Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

çevre kirliliği küresel ısınma

çevre kirliliği küresel ısınma

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
küresel ısınma çevre kirliliği,çevre kirliliği küresel ısınma

Avrupa Uzay Dairesi'nin (ESA) uydusu Envisat göre çekilen resim, Dünya'nın nitrojendioksit (NO2) kirlilik haritasını gösteriyor


NO2 akciğer kanseri ve solunum rahatsızlıklarına niçin olan, insan faaliyetleri sonucu oluşan bir gaz

Sensörleriyle atmosfer, okyanus, buz ve yüzeyin bilimsel ölçülerini bölge gözlem uydusu, 2002'den beri faaliyette


Havayı en fazla kirleten 13 ’üncü ülke TÜRKİYE

Atmosferi pisletmek konusunda ABD, Rusya ve Japonya gibi sanayileşmiş ülkelerin başı çektiği sıralamada Türkiye 13 ’üncü konumda yer alıyor


Rapora kadar Türkiye, 19902004 yılları arasında yüzde 726 ’lık bir artış kaydetti ve karbondioksit gazı salınımında dünyada en seri çoğalma kaydeden ülke oldu Türkiye, 2004 ’te atmosfere bıraktığı 294 milyon ton karbondioksitle dünyayı maksimum kirletenler arasına girdi 19902004 yılları aralarında sanayileşmiş ülkelerin atmosfere yaydığı zehirli gazların miktarı yalnızca yüzde 3 azaldı Oysa bu düşüş büyük ölçüde Sovyetler Birliği ’nin çöküşü ve Doğu Avrupa ’daki çevreyi kirleten eski tesislerin kapanmasına ast

İşte bizi ısıtan kara liste
Atmosferdeki karbon gazı oranı yükseldikçe küresel ısınmanın etkileri daha da artıyor Son 150 yılda karbon gazı oranı yüzde 40 arttı İşte dünyaya kirleten ülkelerin her yıl atmosfere saldığı karbon miktarı:

1 ABD: 55 milyar ton
2 Rusya: 28 milyar ton
3 Japonya: 13 milyar ton
4 Çin: 125 milyar ton
5 Hindistan: 123 milyar ton
6 Almanya: 648 milyon ton
7 İngiltere: 441 milyon ton
8 Kanada: 357 milyon ton
9 İtalya: 345 milyon ton
10 G Kore: 321 milyon ton
11 Fransa: 300milyon ton
12 Avustralya: 298 milyon ton
13 TÜRKİYE: 294 milyon ton
14 Arjantin: 222 milyon ton
15 Hollanda: 178 milyon ton

Dünyanın en zehirli kentleri

Merkezi ABD'nin New York kentinde olan sivil toplum kuruluşu Blacksmith Enstitüsü, çevre açısından dünyanın en lekeli kentlerini saptama etti


Enstitü, Harvard Üniversitesi, John Hopkins Üniversitesi, Hunter College, Idaho Üniversitesi, Mt Sinai Hastanesi ve Hindistan'ın ITT isimli kuruluşundan bilim adamlarının yanı sıra farklı alanlara yönlendirilmiş çevre örgütlerinin katkısıyla hazırlanan raporu her yıl düzenli olarak yayımlamayı planlıyor
Blacksmith Enstitüsü'nün, gelişmekte olan bazı ülkelerin yetersiz sağlık durumu kayıtlarını mazeret göstererek sıralamaya koymadığı listede beşi eski Sovyet cumhuriyetlerinden almak üzere şu kentler bulunuyor:
Çernobil, Ukrayna
Dzerzinsk, Rusya
Haina, Dominik Cumhuriyeti
Kabve, Zambia
La Oroya, Peru
Linfen, Çin
MailuuSuu, Kırgızistan
Norilsk, Rusya
Ranipet, Hindistan
Rudnaya Pristan, Rusya

Hava kirliliği de kalbi etkiliyor

Hava kirliliği ile yürek hastalıklarının benzer olduğu belirlendi


İngiltere hükümeti sıhhat danışmanlarından oluşan bir komite tarafından hazırlanan rapora kadar hava kirliliği ile kalpten ölümler arasında 'olası bir ilişki' bulunuyor
Komitenin başkanı Profesör Jon Ayres, havayı kirleten maddeleri solumanın kardiyovaskülar sistem üzerindeki etkileri halk sağlığı açısından endişe verici ve daha geniş çaplı araştırma isteyen bir konu Araştırmalardan çıkacak sonuçlar ışığında politikalar belirlemek gerekirdedi
Komite, hava kirliliğinin kardiyovaskülar sistemi nasıl etkilediği konusunda detaylı bir açıklama yapmadı fakat bunun iki şekilde meydana gelme olasılığı üzerinde durdu
Birinci olanak parçacıkların yürek ritim kontrolü üzerindeki etkisi İkincisi ise havadaki parçacıkları solumanın vücutta birtakım kimyasal reaksiyonlara yol açması ve kalp krizine yol açan kan pıhtılaşması olasılığının artması
Bu bulgulara karşın raporda hava kirliği ile kalp krizi arasındaki ilişkinin aile geçmişi, sigara ve yüksek tansiyon kadar enerjik olmadığı belirtildi


Paris nefes alamıyor

Hava sıcaklığının özellikle yüksek olacağı bu hafta Fransa ’nın o kadar çok kentinde olduğu gibi Paris de hava kirliliği açısından riskli şehirlerin başında geliyor
1996 yılında yürürlüğe giren Avrupa Birliği normlarına kadar, 48 saat baştan başa bir metreküp havadaki ozon miktarı 360 mikrogramı aşması halinde şehrin tek, çift plaka uygulamasına geçmesi gerekiyor Bu kurala karşılık bilim adamları risk eşiğinin metreküpte 240 mikrograma indirilmesi gerektiği görüşündeler Bugün sıcaklığın daha da artmasıyla hava kirliliğinin güvenli olmayan boyutlara varması bekleniyor

Valilik otomobillerin 20 kilometre hızın üzerine çıkmamasını nasihat ederken Yeşiller de tek çift plaka uygulamasına geçilmesi gerektiği görüşündeler Paris ’te bugün otomobilsiz yaşamı özendirmek için herkese evinin önüne ücretsiz park yapma izni verildi

Parisliler, ilk olarak 98 yılında ayaklarını yerden kesen otomobillerinin bununla beraber, soluklarını da kestiğini sezgi ettiler Hava sıcaklığı bir anda 3035 ’lere fırlayınca, engebesiz, tepsiyi hatırlatan dümdüz bir alana kurulu şehirde yaprak kıpırdamıyor İşte böyle sıcak bir havada, rüzgar da olmayınca otomobillerden çıkan gazlarla, ozon tabakasının saldığı gazların kimyevi birleşimi, havada oluşan kirliliği arttırıyor, solgun edinmek olası olmuyor Fransa ’nın büyük metropollerinin bulunduğu 18 şehrinde de ve Paris ’te hava kirliliği önlem alınmasını gerektirecek seviyeye geldi

Bilim adamlarının açıklamalarına tarafından, ozon 3 oksijen atomundan oluşan bir molekül Güneşten gelen ultraviole ışınlarını filtre ederek, insan sağlığı için bir koruyucu melek gibi çalışıyor Oysa ayni ozon, yeryüzündeki azotla oksijenle veya çözücü maddelerle ya da bir takım gazlarla birleştiğinde bu kere önce nefes daraltıcı, önlem alınmaması halinde de nefesi hepten kesici oluyor ve “Ölüm Meleği vazifesi görebiliyor Ozonu böylesine hırçınlaştıran en kayda değer faktörün otomobillerden meydana çıkan gazlar olduğu öne sürülüyor Kirlilik ikinci dereceye ulaştığında, yani 1 metreküp havadaki ozon 180 mikrograma yükseldiğinde, çocuklar, yaşlılar, astım hastaları rahatsızlanıyor, 360 mikrograma üçüncü dereceye, vardığında ise top yekun herkes tehlike içinde kalıyor Fransa ’da Kamu sağlığı Milli Merkezi RNSP ’nin yaptığı araştırmaya kadar, 1996 ’da Paris ’te yaklaşık 260350 kişi doğrudan doğruya hava kirliliği nedeniyle oldu Hava kirliliğinin afiyet üzerindeki etkileri konusunda Paris V Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ’nin, RNSP ’nin ve Paris banliyölerindeki durumu inceleyen bir gözlemevinin 1990 ’da başlattıkları bir diğer etüde kadar ise ozondan kaynaklanan hava kirliliğinin yoğunlaştığı günlerin hemencecik ertesinde, yürek ve damar hastalığı olanların ölümlerinde yüzde 5 ’lik, solunum yetmezliği çekenlerde yüzde 820 oranında çoğalma oldu İngilizler ise yakınlarda yaptıkları bir araştırmada, petrol ve petrokimya ürünlerinin kirlettiği hava ve lösemi vak ’aları arasındaki içten orantılı ilişkiyi saptama etti

Geçen yüzyıl başı hava sıcaklığı sadece ısıtırken, bu yüzyılda risk sinyalleri anlamına geliyor Medyada birinci sayfadan, manşetten duyurulan haberlerde, sıcaklık ve ozonun endüstrileşmiş Fransa ’yla birleşmesinin etkileri anlatılıyor Medyanın konuya haber değeri vermesinin en önemli sebebi ise, “kirlilikdeğil Fransa ’da 1997 yılında çıkan, bu yıl yürürlüğe giren yasa sebebiyle, valilikler kirlilik seviyesini halka ilan etmek mecburiyetinde Üç farklı derecede büyüyen kirlilik tehlikenin eşiği olan 2 dereceye vardığında valilikler otomobillerin trafiğe çıkısına yoksa hızlarına sınırlandırma getiriyor, 3 dereceye vardığında kısıtlamanın yerini yasaklama alıyor ve özel otomobiller trafiğe çıkamıyor Uzun yıllar otomobil lobisinin baskısıyla engellenen yasa, Fransa ’da demokrasinin ve devlette şeffaflığın bir ispati olarak kabul ediliyor Acayip olan otomobilleriyle bir aşk yaşamanın ötesinde bir nevi efendiköle ilişkisi yasayan Fransızlar ’ın yüzde 80 ’inin bu yasaya destek vermesiydi

Tartışmalarda kirlilik fenomeninin halk sağlığını doğrudan, vahim oranda riske sokmasının ayrıntılı olarak incelenmesinin durum olduğu sırası gelmişken ayrıca şehir hayatındaki ulaşım araçlarının keza de şehrin mimarisinin bitmiş düşünülmesi gerektiği savunuluyor Gecen yüzyılda, şehirlerde kanunları “otomobiller yazmıştı büyük metropollerde, araba avına çıkmak ve toplu taşımaya yönelme bir çözüm gibi sunuluyor “otomobilsiz bir şehir halkı imkansız görünüyorsa da Mecburi kalındığında ise, “bugün imkansız görünen şey yani “otomobilsiz şehir halkı millet sağlığı için bir imkan haline gelebilir diyenler de var bugün hava kirliliğinin yasa gereği halka duyurulması gerektiğini yüzde 80 oranında kabul eden Fransızlara yarin, “otomobilsiz yasam diye bir soru sorulsa şüphesiz, “atın ölümü arpadan olsun diye cevap vermeleri olanak dışı değil natürel *
 
858,461Konular
981,117Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt