dreamseo
FD Üye
Ülkemizin en büyük askeri ve ticari araç üreticilerinden biri olan BMC, 1964 yılında İzmir’de kurulmuştur Dünya markası olabilme hedefine hızla ilerleyen BMC Otomotiv, 50 yılı aşkın geçmişine sığdırdığı başarılara yenilerini katabilmek için, Katar ortaklığı ile çok uluslu şirket yapısına dönüştü Kurulduğu ilk zamanlarda Morris ve Austin markalı ticari araçları üreten BMC, 1966 yılından beri ürettiği traktör, kamyonet, kamyon ve motorlarla her geçen gün daha da güçlendi ve büyüdü Başlangıçta %74’lük yerli sermaye payı olan BMC’nin, 1989 yılındaki payı ise %100 oldu Sermaye oranı bu derece yüksek olan tek ticari araç üreticisi de BMC olmuştur
BMC Logo
Otomotiv sektörünü oldukça fazla geliştiren BMC, Türkiye’deki ilk benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirdi ve ilk dizel motor üretimini yaptı (1976) Motorlu araçların dışında, Türk sanayisinin gereksinim duyduğu endüstriyel jeneratörleri, motorları, askeri amaçlı ürünleri ve deniz motorlarını da üretmeye başladı 1970’li yılların ortalarında, ilk hafif ticari araç olma özelliğine sahip Leyland 30 kamyonetini piyasaya çıkardı 1983 yılında ise ülkemizin ilk turbo motorlu ticari araçlarını üretti (Yavuz serisi) Bu araçların üretilmesini sağlayan en büyük etken, BMC’nin bu yıllarda Volvo Truck Corporation ile kurduğu ortaklıktı Cummins Engine Company ile 1985’de yapılan anlaşmanın ardından, Fatih serisi kamyonları (Cummins motorlu) üretmeye başladı ve dünyanın en güçlü motor üreticileri arasında yer aldı
BMC şirketinin bütün hisselerini, 1989 yılında Türkiye’nin en büyük holdingleri arasında yer alan Çukurova Holding aldı Bunun sonucu olarak yeni ve daha sağlam bir büyüme stratejisi belirlendi Daha sonra BMC, tamamıyla özgün ve yerli bir tasarım yaratmak maksadıyla, İtalyan tasarım firması olan Pininfarina ile 1990’da işbirliği anlaşması imzaladı Anlaşma sonrası, 6 yıllık bir yoğun çalışma dönemi ve 120 milyon Amerikan Dolarını aşan yatırım ile BMC’ ye ait olan “Profesyonel piyasaya sunuldu Bu seri, BMC’nin uluslararası bir marka olmasını ve dünya çapında tanınmasını sağladı Böylece, Türk otomotiv sektörüne büyük bir itibar kazandırılmış oldu
BMC
Yatırımlarına ara vermeden devam eden BMC, 2004’ de 40 milyon dolarlık bir yatırım yaptı ve mühendislik çalışmalarının da kendisine ait olduğu Megastar’ı çıkardı 5 yıllık bir çalışmanın ürünü olan Megastar’ın yapımında 74 mühendis ve 158 teknik eleman görev aldı Modern tasarımı ve üstün teknolojisiyle hafif ticari araç piyasasında yeni bir sayfa açan Megastar, değişik sektörlerin her türlü ihtiyacını karşılayabilecek 19 farklı kamyonet modeline sahiptir İnşaat, bilişim teknolojileri, endüstri, iletişim, nakliye, medya ve finansal hizmetler sektörlerinde 144 şirkete ve yaklaşık 35000 personele sahip olan Çukurova holding BMC’yi hala bünyesinde bulunduruyor Ürün tasarımı, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışarıya bağlı olmadan devam ettiren tek Türk otomotiv kuruluşu BMC’dir Kronolojik olarak BMC’nin gelişimi ve özellikleri şunlardır;
1964 yılında kurulmuş ve ilk üretimi 1966 yılının sonbaharında gerçekleşmiştir
Türkiye’nin ilk otomotiv dökümhanesi, 1973 yılında BMC’nin bünyesinde kurulmuştur
1975 yılında ilk dizel motor üretimi yapılmış ve bu motorları üretme yetkisi kararname sonucu BMC’ ye verilmiştir
4x4 (Land Rover) araçları ilk kez üretilmiştir
İzmir’in ilk çıraklık eğitim merkezi 1976’da BMC şirketinin bünyesinde açılmıştır
Fatih serisi araçların üretimine 1986’da başlanmıştır
