Boeing’in çok şey beklediği serisi Boeing 737 Max’lar büyük bir şaşaa ile piyasaya çıkmış lakin sonrasında yaşanan ölümlü kazalar ile birlikte tarafa inmek durumunda bırakılmıştı.
Bu uçakların karıştığı kazalarda sorumlu olarak, firmanın yeni MCAS (Manevra Karakteristik Arttırma Sistemi) isimli sistemi sorumlu tutuyordu. Hem ABD Birleşik Havacılık Kurumu FAA, hem de Boeing çalışmalarını bu sistem üzerine odaklamıştı.
Bloomberg’in haberine nazaran, Avrupa’nın havacılık ajansı ise FAA’den farklı olarak uçağın otomatik pilotuyla ilgili düzenlemeler yapılmasını istiyor. Uçağın otomatik pilotu, her vakit devre dışı kalmıyor. Birtakım durumlarda, uçak tamamen durmadan ya da düşüşe geçmeden otomatik pilot devreden çıkmıyor. FAA bu mevzuda bir talepte bulunmadı, en azından basına yansıyan bir şey olmadı. Avrupa Havacılık Ajansı(EASA) ise bu hususta çok önemli.
Boeing, uçaklarının Eylül 2019’da tekrar havalanmasını planlıyordu. EASA’nın bu talebi, firmayı güçlükle durumda bıraktı. Firmanın kullandığı çiplerden birinde günah olduğu ortaya çıkmıştı. Bu durumda otomatik pilotun istenilen halde çalışması için yapılacak çalışmalar çok daha uzun sürebilir.
FAA’in de EASA ile emsal taleplerde bulunup bulunmayacağı bilinmiyor. FAA, sair düzenleyiciler ile işbirliği içinde olduğunu açıklamıştı. FAA’in kendisi de birinci başta bu uçakların uçuşuna müsaade verdiği için ağır tenkitlere maruz kalmıştı.