iltasyazilim
FD Üye
Yüce Yaratıcı Bakara 25 ayette “İman ederek salih amel işleyenlerin altından ırmaklar akan cennetlere gireceklerini ve kendilerine tertemiz eşler verileceğini söyler
Burada eş anlamında Arapça (zevc) kelimesinin çoğulu olan (ezvac) kelimesi kullanılmıştır Arap dilinde bu kelime hem kadın, hem erkek için müştereken kullanılır Delil mi? İşte size delil: (Ey Adem) sen ve eşin (zevcin) cennette oturunuz (Bakara2), Ey Adem bu şeytan sana ve eşine (Zevc) düşmandır demiştik(Taha20) Ayetlerinde Ademden sonra hanımı için cinsiyet farkı olmaksızın zevc tabiri kullanılmıştır Ayrıca LisanülArap, Müfredatül Kuran, vb lügatların ilgili maddelerine de bakılabilir
Bunun yanında, Arap Dili, “taglib adını verdiğimiz bir özelliğe de sahiptir: Sözcük anlamı, galip olan lafzı murad etmektir Terim olarak: Bir şeyin diğer bir şeye aralarındaki münasebetten dolayı taglib edilmesi, diğerinden hiç söz edilmemesidir Diğer şeyden söz edilmemesi, onun var olmadığı anlamını taşımaz
Araplar aralarındaki ilişkiden dolayı Anne ve baba için Ebeveyn derler Bunun anlamı iki baba demektir Burada iki baba yoktur Sözü edilenlerden biri baba diğeri annedir Aynı şekilde ay ve güneş için Kamareyn iki ay derler Safa ve merve tepeleri için Merveteyn iki Merve tabirleri kullanılır (BkzElKülliyyatEbulBeka115, Kahira1253)
İşte bunun gibi Kuranda “Ey iman edenler ifadesi erkeklere ait olan “ellezine ile kullanılmıştır Fakat bu ifadenin altında kadınlar da saklıdır Nerede “iman edip salih amel işleyenleri görsek “ İman eden erkek ve kadınlar şeklinde anlamamız gerekir Artık Arap dilinin bu hususiyetini tartışmak da doğru olmaz
Böyle bir tereddüdü ortadan kaldırmak için Allah Teala Kuranın birkaç yerinde “kadın ve erkek müminler tabirini kullanmıştır Tevbe72 ** Fetih5 ** Hadid12
Kuran’ın pek çok yerinde Allah için erkeklere ait zamirler kullanılmıştır Şimdi buradan Allah’ın erkek olduğu sonucuna varmak doğru olur mu? Elbette olmaz
Sonuç olarak, konuyu bir ayetle bitirelim:
“Kur’an’ı sana indiren O (Allah)tır Onun içinde muhkem (tartışılmaz) ayetler vardır Bunlar Kuran’ın esasıdır Bir kısmı da müteşabih (Yorumlanabilir) ayetlerdir Kalplerinde (şüphe) hastalığı olanlar, müteşabih ayetlerin peşine düşerler Bununla, fitne ve tahrif amacı güderler Halbuki o ayetlerin tevilini sadece Allah bilir İlimde kökleşmiş olanlar ise, “Ona iman ettik, hepsi Allah katındandır Bunu ancak aklı ve anlayışı olanlar anlayabilir Rabbımız, bize doğruyu gösterdikten sonra gönüllerimizi Haktan batıla sapıtma Katından bizler rahmet ver Sen vermeyi seversin Rabbımız, sen insanları asla şüphe etmediğimiz bir gün hesap için toplayacaksın Zira Allah sözünden dönmez derler
http:img248**************img2482776islamtr5rr
Burada eş anlamında Arapça (zevc) kelimesinin çoğulu olan (ezvac) kelimesi kullanılmıştır Arap dilinde bu kelime hem kadın, hem erkek için müştereken kullanılır Delil mi? İşte size delil: (Ey Adem) sen ve eşin (zevcin) cennette oturunuz (Bakara2), Ey Adem bu şeytan sana ve eşine (Zevc) düşmandır demiştik(Taha20) Ayetlerinde Ademden sonra hanımı için cinsiyet farkı olmaksızın zevc tabiri kullanılmıştır Ayrıca LisanülArap, Müfredatül Kuran, vb lügatların ilgili maddelerine de bakılabilir
Bunun yanında, Arap Dili, “taglib adını verdiğimiz bir özelliğe de sahiptir: Sözcük anlamı, galip olan lafzı murad etmektir Terim olarak: Bir şeyin diğer bir şeye aralarındaki münasebetten dolayı taglib edilmesi, diğerinden hiç söz edilmemesidir Diğer şeyden söz edilmemesi, onun var olmadığı anlamını taşımaz
Araplar aralarındaki ilişkiden dolayı Anne ve baba için Ebeveyn derler Bunun anlamı iki baba demektir Burada iki baba yoktur Sözü edilenlerden biri baba diğeri annedir Aynı şekilde ay ve güneş için Kamareyn iki ay derler Safa ve merve tepeleri için Merveteyn iki Merve tabirleri kullanılır (BkzElKülliyyatEbulBeka115, Kahira1253)
İşte bunun gibi Kuranda “Ey iman edenler ifadesi erkeklere ait olan “ellezine ile kullanılmıştır Fakat bu ifadenin altında kadınlar da saklıdır Nerede “iman edip salih amel işleyenleri görsek “ İman eden erkek ve kadınlar şeklinde anlamamız gerekir Artık Arap dilinin bu hususiyetini tartışmak da doğru olmaz
Böyle bir tereddüdü ortadan kaldırmak için Allah Teala Kuranın birkaç yerinde “kadın ve erkek müminler tabirini kullanmıştır Tevbe72 ** Fetih5 ** Hadid12
Kuran’ın pek çok yerinde Allah için erkeklere ait zamirler kullanılmıştır Şimdi buradan Allah’ın erkek olduğu sonucuna varmak doğru olur mu? Elbette olmaz
Sonuç olarak, konuyu bir ayetle bitirelim:
“Kur’an’ı sana indiren O (Allah)tır Onun içinde muhkem (tartışılmaz) ayetler vardır Bunlar Kuran’ın esasıdır Bir kısmı da müteşabih (Yorumlanabilir) ayetlerdir Kalplerinde (şüphe) hastalığı olanlar, müteşabih ayetlerin peşine düşerler Bununla, fitne ve tahrif amacı güderler Halbuki o ayetlerin tevilini sadece Allah bilir İlimde kökleşmiş olanlar ise, “Ona iman ettik, hepsi Allah katındandır Bunu ancak aklı ve anlayışı olanlar anlayabilir Rabbımız, bize doğruyu gösterdikten sonra gönüllerimizi Haktan batıla sapıtma Katından bizler rahmet ver Sen vermeyi seversin Rabbımız, sen insanları asla şüphe etmediğimiz bir gün hesap için toplayacaksın Zira Allah sözünden dönmez derler
http:img248**************img2482776islamtr5rr