
Günümüz teknolojisi bazen gerçekliği sorgulatacak şeylere yol açabiliyor. Bunun en yeni ve bir o kadar da enteresan örneği Rusya'da görüldü. Rusya merkezli operatör ve İnternet servis sağlayıcısı Megafon, yeni reklamında Bruce Willis'e yer verdi, lakin ünlü aktör bu sırada ABD'deydi. Pekala bunu nasıl yaptılar? Alışılmış ki Deepfake ismi verilen, yüz üretme teknolojisiyle.
Rus reklam piyasası uzmanlarına nazaran Willis, bahsi geçen reklamda yüzüne yer verildiği için, kestirimi olarak 1 ila 2 milyon dolar bir ödeme aldı. Sayının varsayımı olmasının nedeni bahis hakkında rastgele bir resmî açıklama yapılmamış olması.
'Görüntüyü oluşturmak için 34,000 fotoğraf ve görüntü kullanıldı'
MegaFon şirketinde Marka ve Pazarlama Bağlantıları Yöneticisi olarak vazife yapan Vasili Bolşakov, bu farklı reklamın geliştirme kademesi hakkında şunları söyledi: 'Die Hard' serisinin yıldızı Bruce Willis'in resmi 'yüz üretme' teknolojisiyle geliştirildi. Bunu gerçekleştirmek için, Deepcake stüdyosu mühendisleri Bruce Willis'e ilişkin 34,000 fotoğraf ve görüntüyü nöral ağın kullanımına sundu."
Bolşakov, COVID-19 pandemisinin yaşandığı bu periyotta aktörlerin Deepfake versiyonlarına yer vermenin aktörün kendisini deniz çok ülkelerden getirtmekten çok daha inançlı olduğunu söyledi. Bolşakov, mevzu hakkında "pandeminin getirdiği kısıtlamalara esir olmadan yüksek kaliteli içerikler çıkarabileceğimizi fark ettik. Teknolojinin kullanımı içeriği çok daha süratli ve düşük bir maliyetle üretmeye imkan tanıyor." dedi.
'Bruce'u hatırladığımız biçimde görmek olağanüstü bir fırsat'

Bu reklamla kimseyi yanlış yönlendirmeye niyetleri olmadığını belirten Bolşakov, Bruce'u 'Die Hard' ve 'Beşinci Element' sinemalarından hatırladığımız hâliyle yeni bir rolde görmenin herkes için kusursuz bir fırsat olduğunu söylüyor.
Bahsi geçen reklamın 15 kısımdan oluşacağı söyleniyor ve reklamların birincisinin direktör koltuğunda Rus müzisyen ve sinema imalcisi Ilya Naishuller bulunuyor. Naishuller, 18 Mart 2021 yayın tarihli Nobody sinemasına de direktörlük yapmıştı.