iltasyazilim
FD Üye
Ubudiyet (kulluk), Allah’ın yaptığına razı olmak; ibadet ise, Allah’ın razı olduğu şeyi yapmaktır İbadet; namaz, oruç gibi belli bir takım şekillerle gösterilir, ubudiyet ise, insanda daimî bulunması gereken bir durumu ifade eder Bu zaviyeden baktığımızda, insan için cennette ibadet olmadığını, fakat ubudiyet manasının devam edeceğini söyleyebiliriz
Cennette güneş olmadığına göre (İnsan, 7613), gecegündüz de olmaz Oysa, dediğiniz gibi, bir hadiste “sabahakşam tabiri kullanılmıştır
Nitekim, Buharî'nin rivayet ettiği bir hadiste,“Cennet ehlinin kalpleri bir tek kalp olarak çarpar, hepsi de sabahakşam Allah'ı tespih ederler (Buharî, Bed'u'lHalk, 8)
diye ifade edilmiştir Bu hadisten kaynaklanan iki soruya da şöyle cevap verilebilir:
Hadiste söz konusu olan tespih, cennette zorunlu olarak yapılması gereken bir görev değildir Cennet ehli bunu, çok yakından tanıdıkları, sonsuz lütuf ve ikramlarını gördükleri Rablerine karşı büyük bir lezzet ve keyif alarak içten duydukları vicdanî bir hazla yapacaklar Nitekim, Müslim'in bir rivayetinde“Cennet ehline nefes alma işinin ilham edilmesi gibi tespih ve tekbir ilham edilecektir (Müslim, cennet, 1819)
denilmiştir Nefes almak ne kadar zevkli ise, cennette Allah'ı tespih etmek de o kadar zevklidir (bk İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi)
Hadiste geçen “sabahakşam ifadesi, insanların alışık olduğu bir zaman dilimi ölçüsüyle bir miktarı göstermeye yöneliktir (bk İbn Hacer, age) Yoksa akşam karanlığı olacağı anlamında değildir; devamlılığı ifade etmek içindir
kaynak:sorularlaislamiyet
Cennette güneş olmadığına göre (İnsan, 7613), gecegündüz de olmaz Oysa, dediğiniz gibi, bir hadiste “sabahakşam tabiri kullanılmıştır
Nitekim, Buharî'nin rivayet ettiği bir hadiste,“Cennet ehlinin kalpleri bir tek kalp olarak çarpar, hepsi de sabahakşam Allah'ı tespih ederler (Buharî, Bed'u'lHalk, 8)
diye ifade edilmiştir Bu hadisten kaynaklanan iki soruya da şöyle cevap verilebilir:
Hadiste söz konusu olan tespih, cennette zorunlu olarak yapılması gereken bir görev değildir Cennet ehli bunu, çok yakından tanıdıkları, sonsuz lütuf ve ikramlarını gördükleri Rablerine karşı büyük bir lezzet ve keyif alarak içten duydukları vicdanî bir hazla yapacaklar Nitekim, Müslim'in bir rivayetinde“Cennet ehline nefes alma işinin ilham edilmesi gibi tespih ve tekbir ilham edilecektir (Müslim, cennet, 1819)
denilmiştir Nefes almak ne kadar zevkli ise, cennette Allah'ı tespih etmek de o kadar zevklidir (bk İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi)
Hadiste geçen “sabahakşam ifadesi, insanların alışık olduğu bir zaman dilimi ölçüsüyle bir miktarı göstermeye yöneliktir (bk İbn Hacer, age) Yoksa akşam karanlığı olacağı anlamında değildir; devamlılığı ifade etmek içindir
kaynak:sorularlaislamiyet