The Witcher 3 ve Cyberpunk 2077 oyunları ile popülerlik kazanan CD Projekt RED, gelecekteki yol haritası ile ilgili kıymetli açıklamalarda bulundu. Polonyalı oyun geliştiricisi yapmış olduğu açıklamada tıpkı vakitte Cyberpunk 2077’nin problemli çıkışının akabinde bilhassa pazarlama stratejisi konusunda kimi radikal değişiklere imza atacağının sinyalini verdi.
Bildiğiniz üzere Cyberpunk 2077 birinci olarak 2013 yılında yayınlanan bir kısa tanıtım görüntüsü ile bir arada duyurulmuştu. Bu müddet zarfı içerisindeyse orta ara yayınlanan fragmanlarla oyuncuların nabzını tutan Polonyalı geliştirici, doğal olarak beklentileri de üst düzeye çıkartmıştı. Şirketin bu stratejisi Cyberpunk 2077’nin ön sipariş sayılarına başarılı bir halde yansımış olsa da, oyunun problemli çıkışıyla bir arada karşıt tepti. Oyundaki yanlışlar o kadar fazlaydı ki kelam konusu üretim için peş peşe iade haberleri de gelmeye başlamıştı. Yaşanan bu gelişmelerden sonra oyuncuların reaksiyonu ile karşı karşıya kalan firma, birebir vakitte pay kıymetlerinde de büyük kayıp yaşadı.
Tüm bu yaşananlardan ders aldıklarını tabir eden geliştirici stüdyo, pazarlama konusundaki stratejilerini değiştireceklerini belirtiyor. Cyberpunk 2077’de olduğu üzere uzun reklam kampanyalarının sorun yaşattığının farkında olduğunu söyleyen firma, önümüzdeki süreçte piyasaya sürecekleri oyunlarda daha kısa reklam kampanyaları düzenleyeceklerini, böylelikle süreci de daha rahat bir formda yönetebileceklerini lisana getirdi.
Reklam stratejilerinin yanı sıra gelecek planları hakkında da bir kadro açıklamalarda bulunan stüdyo, 2022 yılından itibaren birebir anda birden fazla AAA yani yüksek bütçeli oyunlar geliştirmeye başlayacağını da müjdeledi. Şimdilik, bu yüksek bütçeli oyunların ne olacağı bilinmiyor. Ama bahsi geçen bu oyunlardan birinin yeni The Witcher oyunu olduğu iddia ediliyor.