Bedava internet hizmetleri kullanmamız için reklamlar, geliştiriciler ismine kıymetli bir gelir kalemi. Yeniden de haddinden fazla ve rahatsız edici reklamı kimse sevmez. Bu durum, reklamdan çok büyük meblağlar kazanan Google’ın da gündeminde.
Alphabet’e bağlı firma, yeni sisteminde “Ağır Reklam Müdahalesi” ismi verilen usulü kullanacak. Bu yeni sistem, 60 saniyeden ziyade CPU kullanan ya da 4 MB'tan daha çokça alan kaplayan reklamları engelleyecek. Bahsi geçen reklamlar, internetteki reklam ölçüsünün kabaca %10’unu oluşturuyor. Bu kurala uymayan reklamlar silinecek ve silinme münasebeti de belirtilecek. Müsaade verilen reklam boyutu, daha ziyade data kullanılabilir olduğunda değiştirilecek. Yani ileride 5G ile ilişkilerimiz hızlandığında bu limit esneyebilir.
Evet Google, neden para kazandığı mecrada bu türlü bir şey yapıyor? Kişilerin reklamları büsbütün engellemesini istemeyen Google, reklamları verimli hâlde tutabilmek için denetim edilebilir reklam tatbikleri istiyor. Rakiplerinin daha az reklam gösterdiği ya da fiyatlı fakat büsbütün reklamsız servisler hazırladığı bu devirde Google, sahip olduğu gücü kaybetmek istemiyor.