Bloglar son birkac yıl icinde buyuk bir değişim gecirdiler Bir zamanlar sadece sınırlı bir kitlenin sanal alem guncesi olarak gorulurken, şimdilerde nitelik ve nicelik acısından buyuk gelişmeler kaydettiler
Hızla artan blogcu sayısına paralel olarak, onlara hitap eden servis ve araclarda da inanılmaz bir patlama yaşandı Bu ani ve beklenmedik gelişme, başta ABD olmak uzere, dunya genelinde devasa buyuklukte bir blog sektoru oluşmasını sağladı
Bir zamanlar ancak teknik becerisi olanların buyuk zahmetlerle başarabileceği internet yayımcılığı, bugun yazı yazma becerisi olan hemen herkes tarafından birkac tıklamayla rahatlıkla yapılabilir hale gelmiş durumda
Başlarda yadırganıp blog kulturune karşı gorulse de, başta ABD olmak uzere pek cok ulkede blog yazarak para kazanma fikri zamanla kabul gordu Ozellikle bu işte oncu blogcuların kayda değer başarıları diğer blogcuları da harekete gecirdi Son yıllarda populer olan “Profesyonel Blogculuk terimi, blog yazmayı hobi olarak gormeyip, bunu profesyonel bir para kazanma aktivitesi haline donuşturmeyi başarmış blogcuları tarif etmek icin kullanılıyor
Bloglara karşı duyulan bu ilgi patlamasını değerlendirip blog’undan para kazanmayı hedefleyen blogcuların sayısı hemen hergun hızla artıyor The Wall Street Journal web sitesinde 21 Nisan’da cıkan bir habere gore bugun Amerika’da 20 milyondan fazla blogcu var ve bunların 17 milyonu blog’larından para kazanıyorlar 452 bin Amerikalı blogcu blog’larmı ana gelir kaynakları olarak goruyorlar Ancak 20 milyon blogcunun sadece yuzde 2’si hayatını tamamıyla blog yazarak kazanıyor
Profesyonel blogculuk uzun vadede kazandırır
Evet, bugun dunya genelinde profesyonel blogcular ciddi paralar kazanıyorlar Ancak gercekci olmak gerekirse, profesyonel blogculuk uzun vadeli bir hedef ve strateji ile yapılmadıkca başarılı olmak mumkun değil Nasıl ki bir gecede apansızın bir profesyonel basketbol oyuncusu olmanız mumkun değilse, profesyonel blogcu olmak da hemen bugunden yarına becerilebilecek bir iş değil Gorev suresini tamamladıktan sonra uzayda başı boş dolaşan uydular misali, bugun profesyonel blogculuk hayalleriyle yayımlanmaya başlanmış yuzbinlerce blog internette atıl durumda bekliyor Blogcuların yuzde 90′ı bloglarından ancak aylık internet masraflarını karşılayacak kadar gelir elde edebiliyorlar Bununla birlikte, bu işi bir başarı hikayesine donuşturmeyi başarmış blogcular da var Ornek olarak milyon doları aşkın yıllık geliriyle Probloggernet blog’unun sahibi Darren Rowse verilebilir Profesyonel blogculuk kısa vadede para kazanmak isteyen blogcuların tercih etmemeleri gereken bir gelir modeli Bu uzun yolculukta başarılı olabilmek icin sabır, kararlılık ve en az 2 senelik bir planlama şart Her işte olduğu gibi bu işte de işi ciddiye alarak gerekli eğitimleri alan blogcular fark yaratmayı başarıyorlar
Sadece en yaratıcı ve dayanıklı blogcuların kazanacağı bir yarış bu Yarışa her gun binlerce yeni blog’un ve blogcunun da eklendiği duşunulurse, profesyonel blogcu olmak isteyen blogcuların her şeyden once yarışmacı bir ruha sahip olmaları gerekiyor
Direkt ve endirekt kazanc yontemleri Profesyonel blogcular direkt ve endirekt yontemler kullanarak blog’ları uzerinden para kazanıyorlar
Direkt kazanc yontemleri:
Direkt kazanc yontemleri doğrudan doğruya blog uzerinden elde edilen kazanclardır:
• Reklam gelirleri
• Sponsorlar
• Ortaklık programlarından elde edilen komisyon geliri
• Ucret karşılığı yazılan urun, servis vb inceleme yazıları
Endirekt kazanc yontemleri:
Profesyonel blogcuların, blog’larının yarattığı etki alanını kullanarak kazanc elde ettikleri yontemlerdir Blog’un sağlamış olduğu populerlik, kredibilite ve otorite aşağıda belirtilen şekillerde kazanc elde etmek icin kullanılır:
• Freelance yazı sozleşmeleri
• Kitap yazımı
• Ceşitli toplantı, seminer ve konferanslarda konuşmalar ve sunumlar yapmak
• Danışmanlık fırsatları
• Blog servisi veren firmalarla yapılan ceşitli anlaşmalar
Profesyonel blogculuk kimlere gore?
