allahı az zikrederler (münafıklar)

Ve lâ tekûnû kellezîne haracû min diyârihim betaran ve riâennâsi yesuddûnean sebîlillâhi
8Enfal47
Yurtlarından böbürlenerek (şımararak) nâs'a gösteriş yaparak çıkanlar, Allah yolundan nâs'ı alıkoyanlar gibi olmayın

Vellezîne yünfikûne emvâlehüm riâennâsi ve lâ yü'minûne billâhi ve lâ bilyevmilâhır, ve men yekünişeytânü lehû karînen fesâe kerînâ
4Nisa38
Mallarını halka gösteriş için harcedenler Allah’a ve Ahiret gününe inanmayanlar şeytanla arkadaş olmuş ise kötü arkadaşa tutulmuştur

13 NANKÖRLÜK
Allah'ın bize olan ihsanlarını görmezliğe gelmek veya hiçe saymak nankörlüktür

Ve lein ezeknelinsane minnâ rahmeten sümme neze'nâhâ minhü, innehû leyeûsün kefûr
11Hud9
Tarafımızdan insana bir rahmet tattırdıktan sonra onu geri alsak o pek ümitsiz, pek nankör olur

İnnelinsâne lekefûr
22Hac66
İnsan hakikaten nankördür

Kezâlike neczî külle kefûr
35Fatır36
işte bütün nankörleri böyle cezalandırırız

İnnelinsâne lekefûrun mübîn
43Zuhruf15
Şüphesiz insan apaçık bir nankördür

Ve kânelinsânü kefûrâ
17İsra67
İnsan nankör olmuştur

14 ÖFKE, GAYZ
Öfke ve gayz, her an yanlış adımlar atmaya sebep olan afetlerdir

Mi anittüm, kad bedetilbağdâu min efvâhihim, ve mâ tuhfiy sudûrühüm ekber, kad beyennâ lekümül'âyâti in küntüm ta'kılûn, hâ entüm uhlâi tühibbûnehüm velâ yühibbûneküm ve tü'minûne bilkitâbi küllih, ve izâ lekûküm kalü âmennâ, ve izâ halev addû aleykümül'enâmile minelgayz, kulmütü bigayziküm, innallahe aliymün bizâtissudûr, in temsesküm hasenetün tesü'hüm ve in tüsibküm şeyyietün yefrehû bihâ, ve in tasbirû ve tettekû lâ yedurrüküm keydühüm şey'a
3Ali İmran118,119,120
Sıkıntıya düşmenizi isterler Onların öfkesi ağızlarından taşmaktadır Kalplerinin gizlediği ise daha büyüktür İdrak ediyorsanız âyetleri açıkladık İşte siz, onlar sevmezken, onları seven ve kitabın bütününe inanan kimselersiniz Size rastladıkları zaman: “İnandık derler! yalnız kaldıklarında öfkelerinden parmaklarını ısırırlar De ki, öfkenizle ölün Allah kalplerde olanı bilir Size bir iyilik gelse, onların fenasına gider başınıza bir kötülük gelse, buna sevinirler Sabreder ve takva sahibi olursanız, onların hilesi size hiçbir zarar veremez

15SABIRSIZLIK
Herşeyin vakti gelecektir Sabırsızlık göstermeden hedefe doğru gayretle yürümek gerekir Sabırsızlık nefsimizdeki önemli afetlerdendir
Hulikal insanu min acel seüriyküm âyâtiy felâ testa'cilun
21Enbiya37
İnsan aceleci olarak yaratılmıştır Size âyetlerimi göstereceğim Benden acele istemeyin

Felâ ta'cel aleyhim, innemâ neuddü lehüm addâ
19Meryem84
Öyleyse onların acele, yok olmalarını isteme Biz onların günlerini sayıyoruz

Ve lâ ta'cel bilkurâni min kabli en yükdâ ileyke vahyühü
20Taha114
Kur’ân sana vahiy edilirken, vahiy bitmezden önce acele etme

Ve yedulinsânü bişşerri duâehû bilhayri ve kânelinsânü acûlâ
17İsra11
İnsan, hayra dua eder gibi şerre dua eder İnsan pek acelecidir

16 VEFASIZLIK
Bir söz veya bir yeminin islâmda mutlaka yerine getirilmesi gerekir Kim sözlerini veya yeminlerini yerine getirmiyorsa ahde vefa etmemiş oluyor Vefasızlık ise nefsimizin ciddi bir afetidir

Ve evfû bilahd, innelahde kâne mesûlâ
17İsra34
Ahde vefa edin Şüphesiz ahidlerinize karşı mesulsü'nüz

Ve biahdillâhi evfû
6En'âm152
Allah’ın Ahdine vefa edin

Ve evfû biahdillâhi izâ âhedtüm ve lâ tenkuduleymâne ba'de tevkîdihâ
16Nahl91
Yemin ettiğiniz zaman Allah’ın ahdini yerine getirin Allah’ı kendinize kefil göstererek yaptığınız yeminleri bozmayın

