iltasyazilim
FD Üye
Cimri zekâtı ne ki?
Sual: (Kırkta bir zekât, cimri zekâtıdır Zekâtta limiti kaldırmalı) deniyor Bu limiti bildiren Resulullah'ı cimrilikle suçlamak caiz midir? Resulullah'ın koyduğu ölçüyü hangi reformcunun değiştirme yetkisi vardır ki?
CEVAP
Kırkta bir zekâta cimri zekâtı demek, Resulullah'a yapılan çok çirkin bir hakarettir Kur'anı kerimde namazların nasıl kılınacağı, zekâtın nisabı bildirilmemiştir Bunlar, hadislerle açıklanmıştır Çünkü Kur'anı kerimde mealen (Resul neyi emrettiyse onu yapın, neyi yasak ettiyse ondan sakının!) buyuruldu (Haşr 7)
Buharî, Ebu Davud, Nesaî gibi muteber hadis kitaplarında, (Hazreti Ebu Bekir, Hazreti Enes’i Bahreyn'e gönderdiği zaman, Resulullah'ın mührüyle mühürlenmiş bir talimat verdi) buyuruluyor Fıkıh kitaplarındaki zekât oranları Resulullah'ın bu talimatına göre hazırlanmıştır
Her fıkıh kitabında, (Sığırın nisabı otuzdur) diyor (Tirmizî, Nesaî)
Her fıkıh kitabında, (Koyunun nisabı kırktır) diyor (Buharî, Nesaî)
Her fıkıh kitabında, (Beş devenin nisabı, bir koyundur) diyor (Buharî, Nesaî)
Her fıkıh kitabında, (Mahsulün uşru onda birdir) diyor Bir hadisi şerif meali:
(Yağmur, pınar veya ırmak suyu ile sulanan mahsulün uşru onda birdir Dolapla veya hayvanla sulanırsa yarısıdır) Buharî, Müslim
Her fıkıh kitabında (Define zekâtı beşte birdir) diyor Bir hadisi şerif meali:
(Define zekâtı beşte birdir) Buharî, Müslim
Her fıkıh kitabında (Altın ve gümüşün zekâtı kırkta birdir) diyor İki hadisi şerif meali:
(Gümüş paraların zekâtı kırkta birdir) Tirmizî, Ebu Davud, Nesaî
(Altın ve gümüşün zekâtı kırkta birdir) Buharî, Ebu Davud, Nesaî
Her fıkıh kitabında (Balın zekâtı onda birdir) diyor Bir hadisi şerifte, (Balın zekâtı onda birdir) buyuruldu (Tirmizî)
Görüldüğü gibi, Resulullah “sallallahü aleyhi ve sellem, zekâtta ölçüyü bildirmiştir Bu ölçüleri kimsenin değiştirmeye hakkı yoktur Mezhepler, farklı hadisleri dikkate alarak farklı bazı ictihatlarda bulunmuşlarsa da, kırkta bir ölçüsüne hiçbiri dokunmamıştır Bu ölçüyü değiştirmek dinde reform olur Dinde reform ise dinsizliktir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Sual: (Kırkta bir zekât, cimri zekâtıdır Zekâtta limiti kaldırmalı) deniyor Bu limiti bildiren Resulullah'ı cimrilikle suçlamak caiz midir? Resulullah'ın koyduğu ölçüyü hangi reformcunun değiştirme yetkisi vardır ki?
CEVAP
Kırkta bir zekâta cimri zekâtı demek, Resulullah'a yapılan çok çirkin bir hakarettir Kur'anı kerimde namazların nasıl kılınacağı, zekâtın nisabı bildirilmemiştir Bunlar, hadislerle açıklanmıştır Çünkü Kur'anı kerimde mealen (Resul neyi emrettiyse onu yapın, neyi yasak ettiyse ondan sakının!) buyuruldu (Haşr 7)
Buharî, Ebu Davud, Nesaî gibi muteber hadis kitaplarında, (Hazreti Ebu Bekir, Hazreti Enes’i Bahreyn'e gönderdiği zaman, Resulullah'ın mührüyle mühürlenmiş bir talimat verdi) buyuruluyor Fıkıh kitaplarındaki zekât oranları Resulullah'ın bu talimatına göre hazırlanmıştır
Her fıkıh kitabında, (Sığırın nisabı otuzdur) diyor (Tirmizî, Nesaî)
Her fıkıh kitabında, (Koyunun nisabı kırktır) diyor (Buharî, Nesaî)
Her fıkıh kitabında, (Beş devenin nisabı, bir koyundur) diyor (Buharî, Nesaî)
Her fıkıh kitabında, (Mahsulün uşru onda birdir) diyor Bir hadisi şerif meali:
(Yağmur, pınar veya ırmak suyu ile sulanan mahsulün uşru onda birdir Dolapla veya hayvanla sulanırsa yarısıdır) Buharî, Müslim
Her fıkıh kitabında (Define zekâtı beşte birdir) diyor Bir hadisi şerif meali:
(Define zekâtı beşte birdir) Buharî, Müslim
Her fıkıh kitabında (Altın ve gümüşün zekâtı kırkta birdir) diyor İki hadisi şerif meali:
(Gümüş paraların zekâtı kırkta birdir) Tirmizî, Ebu Davud, Nesaî
(Altın ve gümüşün zekâtı kırkta birdir) Buharî, Ebu Davud, Nesaî
Her fıkıh kitabında (Balın zekâtı onda birdir) diyor Bir hadisi şerifte, (Balın zekâtı onda birdir) buyuruldu (Tirmizî)
Görüldüğü gibi, Resulullah “sallallahü aleyhi ve sellem, zekâtta ölçüyü bildirmiştir Bu ölçüleri kimsenin değiştirmeye hakkı yoktur Mezhepler, farklı hadisleri dikkate alarak farklı bazı ictihatlarda bulunmuşlarsa da, kırkta bir ölçüsüne hiçbiri dokunmamıştır Bu ölçüyü değiştirmek dinde reform olur Dinde reform ise dinsizliktir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız