Birden fazla ana peder cinselliği konuşmaktan utandığı için,mümkün olduğunca bu mevzuyu erteleme uğraşına girer.Oysa evlatlar tüm saflıklarıyla,kafalarını karıştıran ve merak ettikleri mevzular hakkında soru sormak isterler. Nasıl davranması gerektiği konusunda hazırlıksız olan ana babalarda cinsellikle ilgili bu sorular tasa uyandırabilir. Bu dert bazen gereğince haberli olmadıklarını düşünmelerinden de kaynaklanabilir. Bu durumda yapılması gereken,çocuğun gelişim devirleri ve bu periyotlarındaki fizikî ruhsal gereksinimleri konusunda malumat sahibi olmaktır. Başkaca bu bahis eşler arasında da konuşulması gereken bir mevzudur.
Ebeveyni ile her mevzuda konuşabilen bir evlat cinsellikle ilgili sorularını da öncelikle ailesiyle paylaşacaktır.Cinsellik ayaküstü konuşulacak bir husus değildir ve evladınızın soruları olduğunda ona kâfi devri tanımak sağlıklı bir muhabere kurmanızı sağlayacaktır.
Cinsellik hakkında anlatacağımız haber,çocuğumuzun gelişim seviyesine münasip olmalıdır. Bizlere yönelttikleri sorular onların bigi seviyelerini de anlamamıza yardımcı olur. Sordukları sorulara kısa ve net yanıtlar vermek en doğrusudur.Bu bilgiyi algılayıp sindirdikten sonra kendi tarifini yapacaktır.Sonra diğer bir soruyla önümüze gelebilir.Çocuklar hazır olduklarında bize soru sorarlar.Fazlaca sunulan ve hazır olmadıkları halde verilen haber başlarını karıştırabilir.Sorularına gülmek, yargılamak ve ayıp üzere cümleler kurmak asla yapılmaması gereken bir durumdur.Ses tonumuz ve vücut lisanımız şevkatli ve kabullenici olmalıdır.Herkesle cinselliğin konuşulamayacağını ve hadlerin olduğunu hissettiren bir tavır içinde olmalıyız.
Evlatlar merak ettikleri soruların karşılıklarını ebeveynlerinden öğrenemezse internetten,arkadaşlarından,televizyondan yahut farklı kaynaklardan öğrenmeye çalışacaklardır.Kontrolsüzce sunulan bu malumat yarardan çok zarar getirebilir.
Evladının bir arkadaşıyla cinsî oyun oynadığını farkeden ana ona kızmadan"sanırım siz vücutlarınızı merak ediyorsunuz"deyip kız ve erkek evlatların cinsî organlarının farklılığı hakkında haber verirse,doğru ileti vermiş olur.Erkek çocuğun"acaba kızların da benim üzere pipisi var mı?" merakı;"kızlar ve erkekler birbirinden farklıdır,erkeklerin penisi vardır kızların ise vajinası"demek kâfi bir açıklama olacaktır.Böyle bir karşılık vererek evlada merak ettiğinde sorabilirsin iletisi da verilmiş olur.
Mektep öncesi periyotta,cinsiyet farkı gözetmeksizin cinsellikle ilgili sorulara hem ana hem peder karşılık verebilir. Daha sonraki yaşlarda evladın hemcinsi olan ebeveyn ile konuşması tutarlı olacaktır.Ancak öteki ebeveyn de konudar haberdar edilmelidir.Eğer tek ebeveynli bir aileyse ve evlat ebeveynlerinden hemcinsi olanla görüşmüyorsa,özdeşim kurabileceği ve güvenebileceği bir yakın akraba devreye girebilir.
Cinsî eğitim ile öncelikle evladın kız ve erkek rollerini kabul etmesine,kendi cinsinin özelliklerini öğrenmesine yardımcı olunur.Toplumsal rollere farkındalık sağlanmış olur.Çocuk kendi vücudu ve karşı cinsin vücudunu tanır,kendi vücuduna ilişkin zatî bakım üzere sorumlulukları öğrenir.
Yeniden evladın aile içerisinde sağlıklı bir cinsî eğitim alması vücudunun hususî olduğunu,mahremiyet sonlarını öğrenmesini sağlar ve evladı mümkün bir cinsî tacizden korur.
Ebeveyni ile her mevzuda konuşabilen bir evlat cinsellikle ilgili sorularını da öncelikle ailesiyle paylaşacaktır.Cinsellik ayaküstü konuşulacak bir husus değildir ve evladınızın soruları olduğunda ona kâfi devri tanımak sağlıklı bir muhabere kurmanızı sağlayacaktır.
Cinsellik hakkında anlatacağımız haber,çocuğumuzun gelişim seviyesine münasip olmalıdır. Bizlere yönelttikleri sorular onların bigi seviyelerini de anlamamıza yardımcı olur. Sordukları sorulara kısa ve net yanıtlar vermek en doğrusudur.Bu bilgiyi algılayıp sindirdikten sonra kendi tarifini yapacaktır.Sonra diğer bir soruyla önümüze gelebilir.Çocuklar hazır olduklarında bize soru sorarlar.Fazlaca sunulan ve hazır olmadıkları halde verilen haber başlarını karıştırabilir.Sorularına gülmek, yargılamak ve ayıp üzere cümleler kurmak asla yapılmaması gereken bir durumdur.Ses tonumuz ve vücut lisanımız şevkatli ve kabullenici olmalıdır.Herkesle cinselliğin konuşulamayacağını ve hadlerin olduğunu hissettiren bir tavır içinde olmalıyız.
Evlatlar merak ettikleri soruların karşılıklarını ebeveynlerinden öğrenemezse internetten,arkadaşlarından,televizyondan yahut farklı kaynaklardan öğrenmeye çalışacaklardır.Kontrolsüzce sunulan bu malumat yarardan çok zarar getirebilir.
Evladının bir arkadaşıyla cinsî oyun oynadığını farkeden ana ona kızmadan"sanırım siz vücutlarınızı merak ediyorsunuz"deyip kız ve erkek evlatların cinsî organlarının farklılığı hakkında haber verirse,doğru ileti vermiş olur.Erkek çocuğun"acaba kızların da benim üzere pipisi var mı?" merakı;"kızlar ve erkekler birbirinden farklıdır,erkeklerin penisi vardır kızların ise vajinası"demek kâfi bir açıklama olacaktır.Böyle bir karşılık vererek evlada merak ettiğinde sorabilirsin iletisi da verilmiş olur.
Mektep öncesi periyotta,cinsiyet farkı gözetmeksizin cinsellikle ilgili sorulara hem ana hem peder karşılık verebilir. Daha sonraki yaşlarda evladın hemcinsi olan ebeveyn ile konuşması tutarlı olacaktır.Ancak öteki ebeveyn de konudar haberdar edilmelidir.Eğer tek ebeveynli bir aileyse ve evlat ebeveynlerinden hemcinsi olanla görüşmüyorsa,özdeşim kurabileceği ve güvenebileceği bir yakın akraba devreye girebilir.
Cinsî eğitim ile öncelikle evladın kız ve erkek rollerini kabul etmesine,kendi cinsinin özelliklerini öğrenmesine yardımcı olunur.Toplumsal rollere farkındalık sağlanmış olur.Çocuk kendi vücudu ve karşı cinsin vücudunu tanır,kendi vücuduna ilişkin zatî bakım üzere sorumlulukları öğrenir.
Yeniden evladın aile içerisinde sağlıklı bir cinsî eğitim alması vücudunun hususî olduğunu,mahremiyet sonlarını öğrenmesini sağlar ve evladı mümkün bir cinsî tacizden korur.