
14 Şubat'ta kutlanacak Sevgiler Günü, bu yıl 2020'nin mart ayından beri ülkemizi meskene kapatmaya zorlayan koronavirüsün gölgesinde geçecek. Ama bu durum çiftlerin birbirlerine armağan almalarına mahzur olmadı. Üstelik Sevgililer Günü'nün yaklaşmasıyla çevrimiçi alışverişte büyük bir yoğunluk yaşandı.
E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) İdare Heyeti Lideri Emre Ekmekçi, Sevgililer Günü alışverişlerinin e-ticarete yüzde 25-30 oranında trafik ve ciro artışı getirmesini beklediklerini açıkladı. Ekmekçi, Şubat ayı genelindeyse e-ticaret hacminin 25 milyar TL'ye ulaşmasını beklediklerini belirtti.
Birçok eserin satışı %100 arttı:

Sevgiler Günü alışverişlerinin birinci bilgileri de ulaşmaya başladı. Buna nazaran çevrimiçi kanallarda birçok eserin satışı %100 artış yaşadı. En çok satılan eserler ortasında akıllı telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet, ferdî bakım eserleri, beyaz eşya ile elektronik mesken eşyası yer aldı.
MediaMarkt İcra Heyeti Lideri Yenal Gökyıldırım da Sevgililer Günü için yapılan alışverişin ayrıntılarını paylaştı. Gökyıldırım, mağaza ve çevrimiçi ortamda en çok kırmızı renkli iPhone 11 64 GB'ın satıldığını ve erkeklerin oyun tutkusunun Sevgililer Günü satışlarında kendisini gösterdiğini tabir ederek şöyle devam etti:
"4 Şubat'ta internet üzerinden satışa çıkardığımız PlayStation 5 birebir gün 15 dakika içerisinde tükendi. Geçen yılın tıpkı devrine nazaran online satışlarda ise yüzde 9.2 artış oldu. En çok akıllı telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet, webcam, akıllı saat, oyun konsolu, teknolojik aksesuarlar, drone, elektrikli scooter, hoverboard, şahsî bakım eserleri, beyaz eşya ile elektronik konut eşyaları satın alındı."
GittiGidiyor Pazarlama Yöneticisi Feyza Dereli Fedar da misal açıklamalarda bulundu. Fedar, geçen seneye kıyasla %71'lik bir artış yaşandığını belirtti ve satışı en çok artan eserlerin bilgisayar-tablet, cep telefonu, konut dekorasyon, fotoğraf-kamera, müzik plak-enstrüman, oyuncak-hobi ve spor outdoor kategorilerinde olduğunu açıkladı.