iltasyazilim
FD Üye
Bugünün şehvete dayalı sapık hayat telâkkilerinin çoğu, cinsiyet mefhumunu yanlış değerlendirmekten kaynaklanıyor
Meseleyi sadece şehvet plânında değerlendirmek, en azından dar görüşlülük olur Zira bu durum insanı hem ömür sermayesini yanlış kullanmaya, hem de bilerek veya bilmeyerek bazı odakların oyuncağı olmaya götürür
Ahlâksızlık, erkeklerden şahsiyet ve vakarı, kadınlardan iffet ve nezaheti soyup atmak isteyen birtakım karanlık güçlerin en tesirli uyuşturma âletidir Dünyayı cinsiyet penceresinden seyrettiren ve bu fıtrî kanunu, insanın yegâne gayesi gibi gösteren büyük bir oyun
Cinsiyet konusunu incelerken, meseleyi en geniş dairede ele almak gerekiyor Bir şimşek çakıyor; buhardan nur doğuyor Bu yeni mahlûkun, tabiri caizse, bir annebabası mevcut: Artı ve eksi kutuplar Bütün bulutlar artı (veya eksi) yüklü olsalar, şimşek meydana gelmeyecek
Semavat ve arz Bir başka ittifakı sergiliyorlar Yerküresi üzerinde gördüğümüz bütün varlıklar, sema ve arzın ortak mahsûlü
Yerküresi de iki kısma ayrılıyor: Denizler ve karalar
Düşüncemizi sürdürüyoruz Bitki ve hayvan türlerinin hepsinde, iki ayrı cins görüyoruz: Erkek ve dişi Ve nihayet ailenin temeli iki kişiye dayanıyor: Kadın ve erkek
Şunu söylemek istiyoruz: İnsandaki cinsiyet İlâhî bir kanun olan çift çift yaratmanın sadece bir halkasıdır Onu, böylece değerlendirmeli ve ona o ölçüde kıymet vermeliyiz
Kuranı Kerîm de şöyle buyurulur: Yerin bitirdiklerinden, (insanların) kendi nefislerinden ve daha bilemeyecekleri nice şeylerden, bütün çiftleri yaratan Allah münezzehtir (O'nun şânı ne kadar yücedir) (Yâsin Sûresi, 36)
Başka bir âyeti kerime de şöyle: Her şeyden çift çift yarattık, tâ ki düşünesiniz (Zariyat Sûresi, 49)
Bu iki âyetin işaret ettiği çiftlerden, sadece birkaçını saymış olduk Bunları böylece takdir eden biri var İşte O, bütün çiftlerin yegâne Rabbi, tek yaratıcısı olan Allah tan başkası değil
O halde Allah, cinsiyeti niçin takdir etmişse insan onu öylece değerlendirdiği zaman gerçekçi olur Aksi halde, şehvet esiri bir serseri olmaktan öteye gidemez
Sema, Allah ın dilediği gibi olmakla yükselmiş ulvîleşmiş Zemin, Onun dilediği gibi hareket etmekle insanlara; bitkilere, hayvanlara beşik olmuş Diğer çiftler de öyle
O halde, insan türü de bu kuralın dışında değil Onlar da, Allah ın razı olduğu erkek ve kadın modeli ne ise, kendilerini ona uydurmakla terakki edebilir ve Onun rızasına erebilirler Cinsiyet konusunda, şu âyeti kerime ne kadar ibretlidir:
Onlar (kadınlarınız), sizin için bir libastır; siz de, onlar için bir libassınız(Bakara Sûresi, 187)
Libas; yâni elbise Erkek ve kadın; biri diğerinin örtüsü Her biri, diğerini kötü yola düşmekten koruyan bir engel Ve nikâh, namus hususunda karşılıklı sözleşme Geçim meselesinde, kadını erkeğe emanet eden, onun iaşesini erkeğin üzerine yükleyen bir antlaşma Günümüzde, bu gerçekleri fantezi sayacak bir gençliğin yetişmesine çalışan, dış kaynaklı bazı odaklar mevcut Onların tuzağına düşmemeleri, onların oyunlarına gelmemeleri için, gençlerimizin çok dikkatli olmaları gerekiyor
Aksi halde, hayatın asıl gayesinin, karşı cins ile gayrı meşru ilişkiler kurmak olduğunu sanan bedbaht gençlerin sayısı gittikçe artabilir Bu ise, onların uhrevî hayatları kadar, milletimizin bekasına da büyük zarar verebilir
