nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Cemaatle Kılınan Farz Namazı Nasıl Kılınır
Cemaatle Kılınan Farz Namazı
Cemaatle namaz kılmak Sünneti hüdadır Yani İslamın şiarı olan sünnettir Özürsüz terki caiz değildir Hadisi şerifte, (Cemaatle namaz kılmak, sünneti hüdadır Cemaate gelmeyen münafıktır) ve (Cemaati terk eden, dört kitapta da lanetliktir) buyurulmuştur
Farz namazlarından olan yatsız namazının farzı cemaatle birlikte şu şekilde kılınır:
Yatsı namazı, dördü sünnet, dördü farz, ikisi son sünnet ve üçü de vitir olmak üzere on üç rek`attır
İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam tekbir aldıktan daha sonra, o da tekbir alarak namaza durur Yalnız Sübhâneke`yi okuyup sükût eder Fâtiha ve başka âyet okumaz İmam rükû`a gittiği süre, o da rükû`a gider Rükû`daki tesbihleri söyler İmam rükû`dan Semiallahü limen hamidehdiyerek doğrulduğunda ise, Rabbenâ lekelhamdder Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur
Üç veya dört rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyât okunur Son oturuşta ise, Tehıyyât ile beraber salâvat ve dualar okunarak imamla birlikte selâm verilir
İmama uyan kimsenin, onun ardından Fâtiha ve zammı sûre okuması tahrîmen mekruhtur Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır İmamın okuması cemaatın okuması yerine de geçer Nitekim hadîsi şerîf`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir Ama İmamı Muhammed, imamın kırâeti âşikâre yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh görmüşse de, imamın sıcacık okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını câiz görmüştür *
Cemaatle Kılınan Farz Namazı
Cemaatle namaz kılmak Sünneti hüdadır Yani İslamın şiarı olan sünnettir Özürsüz terki caiz değildir Hadisi şerifte, (Cemaatle namaz kılmak, sünneti hüdadır Cemaate gelmeyen münafıktır) ve (Cemaati terk eden, dört kitapta da lanetliktir) buyurulmuştur
Farz namazlarından olan yatsız namazının farzı cemaatle birlikte şu şekilde kılınır:
Yatsı namazı, dördü sünnet, dördü farz, ikisi son sünnet ve üçü de vitir olmak üzere on üç rek`attır
İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam tekbir aldıktan daha sonra, o da tekbir alarak namaza durur Yalnız Sübhâneke`yi okuyup sükût eder Fâtiha ve başka âyet okumaz İmam rükû`a gittiği süre, o da rükû`a gider Rükû`daki tesbihleri söyler İmam rükû`dan Semiallahü limen hamidehdiyerek doğrulduğunda ise, Rabbenâ lekelhamdder Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur
Üç veya dört rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyât okunur Son oturuşta ise, Tehıyyât ile beraber salâvat ve dualar okunarak imamla birlikte selâm verilir
İmama uyan kimsenin, onun ardından Fâtiha ve zammı sûre okuması tahrîmen mekruhtur Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır İmamın okuması cemaatın okuması yerine de geçer Nitekim hadîsi şerîf`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir Ama İmamı Muhammed, imamın kırâeti âşikâre yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh görmüşse de, imamın sıcacık okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını câiz görmüştür *