iltasyazilim
FD Üye
Bir düşünce ve inanç etrafında bir araya gelen gruba cemaat denir Ehli Sünnet ve ’lCemaat böyle bir birlikteliktir
İslâmiyet Müslümanların cemaat halinde birbirlerine takviye olmaya önem vermiş aynı inancı paylaşan mü ’minleri “Kardeş kabul ederek “Mü ’minler kardeştir (Hucurat Sûresi, 49: 10) buyurmuştur Peygamberimiz (asm) “Mü ’minler kemerli binalardaki taşlar gibi birbirleriyle omuz omuza vermelidirler (Müslim, Birr, 65; Riyazu ’sSalihin, 1:220) nasihat etmiş ve ellerini birbirlerine kenetleyerek bunun nasıl olması gerektiğini göstermiştir
**
İslâm cemaati hürriyet, kardeşlik, hukuk karşısında eşitlik, yardımlaşma ve fedakârlık üzerine kurulmuştur; arasında sınıf, millet ve alan ayırımı yoktur
**
İnsan cemiyet ve cemaat halinde yaşamak zorunda kalan sosyal bir varlıktır İhtiyaçları ve duyguları baki olan insanı cemiyet ve cemaat içinde uyumunu sağlayarak bereketli ülkü getiren dindir, inançtır
Peygamberimiz (asm) “Allah ’ın eli cemaatle beraberdir (Tirmizi, Fiten, 7) “Bereket cemaatle beraberdir (İbni Mâce, Et ’ime, 17) “Cemaatte rahmet ayrılıkta azap vardır (Müsnedi Ahmed, 4: 145) buyurur
**
Cemaat inanç birliğine dayanan gönüllü bir birlikteliktir Bu sebeple Bediüzzaman “Cemaatte vahidi sahih olmazsa cem ve zam kesir darbı gibi küçültür İnsanlarda sağlık ve istikamet ile vahdet olmazsa, ziyadeleşmekle küçülür, bozuk olur, değersiz olur (Mektubat, 804) buyurarak cemaatin “Vahidi Sahih içinde terakki edeceğini ifade eder
Birlik beraberliği ve istikameti karşılayan inanç ve prensiplerdeki bağlılık ve samimiyettir Bu da ihlâs, tesanüd ve sadakattir Cemaatin başarı sırrı ihlâs ve uhuvvet ışığındaki birlik şuurudur Yüce Allah “Belirlenmiş ancak Allah taşları birbirine kenetlenmiş kemerli binalar gibi saf tutarak savaşanları sever (Saff Sûresi, 61: 4) buyurur
Bediüzzaman “Cemiyetteki tesanüd durgun şeyleri harekete geçiren bir vasıtadır, cemaat içindeki hasetleşme ve çekememezlik ise harekette olanı durduran bir araçtır (Gerçeklik Çekirdekleri, 72 Prensip) buyurur Çağırmak oysa cemaati etkisiz ülkü getiren ve faaliyetlerine durgunluk veren iç çekişmelerdir Bundan sakınmak gerekir
**
Peygamberimiz (asm) “Mü ’minler birbirini sevmede, birbirlerine acınacak şey etmede bir ceset gibidir Vücudun herhangi bir organı rahatsız olursa, diğer organlar onunla meşgul olur (Buhari, Edeb, 27; Müslim, Birr, 66) buyurmuştur
Cemaat tesanüd ve teavün, yani yardımlaşma ile ayakta durur, varlığını devam ettirir Cenâbı Allah “Iyilik Etmek ve fenalıktan sakınmak konusunda birbirinizle yardımlaşın; günah işlemek ve haddi dinmek üzere takviye etmeyin (Mâide Sûresi, 5: 2) buyuruyor Bu yardımlaşmanın nasıl olması gerektiğini de “Gerçek mü ’minler kendileri ihtiyaç içinde olsalar bile, kardeşlerini kendi nefislerine tercih ederler (Haşr Sûresi, 59: 9) âyeti ile tavsiye edilmiştir
**
Peygamberimiz (asm) “İnsanların hayırlısı insanlara yardımsever olandır (Aclunî, Keşfu ’lHafa, 472) buyurarak faydaya karşın çalışmayı ve hasar verecek faaliyetlerden uzakta durmayı hayırlı insanların ameli olarak zikreder
Bahtı Açık olmanın yolunu da Peygamberimiz (asm) “Sizden biriniz, kendi nefsi için sevdiğini mü ’min kardeşi için de sevip istemedikçe reel mü ’min olamaz (Buhârî, İmân, 7; Müslim, İmân, 7172) hadisi ile göstermiştir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirnicealem üyesi olmak için tıklayınız
