nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
BTK, ‘faturalara üstteki hudut getirme uygulamasına geçiyor Abone, bütçesine kadar aylık ödeyeceği üst sınırı belirleyecek ve operatörüne bildirecek
Operatör, aboneyi belirlenmiş dönemlerde uyaracak, üst sınırı aşan konuşmalara izin vermeyecek
BTK, 2019 yılında bilgi ve irtibat teknolojileri alanında gerçekleştireceği düzenlemelere ilişkin ‘iş planı ’nı açıkladı Kurum, cep telefonu abonelerinin, en büyük sorun olarak gündeme getirdiği yüksek sürekli şok faturaların önüne geçecek kritik bir uygulamayı hayatı geçirecek
‘YOĞUN ŞİKÂYET VAR ’
BTK ’nın, 6 ay içinde başlatacağı dilekçe, ‘faturalara üst hudut konulmasını ’ öngörüyor Uygulamanın hayata geçirilmesiyle faturalı hat kullanan aboneler, bütçesini göz önüne alacak ve buna göre ödeyebileceği aylık faturanın üst sınırını belirleyebilecek Abone, üstteki sınırının yüzde 50 ’sini ve yüzde 75 ’ini doldurduğunda operatör kadar uyarılacak
Fatura üstteki sınırının yüzde 90 ’ına ulaşıldığında abone, son defa uyarılacak Abone, üstteki sınırı artırma başvurusunda bulunmazsa veya talebi uygun bulunrmazsa, üst sınırı aşan görüşmelerine izin verilmeyecek BTK yetkilileri, abonelerin bu alanla ilgili yoğun şikâyeti bulunduğunu belirterek, “Konu, 2019 iş planı ’na da dahil edildi 6 ay içinde bu kullanım başlayacak dedi
TARİFE KARŞILAŞTIRMA OLANAĞI SUNACAK
Lüzum cep telefonu operatörleri, gerekse değişmez telefon işletmecileri, yüzlerce tarife seçeneği sunuyor Abone, kendisine uygun tarifeyi seçmekte zorlanıyor BTK, eylül ayına kadar kurulacak bir internet sitesiyle tarifelerin karşılaştırılabilmesine olanak sağlayacak Aboneler, bu internet sitesine girerek, tarifesini diğer operatörlerin sunduğu alternatif tarifelerle karşılaştırabilecek Bu Nedenle abone, söylev süresi ve biçimine tarafından kendisine en uygun tarifeyi sunan operatörü seçebilecek
İNTERNETE KALİTE GELECEK
BTK, bu sene değişmez geniş bant internet hizmetlerine de kalite yönünden el atacak Buna kadar internet seri olacak, sayfalar hemen açılacak İnternet servis sağlayıcılar (ISS), abonelerine vaat ettikleri veri aktarım hızını en az % 75 oranında tutturacak Müşteri hizmetlerini arayan yurttaş, 20 saniye içinde alıcı temsilcisine ulaşacak İşletmecilerin fatura şikâyeti toplam abone sayısının % 1 ’inden pozitif olmayacak *
Operatör, aboneyi belirlenmiş dönemlerde uyaracak, üst sınırı aşan konuşmalara izin vermeyecek
BTK, 2019 yılında bilgi ve irtibat teknolojileri alanında gerçekleştireceği düzenlemelere ilişkin ‘iş planı ’nı açıkladı Kurum, cep telefonu abonelerinin, en büyük sorun olarak gündeme getirdiği yüksek sürekli şok faturaların önüne geçecek kritik bir uygulamayı hayatı geçirecek
‘YOĞUN ŞİKÂYET VAR ’
BTK ’nın, 6 ay içinde başlatacağı dilekçe, ‘faturalara üst hudut konulmasını ’ öngörüyor Uygulamanın hayata geçirilmesiyle faturalı hat kullanan aboneler, bütçesini göz önüne alacak ve buna göre ödeyebileceği aylık faturanın üst sınırını belirleyebilecek Abone, üstteki sınırının yüzde 50 ’sini ve yüzde 75 ’ini doldurduğunda operatör kadar uyarılacak
Fatura üstteki sınırının yüzde 90 ’ına ulaşıldığında abone, son defa uyarılacak Abone, üstteki sınırı artırma başvurusunda bulunmazsa veya talebi uygun bulunrmazsa, üst sınırı aşan görüşmelerine izin verilmeyecek BTK yetkilileri, abonelerin bu alanla ilgili yoğun şikâyeti bulunduğunu belirterek, “Konu, 2019 iş planı ’na da dahil edildi 6 ay içinde bu kullanım başlayacak dedi
TARİFE KARŞILAŞTIRMA OLANAĞI SUNACAK
Lüzum cep telefonu operatörleri, gerekse değişmez telefon işletmecileri, yüzlerce tarife seçeneği sunuyor Abone, kendisine uygun tarifeyi seçmekte zorlanıyor BTK, eylül ayına kadar kurulacak bir internet sitesiyle tarifelerin karşılaştırılabilmesine olanak sağlayacak Aboneler, bu internet sitesine girerek, tarifesini diğer operatörlerin sunduğu alternatif tarifelerle karşılaştırabilecek Bu Nedenle abone, söylev süresi ve biçimine tarafından kendisine en uygun tarifeyi sunan operatörü seçebilecek
İNTERNETE KALİTE GELECEK
BTK, bu sene değişmez geniş bant internet hizmetlerine de kalite yönünden el atacak Buna kadar internet seri olacak, sayfalar hemen açılacak İnternet servis sağlayıcılar (ISS), abonelerine vaat ettikleri veri aktarım hızını en az % 75 oranında tutturacak Müşteri hizmetlerini arayan yurttaş, 20 saniye içinde alıcı temsilcisine ulaşacak İşletmecilerin fatura şikâyeti toplam abone sayısının % 1 ’inden pozitif olmayacak *