Camilerdeki Bid'atlar Hakkında
Bid'at Bid'at nedir Bid'at Hakkında Cami Adabı Camii Adabı Hakkında
Mahallemizdeki camide namaz bittikten sonra cemaat teker teker ellerini bağırlarına koyuyor ve imamı adeta selamlayıp oyle ayrılıyorlar Imam da buna aynıyla mukabale ediyor Bu hareket doğru mudur? Değilse, boyle doğru olmayan cami ici hareketler nelerdir?
Yerleşen her bid'at karşılığında bir sunnet gider Bu gerceği hic unutmamak gerekir Her bid'at da dalalettirResUlullah'ın getirdiği dinde bulunmadığı halde, dindenmiş gibi yapılan her davranış merduttur, yapanın yuzune carpılır Maalesef, camilerimizde, mescidlerimize ceşitli bid'atler işlenmektedir ve muhtemelen coğu iyi niyetle yapılan bu bid'atlar, sunnetlerin oralardan cıkarılmasından başka da bir şeye yaramazlar Bunlardan bazılarını saymaya calışalım
1 Dediğiniz gibi, namazdan sonra, Imam henuz mihrapta iken, eli goğuse getirmek suretiyle selamlama faslı Bu, bid'atliğinin yanında başka dinlerde ibadet olan bazı haraketleri de akla getiriyor Ayrıca yapmayanlar, Imam efendiye dargınlığı var, zannedilecek diye sıkıntıya duşuyorlar Bu davranış namaz sonrası serbestliği ortadan kaldırarak, ibadete bir merasim havası veriyor
2 Kamettenonce Ihlas suresiya da daha başka şeyler okumak Camide Kur'an okumak ve dinlemek elbette guzel bir davranıştır ve bu sadece camiye de has değildir Ama sunnetle farz arasında, sanki namazın ya da muezzinliğin gereklerindenmiş gibi okunması bid'attır Bu tur okuyuşlar zaten kliseleşmis hale geldikleri icin kimse onları, şuuruna vararak Kur'an gibi dinlememektedir Bazı yerlerde buna başka ayetler veya başka sureler de eklenir Bunların bid'at olduğunun en acık delili; bunlara alışılan camilerde bir defa terkedilecek olsalar, hemen tepki gormeleriyle muezzinliğin eksik olduğu sanılmasıdır
3 Farzdan sonra muezzinlerin Istanbul'un bazı buyuk camilerinde olduğu gibi koro halinde tesbihleri okumaları, amin, amin, amindiye bağırmaları, mesnun ve me'sur olmayan bir takım nakaratlar soylemeleri, Hatta AyetelKursive herkesin kendi başına yapması gereken tesbihati yuksek sesle ve bağırarak okumaları, boylece cemaati bunları okumaktan mahrum etmeleri ve onları kendi gurultulu seslerini dinlemek zorunda bırakmaları
4 Namazlardan sonra, namazın bir tetimmesi olarak, herkesin herkesle musafaha etmesi Musafaha aslında sevgi doğurucu bir sunnet olmakla beraber, namazlardan sonra, namazın bir parcası ve butunleyicisi gibi icra edilmesi, ibadete bir katma anlamı taşıdığından bid'at olmuş olur
5 Cumanın ic ezanından once ceşitli salatu selamlar ve temennalar okumak
Bid'at Bid'at nedir Bid'at Hakkında Cami Adabı Camii Adabı Hakkında
Mahallemizdeki camide namaz bittikten sonra cemaat teker teker ellerini bağırlarına koyuyor ve imamı adeta selamlayıp oyle ayrılıyorlar Imam da buna aynıyla mukabale ediyor Bu hareket doğru mudur? Değilse, boyle doğru olmayan cami ici hareketler nelerdir?
Yerleşen her bid'at karşılığında bir sunnet gider Bu gerceği hic unutmamak gerekir Her bid'at da dalalettirResUlullah'ın getirdiği dinde bulunmadığı halde, dindenmiş gibi yapılan her davranış merduttur, yapanın yuzune carpılır Maalesef, camilerimizde, mescidlerimize ceşitli bid'atler işlenmektedir ve muhtemelen coğu iyi niyetle yapılan bu bid'atlar, sunnetlerin oralardan cıkarılmasından başka da bir şeye yaramazlar Bunlardan bazılarını saymaya calışalım
1 Dediğiniz gibi, namazdan sonra, Imam henuz mihrapta iken, eli goğuse getirmek suretiyle selamlama faslı Bu, bid'atliğinin yanında başka dinlerde ibadet olan bazı haraketleri de akla getiriyor Ayrıca yapmayanlar, Imam efendiye dargınlığı var, zannedilecek diye sıkıntıya duşuyorlar Bu davranış namaz sonrası serbestliği ortadan kaldırarak, ibadete bir merasim havası veriyor
2 Kamettenonce Ihlas suresiya da daha başka şeyler okumak Camide Kur'an okumak ve dinlemek elbette guzel bir davranıştır ve bu sadece camiye de has değildir Ama sunnetle farz arasında, sanki namazın ya da muezzinliğin gereklerindenmiş gibi okunması bid'attır Bu tur okuyuşlar zaten kliseleşmis hale geldikleri icin kimse onları, şuuruna vararak Kur'an gibi dinlememektedir Bazı yerlerde buna başka ayetler veya başka sureler de eklenir Bunların bid'at olduğunun en acık delili; bunlara alışılan camilerde bir defa terkedilecek olsalar, hemen tepki gormeleriyle muezzinliğin eksik olduğu sanılmasıdır
3 Farzdan sonra muezzinlerin Istanbul'un bazı buyuk camilerinde olduğu gibi koro halinde tesbihleri okumaları, amin, amin, amindiye bağırmaları, mesnun ve me'sur olmayan bir takım nakaratlar soylemeleri, Hatta AyetelKursive herkesin kendi başına yapması gereken tesbihati yuksek sesle ve bağırarak okumaları, boylece cemaati bunları okumaktan mahrum etmeleri ve onları kendi gurultulu seslerini dinlemek zorunda bırakmaları
4 Namazlardan sonra, namazın bir tetimmesi olarak, herkesin herkesle musafaha etmesi Musafaha aslında sevgi doğurucu bir sunnet olmakla beraber, namazlardan sonra, namazın bir parcası ve butunleyicisi gibi icra edilmesi, ibadete bir katma anlamı taşıdığından bid'at olmuş olur
5 Cumanın ic ezanından once ceşitli salatu selamlar ve temennalar okumak