iltasyazilim
FD Üye
Nasıl broşür hazırlayabilirim
Tanıtım araçlarının en fiziki, en canlı ve en özel materyali broşürlerdir Bir firmanın, bir ürünün veya bir etkinliğin broşürü istenildiği kadar bilgiyi ve etkiyi kasıt kitleye ulaştırmak için epeyce kayda değer bir araçtır
Kitapçık çalışması, en fazla başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir Bundan Böyle broşürü yapılmamış bir işyeri, bir mahsul, bir hizmet veya bir etkinlik değil denecek dek azdır
Broşürün çok kolay uygulanabilecek bir araç olması çeşitliliği de artırmaktadır Bugün kitapçık tasarımlarındaki çeşitlilik; gerek ebatlarında, gerek malzemesinde, gerekse zorlama adedinde öteki tanıtım materyallerine göre epeyce fazladır Bu çeşitlilik broşürün ne için kullanıldığına yan olarak belirlenmektedir Çok alışıldık bir takım form, kâğıt ve baskı kullanıldığı gibi ara sıra kitapçık bir ürünün şekli ve malzemesi ile de üretilebilmektedir Örneğin bir bez firmasına, kumaşa ya da kumaş desenli bir kâğıda basılmış bir broşür yapılabildiği gibi bir gitar festivaline gitar şeklinde kesik çok sayfalı bir kitapçık de hazırlanabilir Yayılma yollarının çeşitliliğine örnek olarak insört tasarımları da gösterilebilir
Tüm bu farklılık maliyeti de etkilediğinden yapılacak çalışmanın amaca uygunluğu fazla titizlikle düşünülmelidir
tamamiyle değerlendirildiğinde kitapçık ve katalog tasarımları en başından itibaren şu kriterler düşünülerek hazırlanmalıdır:
Ne için yapılacağı,
Kimler için yapılacağı,
Ne anlatılmak istendiği,
Nasıl anlatılmak istendiği,
Ne dek bütçe ayrıldığı,
Gaye kitleye nasıl ulaştırılmak istendiği
Her türlü ürün tanıtımında hem kısa ürün bilgisi, hem iletişim bilgileri hem de albenili ekler barındırabilen; taşınması, dağıtılması, maliyeti ve cazibesi açısından birincil sıralarda bir aracıdır
Broşür çalışması, en fazla başvurulan irtibat ve tanıtım materyalidir Artık broşürü yapılmamış bir firma, bir ürün, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır
*
Tanıtım araçlarının en fiziki, en canlı ve en özel materyali broşürlerdir Bir firmanın, bir ürünün veya bir etkinliğin broşürü istenildiği kadar bilgiyi ve etkiyi kasıt kitleye ulaştırmak için epeyce kayda değer bir araçtır
Kitapçık çalışması, en fazla başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir Bundan Böyle broşürü yapılmamış bir işyeri, bir mahsul, bir hizmet veya bir etkinlik değil denecek dek azdır
Broşürün çok kolay uygulanabilecek bir araç olması çeşitliliği de artırmaktadır Bugün kitapçık tasarımlarındaki çeşitlilik; gerek ebatlarında, gerek malzemesinde, gerekse zorlama adedinde öteki tanıtım materyallerine göre epeyce fazladır Bu çeşitlilik broşürün ne için kullanıldığına yan olarak belirlenmektedir Çok alışıldık bir takım form, kâğıt ve baskı kullanıldığı gibi ara sıra kitapçık bir ürünün şekli ve malzemesi ile de üretilebilmektedir Örneğin bir bez firmasına, kumaşa ya da kumaş desenli bir kâğıda basılmış bir broşür yapılabildiği gibi bir gitar festivaline gitar şeklinde kesik çok sayfalı bir kitapçık de hazırlanabilir Yayılma yollarının çeşitliliğine örnek olarak insört tasarımları da gösterilebilir
Tüm bu farklılık maliyeti de etkilediğinden yapılacak çalışmanın amaca uygunluğu fazla titizlikle düşünülmelidir
tamamiyle değerlendirildiğinde kitapçık ve katalog tasarımları en başından itibaren şu kriterler düşünülerek hazırlanmalıdır:
Ne için yapılacağı,
Kimler için yapılacağı,
Ne anlatılmak istendiği,
Nasıl anlatılmak istendiği,
Ne dek bütçe ayrıldığı,
Gaye kitleye nasıl ulaştırılmak istendiği
Her türlü ürün tanıtımında hem kısa ürün bilgisi, hem iletişim bilgileri hem de albenili ekler barındırabilen; taşınması, dağıtılması, maliyeti ve cazibesi açısından birincil sıralarda bir aracıdır
Broşür çalışması, en fazla başvurulan irtibat ve tanıtım materyalidir Artık broşürü yapılmamış bir firma, bir ürün, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır
*