Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) datalarına nazaran, ülke genelinde cep telefon fiyatları son iki yılda yüzde 33 zamlandı.
2019 Aralık sonu prestijiyle 2 bin 203 TL olan bu eserler, 2020 Ocak sonu prestijiyle yüzde 40 daha artarak 3 bin 95 TL’ye yükseldi.
MediaMarkt Türkiye İcra Konseyi Lideri Yenal Gökyıldırım, "2019 bilgilerini incelediğimizde tüketicilerin en çok 1000-2 bin, ardındansa 2 bin-2 bin 500 fiyat aralığındaki akıllı telefonları tercih ettiğini görüyoruz" dedi.
Tüketici ucuz telefonlara yöneliyor
GFK’nin 2019 bilgilerine nazaran ise, tüm pazarda satışların yüzde 59’u 2 bin TL altındaki fiyat düzeylerinden geldi. En güçlü rekabet ise 1500-3 bin TL fiyat aralığında gerçekleşti.
Aygıt alım kararında fiyat dışında tüketiciyi tercihlerini etkileyen özellikler ortasında kamera, hafıza, tasarım ile birlikte şarj özelikleri geliyor.
Üreticiler de eser ve irtibatlarında bu özellikleri ön plana çıkarıyor. Yerli markaların eser segmenti de yüklü olarak giriş ve orta fiyat düzeylerinde ağırlaşıyor.