
Apple'ın yakın vakitte App Store'da zımnilik etiketlerini kullanıma sunmasının akabinde, inançlı bulut depolama sağlayıcısı pCloud, hangi uygulamaların en çok şahsî bilgiyi üçüncü taraflarla paylaştığını belirlemek için her gün kullandığımız taşınabilir uygulamaları daha derinlemesine incelemeye karar verdi. Şirket bu uygulamaları araştırırken Apple'ın saklılık etiketlerinden "Üçüncü Taraf Reklamcılığı" ve "Geliştirici Reklamı yahut Pazarlama" kısımlarını tahlil ederek hangi uygulamaların en çok datayı üçüncü taraflarla paylaştığını ve hangi uygulamaların kendi pazarlamaları için en fazla bilgiyi topladığını tespit etti.
pCloud'un araştırması, tüm uygulamaların yüzde 52'sinin bilgilerinizi muhakkak bir uygulamayı çalıştıran bir şirketle alakalı üçüncü taraflarla paylaştığını yahut kullanıcı datalarına erişmek için bir fiyat ödediğini buldu. Üstelik bahsi geçen uygulamalar, en çok indirilen uygulamalar listesinde çokça yer alıyor. Bu uygulamalar ortasında en çok ferdî bilgi toplayanlar, muhtemelen kimsenin şaşırmayacağı şekilde Instagram, Facebook ve LinkedIn.
En Büyük Hatalı Instagram
Bilgi paylaşma kelam konusu olduğunda ise en büyük hatalının Instagram olduğu ortaya çıktı. Instagram uygulaması elde ettiği bilgilerin yüzde 79'unu başka şirketlerle paylaşıyor. Instagram'ın sahibi Facebook, kullanıcı datalarının yüzde 57'sini dağıtırken, üçüncü sırayı paylaşan LinkedIn ve Uber Eats'de bu oran yüzde 50 civarında.
Elbette kullanıcı datalarını inançta ve bâtın tutan uygulamalar da bulunuyor. pCloud araştırmasında en inançlı uygulamalar olarak Signal, Clubhouse, Netflix, Microsoft Teams, Google Classroom, Shazam, Etsy, Skype, Boohoo, Amtrack, Zoom, Shop ve IRS2Go açıklandı.