iltasyazilim
FD Üye
Çılgın Türk
TARİH, 14 Ekim 1987
Saat, 1105
Yer, Ankara Mürted
4'üncü Başlıca Jet Üssü'nün pistinde bir F16 frenlerini bırakmış, kulakları yaklaşık olarak sağır eden bir gümbürtüyle hızlanıyordu
Nefesler tutulmuştu
Çünkü 860068 kuyruk numaralı o F16, tarihimizde yeni bir sayfa açıyordu Türkiye'de üretilen birincil savaş uçağıydı
*
öncelikle test ediliyordu
Haliyle, düşme ihtimali yüksekti
Pilot, 36 yaşında bir binbaşıydı
Şener Koltuk
'Kelle Koltuk' diyorlardı ona
Haklıydılar Çünkü bu işi yapabilmek için hakikaten kelleyi koltuğa olmak gerekiyordu Havalanacak, bütün manevraları deneyecek, kelimenin bütün manasıyla 'canını çıkaracaktı' hiç uçmamış uçağın Kalktı, daldı, çıktı, yattı, döndü ve sağ salim indi
'Tamam' dedi, 'Bu uçar'
*
Gözü karaydı, mangal yürekli
Tam çılgın Türk!
*
Kıbrıs'ta savaştı
F100'le Bu F100 dedikleri, hesapta avcı topa tutma uçağı lakin, gerçekte soba borusu gibi bi şey ABD'nin bize kakaladığı uçaklardan 1953 model!
Onunla dağıttı Yunan'ı
F104 macerası var üstelik
Bandırma'ya inecek, basıyor düğmeye, sol iniş takımı açılmıyor Komutan, Cumhur Asparuk Paşa 'Atla' diyor, 'Uçağın canı cehenneme, pilotumdan kıymetli değil' Atlasa, rutin teftiş için hastaneye gidecek, 28 gün uçuştan men edilecek, kural bu Uçak arızalı lakin, pilot daha arızalı! 'Çorbayı akşam evde içeceğim komutanım' diyor, atlamıyor! Beden üstü indiriyor uçağı! Hem de pek indiriyor ancak, tereyağından kıl çeker gibi, tekerlekle inse bu dek olur Benzer uçağı, 27 gün daha sonra 'kendisi' deneme ediyor ve her yerde Hava Kuvvetleri'ne dahil ediyor!
*
521 uçağın deneme uçuşunu yaptı 521 kere 'maksimum' riske attı hayatını Bu bir dünya rekoru Çünkü, binlerce parça ve milyonlarca hesaptan oluşan 'sıfır kilometre' 521 uçağı, düşürmeden indiren diğer bir pilot değil dünyada!
*
Emekli oldu daha sonra
ABD'den iş teklifi aldı
Acayip paralar öneri edildi Gitmedi
'Ben bu işi para için yapmadım, bu vatanın ne toprağını terk edebilirim, ne gökyüzünü' dedi
Restoran açtı
'Ticaret yerine getirmek F16 uçurmaktan zor' diyordu arkadaşlarına: 'Buzda kayıyorsun, suya yazı yazıyorlar, dürüstlük yok! Böyle ortamda uçmak mı kolay, ticaret yapmak mı?'
*
Ve tarih, 13 Haziran 2008
Yer, Ankara Kocatepe Camii
Musalla taşında ayyıldızlı tabut
Şener Koltuk
Henüz 57 yaşında yürek krizinden vefat etti Türbana mürbana kafa yorduğunuz için haberinizin olduğunu sanmıyorum, yazayım dedim Türkiye, hakkı ödenmez bir kahramanını sessiz sedasız toprağa verdi Allah rahmet eylesin
HALDUN BELIRGIN *
TARİH, 14 Ekim 1987
Saat, 1105
Yer, Ankara Mürted
4'üncü Başlıca Jet Üssü'nün pistinde bir F16 frenlerini bırakmış, kulakları yaklaşık olarak sağır eden bir gümbürtüyle hızlanıyordu
Nefesler tutulmuştu
Çünkü 860068 kuyruk numaralı o F16, tarihimizde yeni bir sayfa açıyordu Türkiye'de üretilen birincil savaş uçağıydı
*
öncelikle test ediliyordu
Haliyle, düşme ihtimali yüksekti
Pilot, 36 yaşında bir binbaşıydı
Şener Koltuk
'Kelle Koltuk' diyorlardı ona
Haklıydılar Çünkü bu işi yapabilmek için hakikaten kelleyi koltuğa olmak gerekiyordu Havalanacak, bütün manevraları deneyecek, kelimenin bütün manasıyla 'canını çıkaracaktı' hiç uçmamış uçağın Kalktı, daldı, çıktı, yattı, döndü ve sağ salim indi
'Tamam' dedi, 'Bu uçar'
*
Gözü karaydı, mangal yürekli
Tam çılgın Türk!
*
Kıbrıs'ta savaştı
F100'le Bu F100 dedikleri, hesapta avcı topa tutma uçağı lakin, gerçekte soba borusu gibi bi şey ABD'nin bize kakaladığı uçaklardan 1953 model!
Onunla dağıttı Yunan'ı
F104 macerası var üstelik
Bandırma'ya inecek, basıyor düğmeye, sol iniş takımı açılmıyor Komutan, Cumhur Asparuk Paşa 'Atla' diyor, 'Uçağın canı cehenneme, pilotumdan kıymetli değil' Atlasa, rutin teftiş için hastaneye gidecek, 28 gün uçuştan men edilecek, kural bu Uçak arızalı lakin, pilot daha arızalı! 'Çorbayı akşam evde içeceğim komutanım' diyor, atlamıyor! Beden üstü indiriyor uçağı! Hem de pek indiriyor ancak, tereyağından kıl çeker gibi, tekerlekle inse bu dek olur Benzer uçağı, 27 gün daha sonra 'kendisi' deneme ediyor ve her yerde Hava Kuvvetleri'ne dahil ediyor!
*
521 uçağın deneme uçuşunu yaptı 521 kere 'maksimum' riske attı hayatını Bu bir dünya rekoru Çünkü, binlerce parça ve milyonlarca hesaptan oluşan 'sıfır kilometre' 521 uçağı, düşürmeden indiren diğer bir pilot değil dünyada!
*
Emekli oldu daha sonra
ABD'den iş teklifi aldı
Acayip paralar öneri edildi Gitmedi
'Ben bu işi para için yapmadım, bu vatanın ne toprağını terk edebilirim, ne gökyüzünü' dedi
Restoran açtı
'Ticaret yerine getirmek F16 uçurmaktan zor' diyordu arkadaşlarına: 'Buzda kayıyorsun, suya yazı yazıyorlar, dürüstlük yok! Böyle ortamda uçmak mı kolay, ticaret yapmak mı?'
*
Ve tarih, 13 Haziran 2008
Yer, Ankara Kocatepe Camii
Musalla taşında ayyıldızlı tabut
Şener Koltuk
Henüz 57 yaşında yürek krizinden vefat etti Türbana mürbana kafa yorduğunuz için haberinizin olduğunu sanmıyorum, yazayım dedim Türkiye, hakkı ödenmez bir kahramanını sessiz sedasız toprağa verdi Allah rahmet eylesin
HALDUN BELIRGIN *