Ünlü Fast food zinciri Burger King yeni bir kriz yaşadı. Şirketin e-posta hizmetine kayıtlı tüm müşterilere boş sipariş makbuzları gönderildiği ortaya çıktı. Birinci başta Burger King ağının hacklendiği düşünüldü, fakat pazarlama takımının bile e-posta olarak yanlış makbuzu aldığı belirtildi.
Müşteriler boş sipariş e-postası aldı
ABD başta olmak üzere birden fazla ülkedeki müşterilerin e-postalarına kazara boş sipariş fişleri gönderildi. Bu skandaldan ne kadar kişinin etkilendiği bilinmiyor, lakin şirketin promosyon takımına bile bu e-postaların gittiği belirtildi.
Burger King’den gelen açıklamada, sorunun “dahili bir süreç yanılgısının sonucu” olduğu belirtildi. Bu yüzden Burger King’in data ihlaline yahut kimlik avı saldırısına uğradığını söylemek mümkün değil. Boş makbuz e-postası tüm müşterileri kapsayacak halde kazara gönderildiği için toplumsal medyayı sallamayı başardı.
Twitter’daki binlerce kullanıcı, Burger King’den yanlış e-posta aldıklarını söyledi. Hatta birtakım müşterilerin boş siparişin faturasını birden fazla defa aldığı ortaya çıktı. Bu e-postalar, Burger King’in promosyon pazarlama kadrosu tarafından yollandı.
Türkiye’deki müşterilerin emsal bir e-posta alıp almadığını bilmiyoruz. Burger King Türkiye’den rastgele bir açıklama paylaşılmadığı için, Türkiye’yi etkilemediği düşünülüyor.
Daha evvel teknoloji şirketlerinin birçok kere kimlik avı saldırısına uğradığını unutmamak lazım. Amazon, DHL, Microsoft, Apple ve üzere dev markalar ismine e-posta atan bilgisayar korsanları, makûs emelli yazılım yahut müşterilerden bilgi çalmak için bu yola başvuruyor.