BMC, 1989 yılında Çukurova Holding’e katılmıştır
1996 yılında Profesyonel serisi kamyonların yapımına başlanmıştır
2004 yılında mülkiyeti BMC’ de bulunan yeni hafif ticari araçların (Megastar) seri üretimine başlanmıştır Bu araçlar 19 versiyondan oluşur ve hafif ticari araç pazarının tümüne hitap edebilecek bir yelpazeye sahiptir
BMC Logo
Otomotiv sektörünü oldukça fazla geliştiren BMC, Türkiye’deki ilk benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirdi ve ilk dizel motor üretimini yaptı (1976) Motorlu araçların dışında, Türk sanayisinin gereksinim duyduğu endüstriyel jeneratörleri, motorları, askeri amaçlı ürünleri ve deniz motorlarını da üretmeye başladı 1970’li yılların ortalarında, ilk hafif ticari araç olma özelliğine sahip Leyland 30 kamyonetini piyasaya çıkardı 1983 yılında ise ülkemizin ilk turbo motorlu ticari araçlarını üretti (Yavuz serisi) Bu araçların üretilmesini sağlayan en büyük etken, BMC’nin bu yıllarda Volvo Truck Corporation ile kurduğu ortaklıktı Cummins Engine Company ile 1985’de yapılan anlaşmanın ardından, Fatih serisi kamyonları (Cummins motorlu) üretmeye başladı ve dünyanın en güçlü motor üreticileri arasında yer aldı
BMC şirketinin bütün hisselerini, 1989 yılında Türkiye’nin en büyük holdingleri arasında yer alan Çukurova Holding aldı Bunun sonucu olarak yeni ve daha sağlam bir büyüme stratejisi belirlendi Daha sonra BMC, tamamıyla özgün ve yerli bir tasarım yaratmak maksadıyla, İtalyan tasarım firması olan Pininfarina ile 1990’da işbirliği anlaşması imzaladı Anlaşma sonrası, 6 yıllık bir yoğun çalışma dönemi ve 120 milyon Amerikan Dolarını aşan yatırım ile BMC’ ye ait olan “Profesyonel piyasaya sunuldu Bu seri, BMC’nin uluslararası bir marka olmasını ve dünya çapında tanınmasını sağladı Böylece, Türk otomotiv sektörüne büyük bir itibar kazandırılmış oldu
BMC
Yatırımlarına ara vermeden devam eden BMC, 2004’ de 40 milyon dolarlık bir yatırım yaptı ve mühendislik çalışmalarının da kendisine ait olduğu Megastar’ı çıkardı 5 yıllık bir çalışmanın ürünü olan Megastar’ın yapımında 74 mühendis ve 158 teknik eleman görev aldı Modern tasarımı ve üstün teknolojisiyle hafif ticari araç piyasasında yeni bir sayfa açan Megastar, değişik sektörlerin her türlü ihtiyacını karşılayabilecek 19 farklı kamyonet modeline sahiptir İnşaat, bilişim teknolojileri, endüstri, iletişim, nakliye, medya ve finansal hizmetler sektörlerinde 144 şirkete ve yaklaşık 35000 personele sahip olan Çukurova holding BMC’yi hala bünyesinde bulunduruyor Ürün tasarımı, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışarıya bağlı olmadan devam ettiren tek Türk otomotiv kuruluşu BMC’dir Kronolojik olarak BMC’nin gelişimi ve özellikleri şunlardır;
1964 yılında kurulmuş ve ilk üretimi 1966 yılının sonbaharında gerçekleşmiştir
Türkiye’nin ilk otomotiv dökümhanesi, 1973 yılında BMC’nin bünyesinde kurulmuştur
1975 yılında ilk dizel motor üretimi yapılmış ve bu motorları üretme yetkisi kararname sonucu BMC’ ye verilmiştir
4x4 (Land Rover) araçları ilk kez üretilmiştir
İzmir’in ilk çıraklık eğitim merkezi 1976’da BMC şirketinin bünyesinde açılmıştır
Fatih serisi araçların üretimine 1986’da başlanmıştır
BMC, 1989 yılında Çukurova Holding’e katılmıştır
1996 yılında Profesyonel serisi kamyonların yapımına başlanmıştır
2004 yılında mülkiyeti BMC’ de bulunan yeni hafif ticari araçların (Megastar) seri üretimine başlanmıştır Bu araçlar 19 versiyondan oluşur ve hafif ticari araç pazarının tümüne hitap edebilecek bir yelpazeye sahiptir