Bujiler motorların içindeki silindirlere gönderilen yakıt-hava karışımını ateşleyerek motorun içinde bir güç üretilmesini sağlamaktadırlar. Otomobillerde bujilerin yakıt-hava karışımını ateşleyerek oluşturduğu gücü tam olarak gereken yere iletmesi için yalıtkan kablolar bulunmaktadır. Bu kablolara “Buji Kablosu” denilmektedir.
Bujilerin ve buji kablolarının bakımlarının düzenli olarak yaptırılması gerekmektedir aksi halde arızalar çıkabilmektedir. Bakımları düzenli olarak yaptırılmadığı zaman eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirdiğinden dolayı gücü iletmesi gereken yere tam olarak iletememekte yani motorun içinde atlamalar oluşmaya başlamaktadır.
Buji de bulunan kabloların motor içerisinde ki silindirlerde bekleyen hava ve yakıt karışımını ateşlemek üzere bujilerin oluşturmuş olduğu kıvılcımları iletmesi gerektiği yere tam olarak iletememesinden dolayı araç teklemeye başlar en önemli buji ve buji kablosu arızası belirtisi budur. Motorun ilk marşta düzgün çalışmaması ve teklemesi buji kablolarında bir arıza olduğuna işaret edebilmektedir ancak araç hiç çalışmıyor ise bujilerin tamamen bittiğini düşünmemiz gerekmektedir. Buji kablolarının ve bujilerin arızalı olduğunu gösteren bir diğer sorun ise yakıt tüketiminde yaşanan anormal artış olarak gözümüze çarpmaktadır. Buji kabloları bujilerin oluşturduğu kıvılcımı gerektiği yere yani silindirlerin içine tam olarak iletemediği zaman ateşlemeyi gerçekleştiremeyip motor ve enjeksiyon sisteminin motor içindeki silindirlere daha fazla yakıt-hava karışımı göndermesine sebep olmaktadır.
Motor ve enjeksiyon sistemi motor içindeki silindirlere daha fazla yakıt-hava karışımı göndermesine rağmen bujilerde ve buji kablolarında bulunan arızalardan dolayı ateşleme işlemi gerçekleşmez ve silindirlere gönderdiği yakıt-hava karışımı arttığından ve ateşlenemediğinden dolayı yakıt tüketimi de artmaktadır. Bujilerin ve buji de ki kabloların arıza yaptığını belirten bir diğer sorun ise motorun içerisinde ki silindirlere, buji ve buji kablolarında bulunan arızadan yüzünden ateşlenen kıvılcımın iletilememesinden dolayı enjeksiyon ve motor sisteminin daha fazla hava ve yakıt karışımı göndermesi ve bu sebeple motorun boğulmasıdır.
Bujilerin ve buji kablolarının bakımlarının düzenli olarak yaptırılması gerekmektedir aksi halde arızalar çıkabilmektedir. Bakımları düzenli olarak yaptırılmadığı zaman eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirdiğinden dolayı gücü iletmesi gereken yere tam olarak iletememekte yani motorun içinde atlamalar oluşmaya başlamaktadır.
Buji de bulunan kabloların motor içerisinde ki silindirlerde bekleyen hava ve yakıt karışımını ateşlemek üzere bujilerin oluşturmuş olduğu kıvılcımları iletmesi gerektiği yere tam olarak iletememesinden dolayı araç teklemeye başlar en önemli buji ve buji kablosu arızası belirtisi budur. Motorun ilk marşta düzgün çalışmaması ve teklemesi buji kablolarında bir arıza olduğuna işaret edebilmektedir ancak araç hiç çalışmıyor ise bujilerin tamamen bittiğini düşünmemiz gerekmektedir. Buji kablolarının ve bujilerin arızalı olduğunu gösteren bir diğer sorun ise yakıt tüketiminde yaşanan anormal artış olarak gözümüze çarpmaktadır. Buji kabloları bujilerin oluşturduğu kıvılcımı gerektiği yere yani silindirlerin içine tam olarak iletemediği zaman ateşlemeyi gerçekleştiremeyip motor ve enjeksiyon sisteminin motor içindeki silindirlere daha fazla yakıt-hava karışımı göndermesine sebep olmaktadır.
Motor ve enjeksiyon sistemi motor içindeki silindirlere daha fazla yakıt-hava karışımı göndermesine rağmen bujilerde ve buji kablolarında bulunan arızalardan dolayı ateşleme işlemi gerçekleşmez ve silindirlere gönderdiği yakıt-hava karışımı arttığından ve ateşlenemediğinden dolayı yakıt tüketimi de artmaktadır. Bujilerin ve buji de ki kabloların arıza yaptığını belirten bir diğer sorun ise motorun içerisinde ki silindirlere, buji ve buji kablolarında bulunan arızadan yüzünden ateşlenen kıvılcımın iletilememesinden dolayı enjeksiyon ve motor sisteminin daha fazla hava ve yakıt karışımı göndermesi ve bu sebeple motorun boğulmasıdır.