Hammaddelerden çiplere ve diğer temel bileşenlere kadar yaşanan kıtlık, elektronik ve özellikle otomobil endüstrileri üzerinde büyük problemlere yol açıyordu. Kuzey Amerika, Asya ve Avrupa’daki tedarikçiler şimdi daha da büyük bir sorunla karşı karşıya: kalifiye işçi bulmanın artan zorluğu ve maliyeti.
Devam eden çip sıkıntısı, birçok teknoloji şirketinin tedarik zincirlerine çok fazla yük bindirdi. Bu noktada yüksek tüketici talebini karşılamak için işe alımlar yapan elektronik üreticileri, ciddi maliyet sorunları yaşamaya başladı. Bu bağlamda sektördeki şirketlerin neredeyse %80’i kalifiye işçi bulmanın zorlaştığını söylüyor.
IPC’ye göre Foxconn gibi sözleşmeli imalatçılar ve diğer tedarikçiler, deneyimli çalışan bulma konusunda sıkıntılar çekiyor. Geçtiğimiz yıl işçi bulmanın maliyeti önemli ölçüde arttı ve bu eğilimin 2022’ye kadar devam etmesi bekleniyor.
IPC, genel elektronik üretim zinciriyle ilgili bir tablo ortaya çıkarmak için Asya, Kuzey Amerika ve Avrupa’dan yüzlerce tedarikçiyle anket yaptı. Görünüşe göre Amerikan şirketlerinin üçte ikisi vasıflı işgücü bulmakta zorlanıyor ve durum Avrupalı tedarikçiler için de benzer. Bunun yanında Asya’daki tedarikçilerin yalnızca üçte biri bu sorunları yaşıyor.
Otomobil üreticileri ise yaşanan tüm sorunlar arasında en çok etkilenenler arasında yer alıyor. AlixPartners’a göre otomobil endüstrisi bu yıl büyük olasılıkla 210 milyar dolarlık gelir kaybedecek.