bir urun nasıl pazarlanır?
Yeni urunleri lanse etmeye donuk pazarlama programları, sıklıkla, urunlerin rakiplere gore ustun ozelliklerine odaklanıyor Ancak, direncli bir urunu pazarlamak, şirketin yalnızca urun ozelliklerini one cıkarmasını değil, aynı zamanda tuketicinin duşunce yapısını da dikkate almasını gerektiriyor Her iki konuyu bir arada ele alma konusundaki başarısızlık, yavaş yaygınlaşma ile sonuclanabilir
Thunderbird School of Management ’tarı Sundaresan Ram veEmary University ’ den jagdish N Sheth ’in 1989 tarihli bir makalesinde, tuketicilerin inovasyona direnirken koydukları beş engel tanımlanıyor Birincisi, inovasyon mevcut iş akışı ve uygulamalarına uygun olmayabilir; eğer inovasyon yeni ozelliklerin oğrenilmesini ya da uzun suredir yerleşmiş rutinlerin değişmesini gerektiriyorsa, tuketiciler statukoyu tercih edebilir İkinci bir engel de, tuketicilerin inovasyonun değerini anlamamaları durumunda ortaya cıkıyor
Ucuncu psikolojik engel ise tuketiciler eğer inovasyonu cok riskli bulursa ve risk azalana kadar benimsemeyi ertelerse oluşuyor bilerek ya da inovasyonun guvenli olduğuna dair başkalarının tecrubelerine bakarak dorduncu bir neden, inovasyonun, kurulu sosyal normlardan ve geleneklerden sapmayı gerektirmesi durumunda soz konusu Beşinci engel ise urunun imajına bağlı; hak etmiş olsun ya da olmasın, olumsuz bir imaj, urunun benimsenmesine bir engel oluşturuyor
Yeni urunleri lanse etmeye donuk pazarlama programları, sıklıkla, urunlerin rakiplere gore ustun ozelliklerine odaklanıyor Ancak, direncli bir urunu pazarlamak, şirketin yalnızca urun ozelliklerini one cıkarmasını değil, aynı zamanda tuketicinin duşunce yapısını da dikkate almasını gerektiriyor Her iki konuyu bir arada ele alma konusundaki başarısızlık, yavaş yaygınlaşma ile sonuclanabilir
Thunderbird School of Management ’tarı Sundaresan Ram veEmary University ’ den jagdish N Sheth ’in 1989 tarihli bir makalesinde, tuketicilerin inovasyona direnirken koydukları beş engel tanımlanıyor Birincisi, inovasyon mevcut iş akışı ve uygulamalarına uygun olmayabilir; eğer inovasyon yeni ozelliklerin oğrenilmesini ya da uzun suredir yerleşmiş rutinlerin değişmesini gerektiriyorsa, tuketiciler statukoyu tercih edebilir İkinci bir engel de, tuketicilerin inovasyonun değerini anlamamaları durumunda ortaya cıkıyor
Ucuncu psikolojik engel ise tuketiciler eğer inovasyonu cok riskli bulursa ve risk azalana kadar benimsemeyi ertelerse oluşuyor bilerek ya da inovasyonun guvenli olduğuna dair başkalarının tecrubelerine bakarak dorduncu bir neden, inovasyonun, kurulu sosyal normlardan ve geleneklerden sapmayı gerektirmesi durumunda soz konusu Beşinci engel ise urunun imajına bağlı; hak etmiş olsun ya da olmasın, olumsuz bir imaj, urunun benimsenmesine bir engel oluşturuyor