Bu blog yazarlarının kendi kendilerine sorarak yanıt aramaları gereken bir soru
Eğer en az 6 ay gece gunduz beş para kazanmaksızın bloğunuza yazı yazıp, bir yandan da yazılarınızın hedef kitlenize ulaşabilmesi icin sosyal ağlarda etkin bir şekilde pazarlama yapabileceğinizi duşunuyor musunuz? O zaman profesyonel blogculuk tam da size gore Part time olarak başlayıp zamanla elde ettiğiniz gelir arttıkca tam zamanlı bir iş haline donuşturmek de mumkun Profesyonel blogculuğun inceliklerini oğreten eğitim programlarına katılmanız sureci hızlandırmanızı sağlayacaktır Dikkat etmeniz gereken en onemli şeylerden birisi, yalnızca bloğunuzdan elde edeceğiniz gelire bağımlı kalmamak ve blog’unuzun artan populerliğinden yararlanarak direkt ve endirekt kazanc yontemlerini etkin bir şekilde kullanabilmektir Profesyonel blogculuk uzun vadeli bir strateji ve caba gerektirmekle birlikte, emeklerinizin karşılığını almaya başladığınız andan itibaren ciddi bir gelir potansiyeli barındırmaktadır
Para kazanan blogcular
Amerika’da 20 milyondan fazla blogcu var
• 1,7 milyonu bloglarından para kazanıyor
• 452 bin Amerikalı blogcu bloglarını ara gelir kaynağı olarak goruyor
20 milyon blogcunun yuzde 2’si hayatını tamamen blog yazarak kazanıyor
Kaynak: IP İnteraktif Pazarlama Dergisi
Hızla artan blogcu sayısına paralel olarak, onlara hitap eden servis ve araclarda da inanılmaz bir patlama yaşandı Bu ani ve beklenmedik gelişme, başta ABD olmak uzere, dunya genelinde devasa buyuklukte bir blog sektoru oluşmasını sağladı
Bir zamanlar ancak teknik becerisi olanların buyuk zahmetlerle başarabileceği internet yayımcılığı, bugun yazı yazma becerisi olan hemen herkes tarafından birkac tıklamayla rahatlıkla yapılabilir hale gelmiş durumda
Başlarda yadırganıp blog kulturune karşı gorulse de, başta ABD olmak uzere pek cok ulkede blog yazarak para kazanma fikri zamanla kabul gordu Ozellikle bu işte oncu blogcuların kayda değer başarıları diğer blogcuları da harekete gecirdi Son yıllarda populer olan “Profesyonel Blogculuk terimi, blog yazmayı hobi olarak gormeyip, bunu profesyonel bir para kazanma aktivitesi haline donuşturmeyi başarmış blogcuları tarif etmek icin kullanılıyor
Bloglara karşı duyulan bu ilgi patlamasını değerlendirip blog’undan para kazanmayı hedefleyen blogcuların sayısı hemen hergun hızla artıyor The Wall Street Journal web sitesinde 21 Nisan’da cıkan bir habere gore bugun Amerika’da 20 milyondan fazla blogcu var ve bunların 17 milyonu blog’larından para kazanıyorlar 452 bin Amerikalı blogcu blog’larmı ana gelir kaynakları olarak goruyorlar Ancak 20 milyon blogcunun sadece yuzde 2’si hayatını tamamıyla blog yazarak kazanıyor
Profesyonel blogculuk uzun vadede kazandırır
