iltasyazilim
FD Üye
Sen üç sabır ile mükellefsin
Birisi: Taat üstünde sabırdır
Birisi: Masiyetten sabırdır
Diğeri: Musibete karşı sabırdır
(Risalei Nur Külliyâtı, 21 Söz)
“Taat üstünde sabır insanın salih amel konusunda usanç duymaması, nefsinin bütün itirazlarına, şeytanın bütün oyunlarına karşı taviz vermeden daima ilerlemesidir
İnsan, ibadetine devam edecektir, bu noktada bir kesinti düşünülemez Yine insan, güzel ahlâklı olmaya da devam edecektir Bunda bir yorulma ve ara verme tasavvur edilemez Meselâ, insan diyemez ki, “bu kadar yıldan beri hep doğru söyledim, biraz da karşı şıkkı deneyeyim Burada yorulmanın yeri olmadığı gibi, salih amelde de yorulmanın yeri yoktur
“Masiyyetten sabır günah işlememeye sabretmek demektir İnsanı kötülüğe teşvik eden nefsinden, günahlarla kaynaşmış bozuk toplum hayatına kadar nice düşmanlara karşı yılmadan çarpışmak ve bütün engelleri aşmakta azminden bir şey kaybetmemek sabrın ikinci koludur
“Musibete karşı sabır ise, insanı bir imtihan sorusu olarak yoklayan ve onun manevî terakkisinde büyük rol oynayacak olan hastalıklara, musibetlere, kıtlıklara, yokluklara, ölümlere, ayrılıklara karşı sabır göstermektir Bu sabır, Allah’a tevekkül etme, O’ndan yardım dileme ve O’nun takdirine razı olma sonucun doğurur
Sabır imtihanını bu üç cephede de kazanan insan, zafere ermiş, kurtulmuş ve azaptan emin olarak saadet yurduna doğru yol almaya başlamıştır
Birisi: Taat üstünde sabırdır
Birisi: Masiyetten sabırdır
Diğeri: Musibete karşı sabırdır
(Risalei Nur Külliyâtı, 21 Söz)
“Taat üstünde sabır insanın salih amel konusunda usanç duymaması, nefsinin bütün itirazlarına, şeytanın bütün oyunlarına karşı taviz vermeden daima ilerlemesidir
İnsan, ibadetine devam edecektir, bu noktada bir kesinti düşünülemez Yine insan, güzel ahlâklı olmaya da devam edecektir Bunda bir yorulma ve ara verme tasavvur edilemez Meselâ, insan diyemez ki, “bu kadar yıldan beri hep doğru söyledim, biraz da karşı şıkkı deneyeyim Burada yorulmanın yeri olmadığı gibi, salih amelde de yorulmanın yeri yoktur
“Masiyyetten sabır günah işlememeye sabretmek demektir İnsanı kötülüğe teşvik eden nefsinden, günahlarla kaynaşmış bozuk toplum hayatına kadar nice düşmanlara karşı yılmadan çarpışmak ve bütün engelleri aşmakta azminden bir şey kaybetmemek sabrın ikinci koludur
“Musibete karşı sabır ise, insanı bir imtihan sorusu olarak yoklayan ve onun manevî terakkisinde büyük rol oynayacak olan hastalıklara, musibetlere, kıtlıklara, yokluklara, ölümlere, ayrılıklara karşı sabır göstermektir Bu sabır, Allah’a tevekkül etme, O’ndan yardım dileme ve O’nun takdirine razı olma sonucun doğurur
Sabır imtihanını bu üç cephede de kazanan insan, zafere ermiş, kurtulmuş ve azaptan emin olarak saadet yurduna doğru yol almaya başlamıştır