Auto Battle, son devirlerde çok ilgi gören bir oyun tipi. Çeşidin bu kadar ilgi çekmesi şaşırtıcı değil zira bu çeşidi yansıtan oyunlar, oyunculara Hearthstone üzere kart oyunlarıyla StarCraft üzere strateji oyunları arasında bir deneyim sunuyor. Auto Battle oyunlar, oyun yapısı mealinde her ne kadar birbirlerine benzeseler de ayrıldıkları birtakım noktalar var. Biz de bu metnimizde aslında bir Dota 2 modu olan Auto Chess, League of Legends tabanlı Teamfight Tactics ve Dota Underlords oyunlarının aralarındaki farklara yakından bakacağız.
Dota 2: Auto Chess
Auto Chess her ne kadar birinci Auto Battle oyun olmasa da cinsin bugünkü popülerliğine ulaşmasında birinci basamaklardan biri diyebiliriz. Son haftalarda piyasaya sürülen gayrı Auto Battle oyunlarla arasındaki farklar, çoğunlukla oyunların geç safhalarında ortaya çıkıyor. Öteki oyunlarda emrinizde olan birlikleri yükseltmek, oyunun en kıymetli faktörlerinden biriyken Auto Chess, oyun boyunca dikkatli planlar yaparak bu planlara bağlı kalmanızı gerektiren bir yapıya sahip.
Oyun, bir yandan maç devam ederken daha küçük ve detaylı ayarlamalar yapmanıza imkan sağlarken diğer yandan sunduğu bu oynanış münasebetiyle daha uzun süren oyunlara sahne oluyor. Auto Chess, oyun boyunca yavaşça bir ordu kurdurmak yerine erken safhalardaki erleri sadece hayatta kalmak için kullandırıp sonrasında daha âlâ kartlar çekmeyi bekleten bir oyun. Bu türlü olunca da oynanışın asıl keyifli hâle geldiği mahaller, oyunun geç safhalarında önümüze çıkıyor. Oyunun erken safhalarıysa başka oyunlara nazaran daha hareketsiz.
Dota Underlords
Dota Underlords, Valve’ın kendi geliştirerek Dota 2 modu olan Auto Chess’e rakip olarak sunduğu bir oyun. Oyun, umum mealde Auto Chess’le misal bir oynanışa ve emsal birliklere sahip. Birtakım birlikler farklı olsa da oyunlar arasındaki asıl fark, oyundaki eşyaların kullanım şekli.
Sair oyunlarda oyuncuya verilen eşyalar, tamamıyla rastgeleyken Underlords, oyuncuya verilecek eşyaların tipini belirleme talihi sunuyor. Oyuncu her PVE cinste farklı eşyalar ya da sınırlı birliklerin gücünü arttıran kadro bonusları arasından seçim yapıyor. Bu yüzden Underlords, büyük ölçüde geleceği düşünmeye odaklı bir oyun.
Teamfight Tactics
Teamfight Tactis, vesair Auto Battle oyunlara orantıyla çok daha süratli ilerleyen bir oyun. Oyunda uğraşlar nadiren 40 dakika sürüyor. Bunun sebebi, bir çeşit kaybettiğiniz devir aldığınız zarar cezasının gayrı oyunlardan çok daha ziyade olması. Oyun süratli bir yapıya sahip olduğu için geç safhalarda yapılan ayarlamalar çok daha az. Yaptığınız tek bir cürüm sonucu oyunu kaybetme talihiniz yüksek raddede artıyor.
Birebir hengamda savaş sahasında bulundurduğunuz birlikler, tıpkı sınıfa dâhil olduğu hengam oyuncunun aldığı pasif bonuslar da bu oyunda vesair oyunlara nazaran yüksek. Şampiyonlar, kişisel yeteneklerini vesair oyunlara nazaran çok daha sık kullanıyor. Bu üzere sebeplerden ötürü tekli birlikler, vesair oyunlara nazaran çok daha ziyade tesire sahip. Birlikleri akıllıca konumlara yerleştirmek de maçların sonuçlarını büyük ölçüde etkiliyor. Velev bir şampiyonu bir ya da iki kare yana kaydırmak bile kaybedeceğinizden emin olduğunuz bir oyunu kazanmanıza sebep olabiliyor.
Auto Battle türündeki oyunları karşılaştırdığımız metnimizin sonuna geldik. Karşılaştırmayı bir sonuca bağlamak gerekirse süratli yapılı oyunları sevenler, Teamfight Tactics; işini talihe bırakıp ayrıntılı planlar yapmayı sevenler, Dota 2 Auto Chess; işini bahta bırakmadan kendi kararlarıyla kaderini belirlemeyi sevenler de Dota Underlords oyununa göz atabilirler.