Toker, ismini vermediği mühendis bir okurunun köprünün 2023 metre ayak açıklığına dikkati çektiğini ve “Bu uzunlukta bir ayak açıklığı dünyanın hiçbir yerinde yok” dediğini aktardı.
Toker yazısında,”Bir diğer okurum kaptan Dr.Hasan Terzi.Uzun yıllar Gemi Trafik Hizmetleri'nde misyon yapmış olan Terzi, bu hususta farklı mecralarda fikirlerini lisana getirmiş bir isim.
Yazdığı bildiride, o bölgede 2005 yılından bu yana büyük risk olduğunu, yeni köprü bacaklarının bu riski tetikleyecek ögeye dönüştüğünü belirtiyor.
Bölgede gerekli tedbirler alınmazsa 'çok lakin çok büyük deniz faciası yaşanmasının kaçınılmaz olduğu' ikazında bulunuyor” sözünü kullandı.
?Geçtiğimiz ay yapılan yönetmelik değişikliği ile Çanakkale Boğazı’ndan yarım saat ortayla büyük tanker geçeceğini anımsatan Toker, “Bir ay evvel Çanakkale Boğazı'nda biri 189, başkası 291 metre uzunluğundaki iki geminin çarpıştığını ve büyük bir faciadan dönüldüğünü kim biliyor?
Doğrusunu söylemek gerekirse ben de bilmiyordum. Tahminen de sebebi bizlerin dikkatsizliğinden çok, bu kadar vahim bir kazanın haber ajansları tarafından gereğince kıymeti vurgulanmayışındandır” dedi.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.