Meseleyi sadece şehvet plânında değerlendirmek, en azından dar görüşlülük olur Zira bu durum insanı hem ömür sermayesini yanlış kullanmaya, hem de bilerek veya bilmeyerek bazı odakların oyuncağı olmaya götürür
Ahlâksızlık, erkeklerden şahsiyet ve vakarı, kadınlardan iffet ve nezaheti soyup atmak isteyen birtakım karanlık güçlerin en tesirli uyuşturma âletidir Dünyayı cinsiyet penceresinden seyrettiren ve bu fıtrî kanunu, insanın yegâne gayesi gibi gösteren büyük bir oyun
Cinsiyet konusunu incelerken, meseleyi en geniş dairede ele almak gerekiyor Bir şimşek çakıyor; buhardan nur doğuyor Bu yeni mahlûkun, tabiri caizse, bir annebabası mevcut: Artı ve eksi kutuplar Bütün bulutlar artı (veya eksi) yüklü olsalar, şimşek meydana gelmeyecek
Semavat ve arz Bir başka ittifakı sergiliyorlar Yerküresi üzerinde gördüğümüz bütün varlıklar, sema ve arzın ortak mahsûlü
Yerküresi de iki kısma ayrılıyor: Denizler ve karalar
Düşüncemizi sürdürüyoruz Bitki ve hayvan türlerinin hepsinde, iki ayrı cins görüyoruz: Erkek ve dişi Ve nihayet ailenin temeli iki kişiye dayanıyor: Kadın ve erkek
Şunu söylemek istiyoruz: İnsandaki cinsiyet İlâhî bir kanun olan çift çift yaratmanın sadece bir halkasıdır Onu, böylece değerlendirmeli ve ona o ölçüde kıymet vermeliyiz
Kuranı Kerîm de şöyle buyurulur: Yerin bitirdiklerinden, (insanların) kendi nefislerinden ve daha bilemeyecekleri nice şeylerden, bütün çiftleri yaratan Allah münezzehtir (O'nun şânı ne kadar yücedir) (Yâsin Sûresi, 36)
Başka bir âyeti kerime de şöyle: Her şeyden çift çift yarattık, tâ ki düşünesiniz (Zariyat Sûresi, 49)
Bu iki âyetin işaret ettiği çiftlerden, sadece birkaçını saymış olduk Bunları böylece takdir eden biri var İşte O, bütün çiftlerin yegâne Rabbi, tek yaratıcısı olan Allah tan başkası değil
O halde Allah, cinsiyeti niçin takdir etmişse insan onu öylece değerlendirdiği zaman gerçekçi olur Aksi halde, şehvet esiri bir serseri olmaktan öteye gidemez
Sema, Allah ın dilediği gibi olmakla yükselmiş ulvîleşmiş Zemin, Onun dilediği gibi hareket etmekle insanlara; bitkilere, hayvanlara beşik olmuş Diğer çiftler de öyle
O halde, insan türü de bu kuralın dışında değil Onlar da, Allah ın razı olduğu erkek ve kadın modeli ne ise, kendilerini ona uydurmakla terakki edebilir ve Onun rızasına erebilirler Cinsiyet konusunda, şu âyeti kerime ne kadar ibretlidir:
Onlar (kadınlarınız), sizin için bir libastır; siz de, onlar için bir libassınız(Bakara Sûresi, 187)
Libas; yâni elbise Erkek ve kadın; biri diğerinin örtüsü Her biri, diğerini kötü yola düşmekten koruyan bir engel Ve nikâh, namus hususunda karşılıklı sözleşme Geçim meselesinde, kadını erkeğe emanet eden, onun iaşesini erkeğin üzerine yükleyen bir antlaşma Günümüzde, bu gerçekleri fantezi sayacak bir gençliğin yetişmesine çalışan, dış kaynaklı bazı odaklar mevcut Onların tuzağına düşmemeleri, onların oyunlarına gelmemeleri için, gençlerimizin çok dikkatli olmaları gerekiyor
Aksi halde, hayatın asıl gayesinin, karşı cins ile gayrı meşru ilişkiler kurmak olduğunu sanan bedbaht gençlerin sayısı gittikçe artabilir Bu ise, onların uhrevî hayatları kadar, milletimizin bekasına da büyük zarar verebilir