Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Bu oyunun ismi aslında böyle olmayacaktı: Oyun ismi tartışması istifaya kadar götürmüş

Bu oyunun ismi aslında böyle olmayacaktı: Oyun ismi tartışması istifaya kadar götürmüş
0
110

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139

Görünene nazaran kurgu FPS oyunu Prey'in geliştiricileri, oyunun isminden mutlu değildi ve oyunu Prey IP'sine bağlama kararı, kreatif direktörün kendi kurduğu stüdyodan ayrılmasının sebeplerinden biri oldu.

2017 yılında piyasaya sürülen Prey, 2006 yılında Human Head Studios tarafından geliştirilen ve az bilinen FPS ile birebir ismi paylaşıyor. Bu oyunla birkaç benzerlik paylaşmasına karşın, yayıncı Bethesda’ya ilişkin olan Prey fikri mülkiyetinin tekrar tasarlanması olarak tanıtıldı. Lakin kreatif yönetici ve Arkane'nin kurucusu Raphaël Colantonio, bu ismi aslında grubunun sevmediğini ve zorla takıma verildiğini söyledi.

Etkileşimli Sanatlar ve Bilimler Akademisi'ne konuşan Colantonio, "Prey'i 'Prey' olarak isimlendirme kararıyla ilgili idareyle biraz karşı karşıya geldim" dedi ve devam etti: "Bu beni çok lakin çok üzdü. Bu oyuna Prey demek istemedim ve yeniden de gazetecilerin önünde istediğimi söylemek zorunda kaldım. Yalan söylemekten nefret ederim ve bunlar satış palavraları - ferdî bir palavra değil - ancak yeniden de makûs hissettim. İstemediğim bir iletisi desteklemek zorunda kaldım. Yalnızca ben değil, ekipteki hiç kimse bu oyuna Prey demek istemedi. Oyunumuzun Prey ile hiçbir ilgisi yoktu lakin bir bakıma Prey'e [2006] benziyordu.

Bir şirketin bana bir oyun yapma ve milyonlarca dolarla yeteneğime güvenme araçlarını vermesine minnettarım. Lakin bu sanatkara 'Oyununuz Prey olarak adlandırılacak' dediğinizde biraz sanatkara, yaratıcı tarafa hakaret ediliyor. Bence olmamalı. Bence bu bir hata'.'

Colantonio, isimlendirme uyuşmazlığını oyun geliştirmenin "kurumsal dünyası" için tipik olduğunu vurguladı. Prey'in bu halde isimlendirilmesinin sadece yaratıcı bir kusur değil, birebir vakitte ticari bir yanlış olduğunu söylüyor. Bu isim, potansiyel oyuncular ortasında heyecan yaratmayı başaramadı ve 2006 oyununun hayranlarının yeni oyunu algılama biçimini bozdu.

Colantonio, sözlerne şöyle devam etti: "Ayrıca Prey'in özgün üretimcileri için de bir tekme üzereydi. Onlardan tekraren özür dilemek istedim. ‘Onların IP'lerini çalmak’ ve onu bizim yapmak üzere bir niyetimiz asla olmadı. Bu iğrenç bir şey. Yapmak istediğimiz bu değildi. Böylelikle herkes kaybetti ve [Prey'in] satışları müthişti. Bu durumda haklı olmaktan nefret ediyorum ancak oyunun isminin asla bu olmaması gerektiği konusunda 10 farklı biçimde haklıydım."

Colantonio, bu isim uyuşmazlığının, Prey'in yayınlanmasından kısa bir müddet sonra Arkane'den ayrılmasına kısmen katkıda bulunduğunu da söyledi: “Şu anda gitmem gerekiyor’ diye düşünüyordum. Zira kendi teknemin denetimi bende değildi."

Geçtiğimiz yıl bir Noclip belgeselinde konuşan Colantonio, Arkane'nin Prey IP'si kümesine dahil edilmeden evvel bir uzay istasyonunda bilim kurgu sürükleyici bir simülasyon üzerinde çalıştığını söyledi. Bu ön tasarım, stüdyonun birinci yayımı olan Arx Fatalis'ten ilham alıyordu.

Colantonio, "Bu fikirlerin hiçbiri bir biçimde Bethesda'nın istediği bir şey değildi, lakin Prey üzerinde çalışmamızı istediler" dedi. "Yani her şey bu türlü başladı.”

“Sonunda şöyle bir şey üzerinde anlaştık: 'Uzaylıların bulunduğu uzay istasyonunda olduğu tıpkı gerçeği içerdiği neredeyse farklı bir IP yapabilecektir’. Sanırım uzlaşma buydu zira öbür hiçbir şey pazarlık konusu değildi. Bu oyun bir biçimde Prey olmalıydı."

Aynı röportajda dizayncı Ricardo Bare, oyunun Prey olarak isimlendirilmeden evvel bir çalışma başlığı olmadığını söyledi. Oyun, birinci günlerinde stüdyo içerisinde Project Danielle olarak isimlendirildi. Bu, Prey'in büyük bir ilham kaynağı olarak gördüğü Irrational Games'in 1999 yılındaki oyunu System Shock 2'nin yapay zekası olan SHODAN'a bir referanstı.

Colantonio, Arkane'den ayrıldıktan sonra bu yılın başlarında ikiz çubuklu sürükleyici simülasyonu Weird West'i piyasaya süren WolfEye Studios'u kurdu…
 

Similar threads

Epic Games Store'un 15 günde 15 bedava oyun kampanyası devam ediyor. Yılbaşına kadar bedava oyunlar dağıtacağını açıklayarak oyuncuların beğenisini kazanan platform, şu ana kadar beklentileri tam olarak karşılamış olmasa da sevilen oyunlar veriyor. Bugünün oyunu ise tam 200 TL değerinde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
122
2021’e veda ederken kullanıcılarına küçük sürpriz yapmak isteyen Epic Games, hediye oyun kampanyasına devam ediyor. Platform, her gün bir oyunu ücretsiz yaparak kullanıcılarına çeşitli fırsatlar sunuyor. Kampanyaya 16 Aralık’ta başlayan şirket, bugüne kadar Shenmue 3 ve Vampyr gibi sevilen...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
Oyun stüdyoları, çalışmalarını yayınlamadan evvel birçok zorlukla karşılaşmaktadır. Bu da üretim sürecinin daha uzun sürmesine neden olacaktır. Birtakım oyunlar, oyuncuyla buluşma müddetinin vakti birçok oyun severi çıldırtma noktasına kadar getirmiştir. Bu nedenle oyun dünyasının sabır taşını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
60
BioShock, Fallout, Prey, Zeno Clash gibi oyunlardan bir hayli esinlenen Atomic Heart ilk gördüğümüzden beri merak ettiğimiz bir oyundu. Oyunun geliştiricisi Mundfish, IGN aracılığıyla yeni bir fragman yayınladı ve bu fragmanın ismi 'teaser' olarak geçtiğine göre yakın bir zamanda oyundan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
127
1986 yılında kurulan Bethesda Softworks, şimdiye kadar çıkardığı oyunlarıyla oyun sektörüne damga vurmuş başarılı bir stüdyo olarak biliniyor. Şimdiye kadar ZeniMax Media çatısı altında pek çok oyun geliştirme stüdyo ile birlikte görev yapmış Bethesda, The Elder Scrolls, Fallout ve DOOM gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,753Kullanıcılar
umut ismailSon üye
Üst Alt