Febimâ nekdıhim misakahüm
4Nisa 155
Misaklarını bozmalarından

Ellezîne yûfûne biahdillâhi ve lâ yenkudûnelmîsâk
13Rad20
Onlar Allah’ın ahdini yerine getirenler ve misaklarını bozmayanlardır

Ellezîne yyenkudûne ahdellâhi min ba'di mîsâkıh
2Bakara27
Onlar ki, Allah'ın Ahdini, Mîsâkdan sonra bozarlar

Elem e'had ileyküm ya benî âdeme en lâ ta'büdüyşşeytân, innehû leküm adüvvün mübîn Ve eni'büdünî hâzâ sırâtın müstakîmVe lekad edalle minküm cibillen kesîrâ
36Yasin60,61,62
Ademoğulları, Ben sizden şeytana kulluk etmeyeceksiniz, o sizin için apaçık bir düşmandır Bana kulluk edeceksiniz İşte Sırâtı Müstakîm budur, diye ahd almadım mı? Ve andolsun sizden çoğunuz dalâlete düştü

Ve lekad ahidnâ ilâ âdeme min kablü fenesiye ve lem necid lehû azma
20Taha115
Andolsun ki, daha sonra Ademe ahd vermiştik Fakat unuttu, onu azîmli bulmadık


17 YALAN, TEKZİB
Bu konudaki Âyeti Kerîme'ler aşağıdadır

Fentekamnâ minhüm fenzur keyfe kâne âkibetülmükezzibîn
43Zuhruf25
Bunun üzerine biz onlardan öç aldık, yalancıların sonunun nasıl olduğuna bir bak

Ya eyyühellezine âmenû lime tekûlûne mâ li tefalûn Kebüra melden indellâhi en tekûlû mâ lâ tefalûn
61Saf2,3
Ey imân edenler, yapmadığınz şeyi niçin yaptığınızı söylersiniz, yapmadığınız şeyi yaptık demeniz, Allah kat'ında büyük gazaba sebep olur

Ve men yeksib hatîeten ev ismen sümme yermi bihî berîen fekadihtemele bühtânen ve ismen mübinâ
4Nisa112
Kim yanılır veya suç işler de, sonra onu bir suçuzun üstüne atarsa, şüphesiz iftira etmiş ve günah işlemiş olur
 

Similar threads

17 YALAN, TEKZİB Bu konudaki Âyeti Kerîme'ler aşağıdadır Fentekamnâ minhüm fenzur keyfe kâne âkibetülmükezzibîn 43Zuhruf25 Bunun üzerine biz onlardan öç aldık, yalancıların sonunun nasıl olduğuna bir bak Ya eyyühellezine âmenû lime tekûlûne mâ li tefalûn Kebüra melden indellâhi en...
Cevaplar
0
Görüntüleme
237
NEFSİN RADİYE KADEMESİ Fecr suresi 28 Ayeti Kerime kişinin bu noktada Allah’tan razı olduğunu aynı zamanda Allah’ın da rızasını kazandığını söylüyor 89 FECR28: irci’ıy ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh Allah’tan razı ol ve Allah’ın rızasını kazan (Ey ruh) Allah’a geri dönerek ulaş, Aynı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
66
FİZİK VÜCUT FİZİK VÜCUDUN YARATILIŞI Allah’u Tealâ insanı 3 vücutla yaratmıştır Fizik Vücut, Nefs, ve Ruh Önce Fizik vücudu yaratmayı dilemiş ve ona kuru bir balçıktan şekil vermiş 15 HİCR26: ve lekad halaknel’insâne min salsâlin min hamein mesnûn Andolsunki biz insanı şekillenebilen...
Cevaplar
0
Görüntüleme
85
NEFS TEZKİYESİ VE RUHUN ALAHA TESLİMİ 15 Basamak 1Nefsi Emmare Mürşidine ulaştıktan sonra kişi zikre başlıyor “Allah, Allah, Allah, Allah diyerek Allah’ın ismiyle zikrediyor Allah’ın katından rahmetle fazl ve rahmetle salavat adlı iki grup nur gelir Rahmetle fazl birinci grup, rahmetle...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Allahû Tealâ Kur’ân’ı Kerim’de “nefs tezkiyesi diye bir olaydan bahsediyor Ama bugünün dîn adamları nefs tezkiyesiyle bir ilişki içersinde değiller, ilişkilerini tamamen kaybetmişler Oysaki bu, üzerimize farz olan bir husustur Allahû Tealâ’ya teslim olmanın vazgeçilmez bir safhası nefs...
Cevaplar
0
Görüntüleme
99
858,496Konular
981,656Mesajlar
29,727Kullanıcılar
KaramsarSon üye
Üst Alt