
Geçtiğimiz günlerde Coca-Cola’nın kendi çalışanlarına vermiş olduğu kelamda ırkçılık aykırısı bir eğitim, tartışma konusu oldu. Kimliği açıklanmayan bir çalışandan alınan seminere dair manzaralar toplumsal medyada paylaşınca dev şirket, tenkit oklarının maksadı oldu.
Kelam konusu verilen eğitimin hedefi, siyahi insanlara karşı yapılan ırkçılığı şirket bünyesinde olabildiğince azaltmak ve çalışanlara insan hakları eşitliğini empoze etmek. Coca-Cola, siyahi insanlara ırkçılık yapılmaması gerektiğini vurgularken beyaz ırkı yerden yere vurunca üst üste reaksiyonlar geldi ve birçok insan, diğer bir ırkı savunurken oburunu karalamanın eşitlik ile ilgili bir alakası olmadığını lisana getirdi.
"Daha az beyaz olmak, daha az bilgisiz olmak demek."

Toplumsal medyada paylaşılan imajlarda, seminerde verilen ırkçılığa karşı sunumun ayrıntıları ortaya çıktı. Coca-Cola, bu seminerin ismini “Daha az beyaz olmaya çalışın" koyunca, olay daha en başından patlak vermeye başladı. Akabinde gelen slaytlarda ise durum daha da vahimdi.
Üstteki görselde tam olarak şu açıklamalar yer alıyor; “Daha az beyaz olmak demek, daha az kaba, daha az bilgisiz, daha az baskın, daha az defansif ve daha fazla mütevazı olmak demek. Daha az beyaz olmak dinlemek, inanmak, hassas olmak, beyaz ırkın üstün olduğuna inanmamaktır.”

Coca-Cola’nın paylaştığı bu kelamlar, toplumsal medyada büyük reaksiyon topladı ve şirket, beyaz ırkı karalamakla suçlandı. Aslına bakarsanız Coca-Cola bu eğitimi yeterli niyetle vermiş fakat bağlantı ve anlatım konusunda biraz dert çekmiş üzere duruyor.
Beyaz olmayı bilgisiz, kaba ve baskın olmakla nitelendiren Coca-Cola’ya toplumsal medyada gelen yansıların ortasında şu stil sözler yer aldı; “Biri ‘nasıl daha az siyahi olunur’ başlıklı bir eğitim yayınlasa dünya birbirine girer.” “Başka bir ırkı karalayarak eşitlik sağlayamazsınız.” “Yapılan bu şey, eğitim ismi altında düpedüz ırkçılıktır, hemen dava açılması gerekiyor.”
Coca-Cola’dan özür gecikmedi

Ağır tenkit yağmurundan sonra Coca-Cola, bir özür iletisi paylaştı. Yapılan açıklamada şu sözler yer aldı; "Sosyal medyada dolaşan manzaralar, bütün kamuoyuna açık LinkedIn Series’e ilişkin bir eğitim programıdır ve şirketimizin odak noktasında değildir. Better Together eğitim kapsamındaki müfredatımız, başarılı bir iş yeri oluşturmaya yardımcı olacak eğitimin yalnızca küçük bir kesimi. Bahsi geçen görüntüler birkaç dakikadan oluşuyor ve birden fazla mevzuyu kapsıyor. Bu müfredatı geliştirmek için elimizden geleni yapacağız."