iltasyazilim
FD Üye
Çelişkili site
Sual: Bir sitede, içki bahsinde şu hadisi şerifler bildiriliyor:
“Ümmetimden bazı topluluklar (te’vil yoluyla) zina etmeyi, ipekli elbise giymeyi, içki içmeyi ve çalgılı eğlenceleri helâl sayacaklardır Bunlardan birtakım zümreler de dağ mesirelerine çıkacaklar, onlara ait koyun sürüsü ile çoban sabahları yanlarına gelip, akşamları gidecektir Bunlara bir fakir bir hacet için gelecek de bu duygusuz insanlar fakire: “Haydi bugün git yarın gel diyeceklerdir Bunun üzerine Allah dağı tepelerine indirerek bir kısmını helak edecek öbürlerini de Kıyamet gününe kadar maymun ve domuz suretlerine tebdil edecektir (Buhârî, Eşribe, 6; Ebu Davud, Libas, 6)
“Ümmetimden bazıları başka isimler altında mutlaka içki içeceklerdir Başuçlarında çalgılar çalınacak ve kadın sanatçılar şarkı, türkü söyleyecekler Allah, onları yere batırsın, hepsini domuz ve maymun yapsın! (Nesaî, Eşribe 41; İbni Mace, Fiten, 22)
Çalgı bahsinde de şöyle deniyor:
(Ne Kur’ân âyetleri içerisinde, ne de sahîh hadîsi şerifler arasında; ne âletli, ne de âletsiz salt mânâda “mûsikîyi yasaklayan bir habere, bir hükme rastlanmaz Dînimizde haramlar açık bir dil ile, net bir şekilde hep beyan edilmiştir Çalgılı veya çalgısız söylenen mûsikî yeni bir icat da değildir Kur’ân âyetleri indiği günlerde mûsikî çalınıp söyleniyordu Bizim Rabbimiz ise, kesinlikle unutkan değildir)
İçki bahsinde çalgıyı yasaklayan hadisi şerifi yazmışlar, müzik bahsinde ise, (Musikiyi yasaklayan bir hadis yoktur) deniyor Acaba bunlar, kendi yazdıkları hadislere inanmıyorlar mı? İlk hadiste, (Te’vil yoluyla çalgılı eğlenceleri helâl sayacaklardır) ifadesi var Yoksa, te’vil yoluyla helâl saydıkları için mi, (Çalgıyı yasaklayan hadis yoktur) diyorlar?
CEVAP
Biz onların maksatlarını bilemeyiz Kendilerine sormalısınız
Çalgının haram edildiğine dair, bir değil, birçok hüküm vardır Âletli ve âletsiz salt mânâda “mûsikîyi yasaklayan birçok haberi ve hükmü görmek için sitemizdeki şu linklere bakılabilir:
Musikinin dindeki yeri
İbadete müzik karıştırmak
Çalgıya helâl demek
Sual: Buharî’deki bir hadiste, (Ümmetimden bir kavim gelecek, zinayı, ipeği, içkiyi, çalgıyı helâl sayacaklardır) buyuruluyor Acaba günümüzdeki insanlar mı kastediliyor? Fıkıh kitaplarında, musikinin haram olduğu açıkça bildiriliyor mu?
CEVAP
Çalgıya haram demeyen hiçbir din kitabı yoktur Birkaçını bildirelim:
Sirac'da, (Bütün eğlence ve oyunlar haramdır) deniyor İbni Mes'ud hazretleri, (Nasıl su, otu bitirirse, gına yani müzik de kalbde nifakı bitirir) buyuruyor Bezzaziye'de, (Bütün çalgıların sesini dinlemek haramdır Çünkü Resulullah efendimiz, (Çalgıları dinlemek günah, başında oturmak fısk, ondan zevk almak ise küfürdür) buyuruyor Buradaki küfür, küfranı nimettir, yani nankörlüktür Zira uzuvları yaratıldığı şeylerin dışında kullanmak küfranı nimettir Çalgıları dinlemekten kaçınmak farzdır (Dürrülmuhtar)
Şarkı ve türküleri dinleyenlerin ve o meclislerde oturanların şahitliği kabul edilmez (Hidaye)
Dinen kullanılması caiz olmayan tambur ve diğer çalgı aletleriyle uğraşan kişilerin şahitliği kabul edilmez İnsanlar için ve onların eğlencesi için bir araya toplayarak onlara şarkı söyleyen kişinin şahitliği de kabul edilmez Çünkü o, büyük günah için insanların toplanmasına vasıta olmuştur (Reddül muhtar)