İslâmiyet Müslümanların cemaat halinde birbirlerine takviye olmaya önem vermiş aynı inancı paylaşan mü ’minleri “Kardeş kabul ederek “Mü ’minler kardeştir (Hucurat Sûresi, 49: 10) buyurmuştur Peygamberimiz (asm) “Mü ’minler kemerli binalardaki taşlar gibi birbirleriyle omuz omuza vermelidirler (Müslim, Birr, 65; Riyazu ’sSalihin, 1:220) nasihat etmiş ve ellerini birbirlerine kenetleyerek bunun nasıl olması gerektiğini göstermiştir
**
İslâm cemaati hürriyet, kardeşlik, hukuk karşısında eşitlik, yardımlaşma ve fedakârlık üzerine kurulmuştur; arasında sınıf, millet ve alan ayırımı yoktur
**
İnsan cemiyet ve cemaat halinde yaşamak zorunda kalan sosyal bir varlıktır İhtiyaçları ve duyguları baki olan insanı cemiyet ve cemaat içinde uyumunu sağlayarak bereketli ülkü getiren dindir, inançtır
Peygamberimiz (asm) “Allah ’ın eli cemaatle beraberdir (Tirmizi, Fiten, 7) “Bereket cemaatle beraberdir (İbni Mâce, Et ’ime, 17) “Cemaatte rahmet ayrılıkta azap vardır (Müsnedi Ahmed, 4: 145) buyurur
**
Cemaat inanç birliğine dayanan gönüllü bir birlikteliktir Bu sebeple Bediüzzaman “Cemaatte vahidi sahih olmazsa cem ve zam kesir darbı gibi küçültür İnsanlarda sağlık ve istikamet ile vahdet olmazsa, ziyadeleşmekle küçülür, bozuk olur, değersiz olur (Mektubat, 804) buyurarak cemaatin “Vahidi Sahih içinde terakki edeceğini ifade eder
Birlik beraberliği ve istikameti karşılayan inanç ve prensiplerdeki bağlılık ve samimiyettir Bu da ihlâs, tesanüd ve sadakattir Cemaatin başarı sırrı ihlâs ve uhuvvet ışığındaki birlik şuurudur Yüce Allah “Belirlenmiş ancak Allah taşları birbirine kenetlenmiş kemerli binalar gibi saf tutarak savaşanları sever (Saff Sûresi, 61: 4) buyurur
Bediüzzaman “Cemiyetteki tesanüd durgun şeyleri harekete geçiren bir vasıtadır, cemaat içindeki hasetleşme ve çekememezlik ise harekette olanı durduran bir araçtır (Gerçeklik Çekirdekleri, 72 Prensip) buyurur Çağırmak oysa cemaati etkisiz ülkü getiren ve faaliyetlerine durgunluk veren iç çekişmelerdir Bundan sakınmak gerekir
**
Peygamberimiz (asm) “Mü ’minler birbirini sevmede, birbirlerine acınacak şey etmede bir ceset gibidir Vücudun herhangi bir organı rahatsız olursa, diğer organlar onunla meşgul olur (Buhari, Edeb, 27; Müslim, Birr, 66) buyurmuştur
Cemaat tesanüd ve teavün, yani yardımlaşma ile ayakta durur, varlığını devam ettirir Cenâbı Allah “Iyilik Etmek ve fenalıktan sakınmak konusunda birbirinizle yardımlaşın; günah işlemek ve haddi dinmek üzere takviye etmeyin (Mâide Sûresi, 5: 2) buyuruyor Bu yardımlaşmanın nasıl olması gerektiğini de “Gerçek mü ’minler kendileri ihtiyaç içinde olsalar bile, kardeşlerini kendi nefislerine tercih ederler (Haşr Sûresi, 59: 9) âyeti ile tavsiye edilmiştir
**
Peygamberimiz (asm) “İnsanların hayırlısı insanlara yardımsever olandır (Aclunî, Keşfu ’lHafa, 472) buyurarak faydaya karşın çalışmayı ve hasar verecek faaliyetlerden uzakta durmayı hayırlı insanların ameli olarak zikreder
Bahtı Açık olmanın yolunu da Peygamberimiz (asm) “Sizden biriniz, kendi nefsi için sevdiğini mü ’min kardeşi için de sevip istemedikçe reel mü ’min olamaz (Buhârî, İmân, 7; Müslim, İmân, 7172) hadisi ile göstermiştir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirnicealem üyesi olmak için tıklayınız