bilgisayarci
FD Üye
Reklamlar bazen en yeterli dizilerden ya da sinemalardan daha dikkat alımlı olabiliyor. Uçak firmalarının rekabetinin arşa çıktığı devirde, Atlas Jet'in yaptığı bu reklam kampanyası ise bugüne kadar yapılan hiçbir işe benzemiyordu. Sizce şu an bu türlü şeyler yazılabilir mi?
Atlas Jet ismini 2007 yılında gerçekleşen ve şaibeli bir halde düştüğü konuşulan kaza ile hatırlayabilirsiniz. Sabotaj ihtimalinin güçlü olduğu bu kazada uçaktaki 57 bireyden maalesef kurtarılan olmamıştı.
Kaza ile ilgili ayrıntılar farklı natürel ki fakat biz sizi artık gökyüzünde rekabetin yüksek olduğu periyoda, 2005 yılına götüreceğiz.
O devir Anadolu Jet'ten sonra ikinci sırada yer alan Atlas Jet firması, daha da görünür olmak için enteresan bir reklam kampanyasına imza attı. Birinci evvel tevazu ile sempatiklik ortasında gidip gelen "biz ikinciyiz" sloganlı reklamlar gelmeye başladı.
Daha sonra reklam lisanında yavaş yavaş vites artıran Atlas jet, büyük başlıklarda maksat kitlenin dikkatini çekip alt kısımda açıklamasını yapıyordu. Mesela bu ilan gençler ve yaşlılar için yapılan ayrıcalıkları anlatıyor.
Hafiften cinsellikle soslanmış mizaha kaydıklarını, internet sitesinden bilet satışı yaptıklarını anlatan "iki tık tık bi şık şık" başlıklarıyla görmüştük.
Ancak uçak içi ikramların fiyatsız olduğunu belirten hostes reklamı, herhalde kampanyanın en reaksiyon çeken kesimi olmuştu.
Kampanya artık düzgünden düzgüne cinsel göndermelerle öne çıkmaya başlamıştı. 69 TL'ye satılan bilet kampanyası tam olarak böyleydi ????
Koltuk genişliğiyle ilgili sloganlar, esasen bu kampanyanın alametifarikası olacaktı.
Koltuk aralıklarının 77 cm olduğunu anlatarak müşteriye rahat bir uçuş vadeden reklamlar ise tam olarak böyleydi????
Ve bunun üzere ????
Atlas Jet'in kampanyası o kadar çok konuşulmaya başladı ki, Pegasus Havayolları Lideri Ali Sabancı bir toplantıda "Bizimki 77 santim değil lakin tam vaktinde kalkıyor" biçiminde bir göndermede bulundu.
Pegasus'un bu misillemesine ışık süratiyle bir karşılık daha geldi ????
Uçuş iptali olduğunda yolcuyu bilgilendireceklerini söyleyen reklam başlığı da "Kalkmıyorsa Sizi Uyarırız" formundaydı.
Tüm bu kampanyayı yürüten ve sivri sloganları bulan kişi ise M.A.R.K.A reklam ajansıydı. Ajans sahibi ise tanıdık bir isim: Hulusi Derici
İrem Derici'nin babası olan Hulusi Derici, bu kampanyayla ilgili daha sonra şu açıklamayı yapmıştı: 'Amacımız dikkat çekmek. Evvel ilgi çekiyoruz sonra iletimizi veriyoruz. Aslında ilanlarımız cinsel içerikli değil fakat beşerler o denli anlıyor'