Verstappen ve Hamilton ortasında kıyasıya bir uğraşa şahit olduğumuz 2021 döneminin akabinde verilen 14 haftalık orta bugün sona eriyor. Bahreyn’de yarışılacak olan birinci etabın idman tipleri ile Formula 1’in yeni dönemi resmen başlıyor. Lakin bu sene her şey çok farklı olacak. Birçok değişiklik var. Bu dönem kullanılmaya başlanacak yeni teknolojileri merak ediyorsanız içeriğimize buyurun. ????
Kaynak:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
...1. Aerodinamiğe odaklanmak geçmişte kalıyor.
Formula 1 arabalarında aerodinamiğe öteki sporlardan daha fazla yatırım yapılıyor. Teoride, bir Formula 1 arabasının yere basma gücü o kadar fazladır ki, tünel tavanında yer çekimine karşı hâldeyken yere düşmeden sürebilirsiniz. Bu yılki aero paketi, 1982'den beri kullanılması yasak olan yer tesirinin (arabanın alt tarafındaki aerodinamik tutuşu) yine kullanılmasını sağlayarak aerodinamikte uzun vakit sonra büyük bir değişikliğe neden olacak.
2. Yeşil yakıta geçiş başlıyor.
Formula 1 araba motoru, pistonların çalışması için içindeki silindirlerde tek bir tıp içinde yaşanan 50.000 kadar minik patlaması ve 2.750 santigrat dereceye kadar çıkan sıcaklığıyla araba dünyasının bir numarasıdır. Lakin bu yıl motorun içine akıtılan sıvılar değişecek. 2022 prestijiyle Formula 1 arabaları E10 yakını kullanacak. E10 yakıtının %10'u, bitkilerden elde edilen etanolden oluşur.
Otomobillerin beygir gücünde ufak bir kayıp yaşansa da sporun sporun etrafa verdiği ziyanı azaltmak için bu türlü bir atak yapıldı.
Otomobiller yüksek olasılıkla 2025'e kadar benzin-biyoyakıt karışımı kullanacak. F1 uzmanları şimdiden arabaların gelecekte ne tıp bir yakıt kullanabileceği üzerinde durmaya başladı bile. Tahminen Formula E'deki üzere elektrikli araçlara geçilebilir, tahminen de hidrojen gücü yahut yenilebilir güç kaynakları kullanılarak üretilen kimyasal yakıtlar öne çıkabilir. Bunu vakit gösterecek.
3. Artık gruplar sırlarını paylaşıyor.
Formula 1, en süratli arabanın en süratli pilotun önüne geçtiği en kesin mühendislik sporudur. Bu yüzden de gruplar, dünyanın en düzgün mühendislerine milyonlar harcıyor ve kendilerine avantaj sağlayabilecek akıllı değişikliklerin ve stratejilerin peşinden koşuyor. Lakin bu sene oyunu bozacak bir değişiklik yapıldı.
Bundan bu türlü "göster ve anlat" teknik oturumları yapılacak.
Düzenlenmesi mecburî olan bu oturumlarda ekiplerden otomobillerinde neleri değiştirdiklerini açıklaması istenecek. Bu oturumlar, teoride bir ekibin başkalarına karşı modül bakımından büyük bir avantaj elde etmesinin önüne geçmek için düzenleniyor.
4. Arabalar artık bitkilerden yapılıyor.
Formula 1 arabalarında kullanılacak modülleri listeleyecek olsak, muhtemelen listenin başında metal kesimler yer alırdı. Lakin regülasyonlar, 2021 prestijiyle arabalarda 'keten, kendir, kenevir, pamuk ve bambu' kullanılmasına müsaade veriyor. McLaren kadrosu 2021'de düzenlenen Britanya Grand Prix'sinden bu yana Lando Norris'in koltuğunu büsbütün güçlendirilmiş keten lifinden üretiyor.
5. Yeni güvenlik tedbirleri geliyor.
Formula 1, evvelce dünyanın en tehlikeli sporlarından biriydi. Günümüzde arabalar eskiye göre çok daha inançlı olsa da, hâlâ büyük kazalar meydana gelebiliyor. Pilotların başını, kokpite girebilecek her şeyden koruyan titanyum halo modülü ve pilotun kaskını tutup darbe anında boynunun kırılmasını önleyen HANS (baş ve boyun desteği) aparatı, bu sporun olmazsa olmazları hâline geldi. Bu sene arabalar darbeye daha güçlü hâle getirildi ve akaryakıt deposunda da güvenlik maksatlı değişiklikler yapıldı.