Evet, bugun dunya genelinde profesyonel blogcular ciddi paralar kazanıyorlar Ancak gercekci olmak gerekirse, profesyonel blogculuk uzun vadeli bir hedef ve strateji ile yapılmadıkca başarılı olmak mumkun değil Nasıl ki bir gecede apansızın bir profesyonel basketbol oyuncusu olmanız mumkun değilse, profesyonel blogcu olmak da hemen bugunden yarına becerilebilecek bir iş değil Gorev suresini tamamladıktan sonra uzayda başı boş dolaşan uydular misali, bugun profesyonel blogculuk hayalleriyle yayımlanmaya başlanmış yuzbinlerce blog internette atıl durumda bekliyor Blogcuların yuzde 90′ı bloglarından ancak aylık internet masraflarını karşılayacak kadar gelir elde edebiliyorlar Bununla birlikte, bu işi bir başarı hikayesine donuşturmeyi başarmış blogcular da var Ornek olarak milyon doları aşkın yıllık geliriyle Probloggernet blog’unun sahibi Darren Rowse verilebilir Profesyonel blogculuk kısa vadede para kazanmak isteyen blogcuların tercih etmemeleri gereken bir gelir modeli Bu uzun yolculukta başarılı olabilmek icin sabır, kararlılık ve en az 2 senelik bir planlama şart Her işte olduğu gibi bu işte de işi ciddiye alarak gerekli eğitimleri alan blogcular fark yaratmayı başarıyorlar
Sadece en yaratıcı ve dayanıklı blogcuların kazanacağı bir yarış bu Yarışa her gun binlerce yeni blog’un ve blogcunun da eklendiği duşunulurse, profesyonel blogcu olmak isteyen blogcuların her şeyden once yarışmacı bir ruha sahip olmaları gerekiyor
Direkt ve endirekt kazanc yontemleri Profesyonel blogcular direkt ve endirekt yontemler kullanarak blog’ları uzerinden para kazanıyorlar
Direkt kazanc yontemleri:
Direkt kazanc yontemleri doğrudan doğruya blog uzerinden elde edilen kazanclardır:
• Reklam gelirleri
• Sponsorlar
• Ortaklık programlarından elde edilen komisyon geliri
• Ucret karşılığı yazılan urun, servis vb inceleme yazıları
Endirekt kazanc yontemleri:
Profesyonel blogcuların, blog’larının yarattığı etki alanını kullanarak kazanc elde ettikleri yontemlerdir Blog’un sağlamış olduğu populerlik, kredibilite ve otorite aşağıda belirtilen şekillerde kazanc elde etmek icin kullanılır:
• Freelance yazı sozleşmeleri
• Kitap yazımı
• Ceşitli toplantı, seminer ve konferanslarda konuşmalar ve sunumlar yapmak
• Danışmanlık fırsatları
• Blog servisi veren firmalarla yapılan ceşitli anlaşmalar
Profesyonel blogculuk kimlere gore?
Bu blog yazarlarının kendi kendilerine sorarak yanıt aramaları gereken bir soru
Eğer en az 6 ay gece gunduz beş para kazanmaksızın bloğunuza yazı yazıp, bir yandan da yazılarınızın hedef kitlenize ulaşabilmesi icin sosyal ağlarda etkin bir şekilde pazarlama yapabileceğinizi duşunuyor musunuz? O zaman profesyonel blogculuk tam da size gore Part time olarak başlayıp zamanla elde ettiğiniz gelir arttıkca tam zamanlı bir iş haline donuşturmek de mumkun Profesyonel blogculuğun inceliklerini oğreten eğitim programlarına katılmanız sureci hızlandırmanızı sağlayacaktır Dikkat etmeniz gereken en onemli şeylerden birisi, yalnızca bloğunuzdan elde edeceğiniz gelire bağımlı kalmamak ve blog’unuzun artan populerliğinden yararlanarak direkt ve endirekt kazanc yontemlerini etkin bir şekilde kullanabilmektir Profesyonel blogculuk uzun vadeli bir strateji ve caba gerektirmekle birlikte, emeklerinizin karşılığını almaya başladığınız andan itibaren ciddi bir gelir potansiyeli barındırmaktadır
Para kazanan blogcular
Amerika’da 20 milyondan fazla blogcu var
• 1,7 milyonu bloglarından para kazanıyor
• 452 bin Amerikalı blogcu bloglarını ara gelir kaynağı olarak goruyor
20 milyon blogcunun yuzde 2’si hayatını tamamen blog yazarak kazanıyor
Kaynak: IP İnteraktif Pazarlama Dergisi