iltasyazilim
FD Üye
Cebriyye Ne Demektir
Cebriyye Hakkında Data
Cebriyye Sözlük Anlamı Nedir
İslam dünyasında kanımca Tanrı ’dan geldiği inancını benimseyen ve her eylemin evvelden Tanrı tarafından yaratılıp, takdir edildiğini dile getiren kelâmi mezhebi dile getiren terim Cebriyye bir İslam dini itikad mezhebi Cehm bin Safvân kadar kurulmuş bu nedenle de ara sıra Cehmiyye olarak da anılmıştır Görüntü olarak Mütezile mezhebinin karşıtıdır
Hicrî birinci asrın sonlarında ve ikinci asrın başlarında Cehm bin Safvân kadar ortaya çıkarılan bozuk yol Buna mürcie fırkası da denir
Cebriyye fırkası; İnsan aslâ bir meslek yapmaz, cansızlar gibi hareket eder İnsanın kudreti, kastı, ihtiyârı (ricası) yoktur Millet iyi meslek yapınca sevâb kazanmaz, fena işlerine azâb yapılmaz Kâfirler günâh işleyenler mâzûrdur, mes'ûl olmazlar
Çünk ü insanın her işini yalnız Allah yapıyor İnsan istese de istemese de günah yaratıyor ve insan günâh yapmaya mecbûrdur Günah insana hasar vermez Âsî, fâsık kimseler azâb görmeyecektirdiyorlar
Cebriyyenin bu sözleri küfürdür ve tümü mel'undur Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem; Mürcie mezhebinde olanlara yetmiş peygamber lânet etmiştirbuyurdu (İmâmı Rabbânî)
Cebriyye fırkası mensûblarının dediği gibi insanda irâde ve ihtiyâr olmasaydı, kötülükleri günâhları Allahü teâlâ zorlama ile yaptırsaydı, eliayağı bağlanıp dağdan altında yuvarlanan kimse ile yürüye yürüye etrâfını seyrederek inen kimsenin hareketlerinin bir birlerinden öbür olmaması gerekirdi Hâlbuki birincinin yuvarlanması cebr ile, ikincisinin inmesi irâde ve ihtiyâr ile (içinden gelerek) olmaktadır (Mevlânâ Hâlidi Bağdâdî)
*
Cebriyye Hakkında Data
Cebriyye Sözlük Anlamı Nedir
İslam dünyasında kanımca Tanrı ’dan geldiği inancını benimseyen ve her eylemin evvelden Tanrı tarafından yaratılıp, takdir edildiğini dile getiren kelâmi mezhebi dile getiren terim Cebriyye bir İslam dini itikad mezhebi Cehm bin Safvân kadar kurulmuş bu nedenle de ara sıra Cehmiyye olarak da anılmıştır Görüntü olarak Mütezile mezhebinin karşıtıdır
Hicrî birinci asrın sonlarında ve ikinci asrın başlarında Cehm bin Safvân kadar ortaya çıkarılan bozuk yol Buna mürcie fırkası da denir
Cebriyye fırkası; İnsan aslâ bir meslek yapmaz, cansızlar gibi hareket eder İnsanın kudreti, kastı, ihtiyârı (ricası) yoktur Millet iyi meslek yapınca sevâb kazanmaz, fena işlerine azâb yapılmaz Kâfirler günâh işleyenler mâzûrdur, mes'ûl olmazlar
Çünk ü insanın her işini yalnız Allah yapıyor İnsan istese de istemese de günah yaratıyor ve insan günâh yapmaya mecbûrdur Günah insana hasar vermez Âsî, fâsık kimseler azâb görmeyecektirdiyorlar
Cebriyyenin bu sözleri küfürdür ve tümü mel'undur Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem; Mürcie mezhebinde olanlara yetmiş peygamber lânet etmiştirbuyurdu (İmâmı Rabbânî)
Cebriyye fırkası mensûblarının dediği gibi insanda irâde ve ihtiyâr olmasaydı, kötülükleri günâhları Allahü teâlâ zorlama ile yaptırsaydı, eliayağı bağlanıp dağdan altında yuvarlanan kimse ile yürüye yürüye etrâfını seyrederek inen kimsenin hareketlerinin bir birlerinden öbür olmaması gerekirdi Hâlbuki birincinin yuvarlanması cebr ile, ikincisinin inmesi irâde ve ihtiyâr ile (içinden gelerek) olmaktadır (Mevlânâ Hâlidi Bağdâdî)
*