Sizin bildirdiğiniz Buhârî’deki hadisi şerifte, çalgıyı helâl sayacak olanların çıkacağı bildiriliyor Hâşâ Peygamber efendimiz, boşuna söylemiyor, yalan söylemiyor Bugün, (Müzik, çalgı kişiyi Allah'a yaklaştırırsa helâl, şehvete sebep olursa haram) diyenleri görüyoruz Kâfir nefsinin hoşuna gidince, (Beni Allah'a yaklaştırıyor) diyor Hâlbuki bütün çalgıların haram olduğu hadisi şeriflerle bildirilmiş ve âlimler arasında icma hâsıl olmuştur İcma’ı inkâr etmek küfürdür Bunun için, bu hükümleri bildiği hâlde, inkâr ederek, çalgıya helâl diyen kâfir olur
Çalgıların haram olduğu konusunda icma vardır (İbni Salâh)
İbni Âbidin hazretleri de buyuruyor ki:
Bezzaziyye kitabının sahibi, Kurtubî’den, (Çalgının ve raksın haram olduğu hususunda müctehid imamların icma’ı vardır) sözünü nakledip, (Şeyhülislam Kirmani’nin, “Raksı helâl gören kâfir olur fetvasını gördüm) demiştir Her çalgı haramdır (Reddülmuhtar)
Her çeşit çalgı dinlemek haramdır (Fetâvâi Bezzaziyye, Hadikatünnediyye, Ahlakı alaiyye)
Çalgı, Kitap ve Sünnet’le yasaklanmıştır (Tefsiri Kurtubî)
Çalgı aleti bulundurmak
Sual: Hindiyye’de, (Şarap küpünü kıran, şarabı ödemez) dendiği gibi, (Birinin sazını veya benzeri çalgı âletini kıran ödemez) de deniyor Buradan çalgının da, şarap gibi haram olduğu anlaşılmaz mı?
CEVAP
Evet, şarap gibi, çalgı çalmak ve dinlemek de haramdır Çalmasa da, evinde çalgı aleti bulunduran günahkâr olur Fetâvâyi Kâdîhân'da da böyledir (Fetâvâyi Hindiyye)
Netice: Buradaki ve sitemizdeki muteber kitaplardan naklettiğimiz yüzlerce vesikayı, hiçbir ilim ve insaf sahibi, asla inkâr edemez (Çalgıyı salt manada haram eden bir hüküm yoktur) diyemez Diyen çıksa da, kendi çalar kendi oynar, ilim sahibi Müslüman buna etmez itibar
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Sual: Bir sitede, içki bahsinde şu hadisi şerifler bildiriliyor:
“Ümmetimden bazı topluluklar (te’vil yoluyla) zina etmeyi, ipekli elbise giymeyi, içki içmeyi ve çalgılı eğlenceleri helâl sayacaklardır Bunlardan birtakım zümreler de dağ mesirelerine çıkacaklar, onlara ait koyun sürüsü ile çoban sabahları yanlarına gelip, akşamları gidecektir Bunlara bir fakir bir hacet için gelecek de bu duygusuz insanlar fakire: “Haydi bugün git yarın gel diyeceklerdir Bunun üzerine Allah dağı tepelerine indirerek bir kısmını helak edecek öbürlerini de Kıyamet gününe kadar maymun ve domuz suretlerine tebdil edecektir (Buhârî, Eşribe, 6; Ebu Davud, Libas, 6)
“Ümmetimden bazıları başka isimler altında mutlaka içki içeceklerdir Başuçlarında çalgılar çalınacak ve kadın sanatçılar şarkı, türkü söyleyecekler Allah, onları yere batırsın, hepsini domuz ve maymun yapsın! (Nesaî, Eşribe 41; İbni Mace, Fiten, 22)
Çalgı bahsinde de şöyle deniyor:
(Ne Kur’ân âyetleri içerisinde, ne de sahîh hadîsi şerifler arasında; ne âletli, ne de âletsiz salt mânâda “mûsikîyi yasaklayan bir habere, bir hükme rastlanmaz Dînimizde haramlar açık bir dil ile, net bir şekilde hep beyan edilmiştir Çalgılı veya çalgısız söylenen mûsikî yeni bir icat da değildir Kur’ân âyetleri indiği günlerde mûsikî çalınıp söyleniyordu Bizim Rabbimiz ise, kesinlikle unutkan değildir)
İçki bahsinde çalgıyı yasaklayan hadisi şerifi yazmışlar, müzik bahsinde ise, (Musikiyi yasaklayan bir hadis yoktur) deniyor Acaba bunlar, kendi yazdıkları hadislere inanmıyorlar mı? İlk hadiste, (Te’vil yoluyla çalgılı eğlenceleri helâl sayacaklardır) ifadesi var Yoksa, te’vil yoluyla helâl saydıkları için mi, (Çalgıyı yasaklayan hadis yoktur) diyorlar?
CEVAP
Biz onların maksatlarını bilemeyiz Kendilerine sormalısınız
Çalgının haram edildiğine dair, bir değil, birçok hüküm vardır Âletli ve âletsiz salt mânâda “mûsikîyi yasaklayan birçok haberi ve hükmü görmek için sitemizdeki şu linklere bakılabilir:
Musikinin dindeki yeri
İbadete müzik karıştırmak
Çalgıya helâl demek
Sual: Buharî’deki bir hadiste, (Ümmetimden bir kavim gelecek, zinayı, ipeği, içkiyi, çalgıyı helâl sayacaklardır) buyuruluyor Acaba günümüzdeki insanlar mı kastediliyor? Fıkıh kitaplarında, musikinin haram olduğu açıkça bildiriliyor mu?
CEVAP
Çalgıya haram demeyen hiçbir din kitabı yoktur Birkaçını bildirelim:
Sirac'da, (Bütün eğlence ve oyunlar haramdır) deniyor İbni Mes'ud hazretleri, (Nasıl su, otu bitirirse, gına yani müzik de kalbde nifakı bitirir) buyuruyor Bezzaziye'de, (Bütün çalgıların sesini dinlemek haramdır Çünkü Resulullah efendimiz, (Çalgıları dinlemek günah, başında oturmak fısk, ondan zevk almak ise küfürdür) buyuruyor Buradaki küfür, küfranı nimettir, yani nankörlüktür Zira uzuvları yaratıldığı şeylerin dışında kullanmak küfranı nimettir Çalgıları dinlemekten kaçınmak farzdır (Dürrülmuhtar)
Şarkı ve türküleri dinleyenlerin ve o meclislerde oturanların şahitliği kabul edilmez (Hidaye)
Dinen kullanılması caiz olmayan tambur ve diğer çalgı aletleriyle uğraşan kişilerin şahitliği kabul edilmez İnsanlar için ve onların eğlencesi için bir araya toplayarak onlara şarkı söyleyen kişinin şahitliği de kabul edilmez Çünkü o, büyük günah için insanların toplanmasına vasıta olmuştur (Reddül muhtar)
Sizin bildirdiğiniz Buhârî’deki hadisi şerifte, çalgıyı helâl sayacak olanların çıkacağı bildiriliyor Hâşâ Peygamber efendimiz, boşuna söylemiyor, yalan söylemiyor Bugün, (Müzik, çalgı kişiyi Allah'a yaklaştırırsa helâl, şehvete sebep olursa haram) diyenleri görüyoruz Kâfir nefsinin hoşuna gidince, (Beni Allah'a yaklaştırıyor) diyor Hâlbuki bütün çalgıların haram olduğu hadisi şeriflerle bildirilmiş ve âlimler arasında icma hâsıl olmuştur İcma’ı inkâr etmek küfürdür Bunun için, bu hükümleri bildiği hâlde, inkâr ederek, çalgıya helâl diyen kâfir olur
Çalgıların haram olduğu konusunda icma vardır (İbni Salâh)
İbni Âbidin hazretleri de buyuruyor ki:
Bezzaziyye kitabının sahibi, Kurtubî’den, (Çalgının ve raksın haram olduğu hususunda müctehid imamların icma’ı vardır) sözünü nakledip, (Şeyhülislam Kirmani’nin, “Raksı helâl gören kâfir olur fetvasını gördüm) demiştir Her çalgı haramdır (Reddülmuhtar)
Her çeşit çalgı dinlemek haramdır (Fetâvâi Bezzaziyye, Hadikatünnediyye, Ahlakı alaiyye)
Çalgı, Kitap ve Sünnet’le yasaklanmıştır (Tefsiri Kurtubî)
Çalgı aleti bulundurmak
Sual: Hindiyye’de, (Şarap küpünü kıran, şarabı ödemez) dendiği gibi, (Birinin sazını veya benzeri çalgı âletini kıran ödemez) de deniyor Buradan çalgının da, şarap gibi haram olduğu anlaşılmaz mı?
CEVAP
Evet, şarap gibi, çalgı çalmak ve dinlemek de haramdır Çalmasa da, evinde çalgı aleti bulunduran günahkâr olur Fetâvâyi Kâdîhân'da da böyledir (Fetâvâyi Hindiyye)
Netice: Buradaki ve sitemizdeki muteber kitaplardan naklettiğimiz yüzlerce vesikayı, hiçbir ilim ve insaf sahibi, asla inkâr edemez (Çalgıyı salt manada haram eden bir hüküm yoktur) diyemez Diyen çıksa da, kendi çalar kendi oynar, ilim sahibi Müslüman buna etmez itibar
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız