Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bosch, yakıt hücreli kamyonetleri test ediyor

Bosch, yakıt hücreli kamyonetleri test ediyor
0
143

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95

Hafif ticari araçlar için de hidrojen
  • İki demo aracı, alternatif tahrik sisteminin daha da geliştirilmesi için kapsamlı datalar sağlıyor.
  • Bosch, testler için kendi yakıt hücresi bileşenlerini kullanıyor.
  • Menzil ve yakıt ikmali müddetleri ile ilgili birinci bulgular etkileyici.
  • Hannover'deki IAA Transportation'da herkes test araçlarını deneyimleyebiliyor.
Stuttgart – Kamyonetler, ülkü olarak sıfır mahallî emisyonlu bir güç aktarma düzeneği kullanarak eserleri maksatlarına süratle ulaştırıyor. Lakin seyahat ne kadar uzun ve araç ne kadar ağırsa, batarya tabanlı elektrikli tahrik sistemi hudutlarına o kadar ulaşıyor. İşte burada yakıt hücresinin güçlü istikametleri devreye giriyor. Bosch, iki kamyoneti bu teknolojiyle donattı ve yolda test çalışmalarına başladı. Bosch İdare Heyeti Üyesi ve Mobilite Tahlilleri İş Dalı Lideri Dr. Markus Heyn, “Yakıt hücresi, uzun araları ve kısa yakıt ikmal müddetlerini mümkün kılıyor, bu da uzun seyahatleri daha ekonomik hale getiriyor. İki yakıt hücreli kamyonetle sistem anlayışımızı genişletiyoruz ve yakıt hücresinin hafif ticari araçlar için de uygun bir tahrik tahlili olabileceğini gösteriyoruz.” dedi. Projedeki iş ortağı, araçları Bosch Engineering GmbH ile birlikte tasarlayan ve dönüştüren ABT eLine GmbH oldu. Bosch, Hannover'deki IAA Transportation'da, ilgilenen ziyaretçilere test araçlarını ve Bosch yakıt hücresi teknolojisini çalışır durumdayken deneyimleme fırsatı sunuyor.

Büyük ölçüde Bosch bileşenleri kullanılıyor

Geliştiriciler, neredeyse tüm yakıt hücresi sistemi için Bosch bileşenlerini kullandılar. Yığın, hidrojen gazı enjektörü ve devridaim fanı içeren anot besleme modülü, elektronik denetim ünitesi, elektrikli hava kompresörü ve hidrojen depolama sistemi bileşenleri ve hatta çok sayıda sensörden oluşan bir yakıt hücresi kiti kullanıldı. Kullanılan her iki araç için de teknik temel, sırf elektrik gücüyle çalışan ve ticari olarak satın alınabilen kamyonetler olmasıdır . Etraf üniteleri de dahil olmak üzere bataryaların yakıt hücreleri , toplam 10 kilogramın üzerinde hidrojen için beş depolama tankı ve daha küçük bir lityum iyon pil ile değiştirildi. Bosch Güç Aktarma Tahlilleri Kısmı Lideri Dr. Uwe Gackstatter, “Yakıt hücresi bileşenlerini mevcut suram alanında yerleştirmek büyük bir zorluktu.” dedi. İş ortağı ABT eLine, soğutma sistemini, araç denetim sistemini ve elektrik sistemini uyarladı. Bosch, yakıt hücresi sistemini tasarladı, hidrojen depolama sistemi ile birlikte araca entegre etti ve ilgili denetim sistemini geliştirdi. Gerekli teknik testlerin akabinde araçlara, yol kullanımı için resmi onay verildi.

Proje daha şimdiden değerli bilgiler sağlıyor: yüklü olsalar bile araçlar, 540 kilometreye kadar yol kat edebiliyor ve altı dakika içinde tekrar büsbütün yakıt ikmali yapıyor. Bu nedenle yakıt hücresi, bilhassa gün içerisinde uzun uzaklık kat eden, akşamları bakım ve depolama tesisine dönen kamyonetlerin filo operatörleri için gelecekte bataryalı elektrikli sürüş açısından uygun bir katkı sağlayabilir.

Bir sonraki adım için yakıt hücresi ve hidrojen hazır

Yakıt hücreleri için birinci Bosch bileşenleri şimdiden seri üretimde, ama daha yapılacak çok iş var. Gackstatter, “Sistemi daha da geliştirmek için gerçek sürüş operasyonlarından mümkün olduğunca fazla dataya muhtaçlığımız var.” açıklamasında bulundu. Bulut bağlanabilirliği sayesinde iki test aracı artık bunları geliştiricilerin bilgisayarlarına gerçek vakitli olarak göndererek test tezgahlarında ölçülen bedelleri tamamlıyor. Bu bilgi birikimiyle Bosch, müşterilere sistem dizaynında kapsamlı dayanağın yanı sıra daha evvel denenmiş ve test edilmiş bileşenler sunabiliyor.

Bununla birlikte, yakıt teknolojisinin bir atılım yapması için hala daha fazla adım atılması gerekiyor. Gackstatter ikazda bulundu: “Endüstri ve siyaset, hidrojen teknolojilerinin önündeki mahzurları kaldırmak için birlikte çalışmalı.” Örneğin; bir depo altyapısının geliştirilmesi ve daha büyük ölçülerde yeşil hidrojen üretimi, lakin birlikte çözülebilecek misyonlar ortasında yer alıyor.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
 

Similar threads

Hidrojen Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar Nasıl Çalışır? Hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlar nasıl çalışır? Tamamen elektrikli araçlar gibi , yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV’ler), bir elektrik motoruna güç sağlamak için elektrik kullanır. Diğer elektrikli araçların aksine, FCEV’ler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
83
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Türkiye'nin ilk lityum iyon bataryalı otomobilini, iç kaplaması için Bursa'ya gönderdi İlk test sürüşü haziranda yapılacak araç, 2007'de hidrojenle de çalışacak Türk otomotiv sanayii, 1961'de Eskişehir'de üretilen Devrim'i birkaç ay sonra tarihe gömdükten...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Hidrojen yakıt hücreli kamyonlar, gelecekte pille çalışan elektrikli yarı araçlara mükemmel bir alternatif olabilecekler. Yakıt ikmali bir EV'yi şarj etmekten çok daha süratli olan bu yeni jenerasyon dizel motorlu kamyonlar, daha yakın bir menzile ve yük kapasitesine sahip olabiliyorlar. Bununla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
83
Hracer 21 yüzyılın teknolojisini barındıran çağın ötesinde çok gelişmiş bir oyuncaktır Bu araba güneşten aldığı enerjiyi hidrojen depolamak için kullanır ve çalışırken %100 saf yakacak üretir Bu oyuncak yıllardır bütün bilim adamlarının ve mühendislerin hayallerini süsleyen o doğa dostu, temiz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Hidrojen ve Yakacak Pili Kullanımı İle Dünya Üzerindeki Gelişimi Daha önce de belirtildiği gibi hidrojenden, yakıt pili teknolojisi ile elektrik elde edilmektedir Bugüne değin, yakacak pillerini farklı alanlara yönlendirilmiş yönleriyle inceleyen 200 ’den artı araştırma NASA göre...
Cevaplar
0
Görüntüleme
151
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt