Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Canonical Etiketi Nedir?

Canonical Etiketi Nedir?
0
349

dragons

FD Üye
Katılım
Ocak 15, 2023
Mesajlar
281
Etkileşim
12
Puan
18
Yaş
69
F-D Coin
80
Günümüz SEO dünyasında önemli bir yer sahip olan Canonical etiketi nedir? Sorusu sık sık sorgulanan soruların başında geliyor. Canonical etiketi arama motorlarında belirtilmiş sayfa adreslerinin farklı bir içeriğin kopyası olduğunu iletmek amacıyla kullanılan bir etiket türüdür. Aynı zamanda bir ‘’HTML’’ etiketi olarak da bilinir. Canonical etiketini düzenli olarak kullanmak yenilenen içerik sorunlarının oluşumunu engeller.

2009 yılının sonlarına doğru Google platformu ‘’Rel- canonical’’ etiketini internet dünyasına tanıştırdı. Bu etiketin oluşma sebebi çok kolay bir mantık üçgenine sahip olsa da uygulama kısmı oldukça kafa karıştırıcı olabiliyor. Canonical etiketi sisteminin en önemli amacı kopya içerikleri tespit ederek, ortadan kaldırmaktır. Böylelikle kopya içerikleri ortadan kaldırarak web sitenizin puanını Google sıralamada artırmış olursunuz.

Canonical Etiketi Hangi Zamanlar Kullanılmalıdır?

Canonical etiketi birbirine benzeyen web sayfalarını Google platformuna iletilmesini sağlar. Bazı web sayfaları birbirinin kopyası durumunda olabiliyor. Tasarım, renk, içerik gibi birbirinin aynısı olan iki eş değer sayfalar bulunabiliyor. Böyle durumlarda Canonical etiketi devreye girer. Google platformunun en hassaslık gösterdiği konulardan birisi kopya içeriklerdir. Kısacası internet sitelerinde aynı içeriklerin okuyucuya sunulmasını Google engellemek ister.

Google tarafından tespit edilen kopya içerik web sitelerine ciddi düzeyde yaptırımlar uygulanabiliyor. Canonical etiketi web sitenizin özgünlüğünü kanıtlayan resmi bir sertifika belgesi görevi görür. Bu etiketi kullanarak Google tarafından verilecek olan cezalardan korunmuş olursunuz.

Canonical Etiketi Nasıl Kullanılır?

Canonical etiketi tekrarlayan aynı içeriklerin sorununun önüne geçmek amacıyla kullanılan sistem yapısıdır. Ayrıca çok hızlı kullanılan bir yöntem olarak bilinir. Web sitenizde birbirine benzer içerikler mevcut ise Canonical etiketi sayesinde istediğiniz içerik ön plana çıkar. Böylelikle kopya içerik sorunu tamamen engellenmiş olur. Ayrıca web sayfanızın değerinde de artışlar yaşanır.

Canonical etiketi kullanmanız gereken birçok durum mevcuttur. Bu durumlar şu şekildedir;

  • Web sitesi sayfalarının zıt şekilde yazılmış varyasyon özelliklerine sahip olunması.
  • Herhangi bir sayfanın ‘’www’’ olan veya olmayan varyasyonlara sahip olunması.
  • Web sitesinin genelinde ‘’ URL’’ türlerine sahip olunması.
  • AMP veya AMP dışı özelliklere sahip olunması.
  • Eş değer olan iki içeriği küçük ve büyük harflerle ile belirtilmesidir.
Yukarıdaki durumlarda da mutlaka Canonical etiketi kullanılması gerekiyor. Böylelikle yukarıdaki durumlarda Google tarafından cezai yaptırımlar uygulanmaz.

En Sık Yapılan Canonical Etiketi Hataları Nelerdir?

Günümüzde birçok web sitesi Canonical etiketi hataları yapmaktadır. Farkında olarak veya farkında olmadan yapılan birçok hata türü bulunuyor. En sık yapılan hatalar şu şekilde sıralanabilir;

  • Arşiv sayfalarının ikinci veya üçüncü sayfalarına Canonical etiketi linki gönderilmemesi gerekir.
  • Canonical etiketi bölmesinin içerisine yerleştirmek istediğiniz sayfa linkini tam belirtmeniz gerekiyor. Hiçbir şekilde kısaltma yapmadan bütün olarak yazılması gerekir. Özet olarak internet siteniz ‘’https’’ ise http özelliği olarak URL tabanı kullanmayın.
  • Canonical etiketinizi hiçbir şekilde ‘’head’’ bölmesi içerisinde kullanmayınız! Ayrıca bazı zamanlar ‘’ body’’ içerisinde de kullanıcılar etiketleri kullanabiliyor. Bu durum sistemde tamamen geçersiz olarak geri dönüşüm oluyor.
Canonical etiketi arama motorları için oldukça önemli bir yere sahiptir. Dolayısıyla etiketin mutlaka doğru bir şekilde kullanılması gerekiyor.

Canonical Etiketi Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Canonical etiketinin kullanımının web sitelerine sunmuş olduğu birçok avantaj bulunuyor. Canonical etiketiyle web sitenizin kopya içeriklerinden korursunuz. Google ilke ve prensipleri için oldukça önemli bir yere sahip olan özgünlük sitenizin puanını artıran en önemli faktörlerin başında geliyor. Canonical etiketiyle kopya içerik ihbarında bulunabilirsiniz. Böylelikle sayfanızı güvence altına almış olursunuz.

Canonical etiketi web sitenizin Google arama motorundaki sıralamasını artırır. Sıralamanız artıkça web sitenizin popülerliği artar. Popüler bir web sitesi Google tarafından her zaman daha çok değer görür. Canonical etiketi kullanımıyla web sitenizi profesyonel tabanlı bir site durumuna getirebilirsiniz. SEO çalışmalarında etiketin kullanımı oldukça önemlidir. Mutlaka SEO çalışmalarınızı Canonical etiketiyle uyumlu olarak yürütmeniz gerekir.

Aynı zamanda filtre sayfalarının yapılandırılmasını da sağlayabilirsiniz. Canonical etiketi dijital dünya en çok kullanılan etiketlerin başında geliyor. Ayrıca Canonical etiketinde ‘’Backlinkler’’ de geçiyor. Böylelikle Canonical etiketiyle gelişmiş bir web sitesi sahibi olmuş oluyorsunuz. Etiketin kullanımı karışık olsa da belli bir zaman içerisinde kolaylıkla etiket kullanımında uzmanlaşabilirsiniz.
 

Similar threads

Amp nedir ? Accelerated Mobile Pages ( Amp ) web sitenizin mobilde içeriklerinin daha hızlı erişilmesi için uygulanan bir kodlama yöntemdir. Google yakın geçmişte yapmış olduğu açıklamaya göre AMP kodlama yapılan siteler Google ön belleğinde saklanacak ve kullanıcı siteye mobilden erişmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
192
Anahtar kelime yamyamlığı bir web sitesinin eş değer merkez anahtar kelimesine sahip birçok sayfaya sahip olma olanağıdır. Anahtar kelime nedir? Sorusu web sitesi sahipleri tarafından sıklıkla konuşulan konuların başında geliyor. Genellikle web sitesi sahipleri sonradan bu bilgiyi öğrendikleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
363
Amp nedir ? Accelerated Mobile Pages ( Amp ) web sitenizin mobilde içeriklerinin daha hızlı erişilmesi için uygulanan bir kodlama yöntemdir. Google yakın geçmişte yapmış olduğu açıklamaya göre AMP kodlama yapılan siteler Google ön belleğinde saklanacak ve kullanıcı siteye mobilden erişmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Aralık 2011’de Google, alternatif web sitesi çeşitleri arasındaki ilişkiler hakkında arama motorunu bilgilendirmek için basit ve etkili bir çözüm olarak hreflang‘ı tanıttı. Öznitelik, arama uygulamasının tarayıcılarına, geçerli sayfanın içeriğinin farklı dil sürümlerinde mevcut olduğunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
175
Yinelenen içerik terimiyle çok fazla karşılaşıyorsunuz, ama ne olduğunu bilmiyor musunuz? Yinelenen içerik sıralamanıza zarar verebilir Hata birçok kişi, çok sayıda olması durumunda miktarının Google tarafından cezalandırılacağını söyler Ancak bu doğru değildir Yinelenen içeriklerin herhangi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
225
858,496Konular
981,634Mesajlar
29,720Kullanıcılar
AR4SsSon üye
Üst Alt