Boeing, 737 MAX 8 modelini çok büyük umutlarla piyasaya sürmüştü. İki adet felaket niteliğindeki kazadan sonra Boeing, uçağın yazılımını baştan yazmaya karar verdi. Bunun üzerine Birleşik Havacılık Kurulu’nun raporlarına nazaran Konsey, yeni bir yazılımsal hata buldu.
Raporlara nazaran Boeing, yazılımını en başından yazmalı ve uçağın bir tane yanına her iki uçuş denetim bilgisayarından da olgu alabilmesi için temel bir değişiklik yapmalı. Bundan evvelki Boeing modellerinin derhal acilen hepsinde bu sistem kullanılıyordu fakat sistem Boeing 737 MAX modelinde değiştirildi.
737 MAX 8, anti-stall ismi verilen bir sisteme sahipti. Olağanda bu sistem, uçağın suratı düşmeye başlarsa uçağın burnunu biraz aşağı eğip sürat kazanması üzerine heyetidir fakat 737 MAX 8’de bir şeyler yanlış gitti ve uçağın burnu sürat kaybetmeden eğilmeye başladı. Burada pilotların yapabileceği çok bir şey kalmıyordu zira uçağın kokpitinde bu türlü bir sorun oluştuğunu belirtmek için bulunan sensörler çalışmadı.
Birleşik Havacılık Şurası, ABD Senatosu’nun uçağı birinci etapta nasıl sertifikalandırdığı konusunda inceleme yapıyor. 737 MAX 8’in Ekim 2018 ve Mart 2019’da gerçekleştirdiği 2 büyük kaza, yekunda 346 can aldı. Bu iki kaza da 737 MAX 8’in noktaya sabitlenmesine yetti. Boeing, 2020 yılına kadar uçağını tekrar havada görmeye can atıyor.