Yaramaz cocuğa nasıl davranmalıyım
ağlayan cocuğa nasıl davranmalıyım
cocuğa nasıl davranmalıyım
Cocuğunuza naısl davranacağınızı bilemiyor musunuz? Oyleyse yazıyı okumanızda fayda var imagescocuganasildavranmaliyim5af78dc00cacapng
imagescocuganasildavranmaliyim5af78dc12beb4
Kendimizle cocuk arasında sıkı bir ya*kınlık kurmak ve gerekli tartışmaları onun yaşına inerek yapmak yerinde bir davranış olur Herhangi bir konuyu onunla konuşmak icin onun duzeyine inebildiğimizi fark ederse, cocuk bizim*le ciddi bir konuşma yapmaya her za*man hazır olacaktır Bizim de yanlışla*rımız olduğunu bildiği olcude, bize kendi yanlışlarını ve kuşkularını acacak*tır
Bebekliğinden beri katı kurallara alış*mamış bir cocuk aile cevresinden gelen buyruklara kolayca başeğmeyecektir Biraz daha buyuyunce, buyuk bir olası*lıkla, o zamana kadar tanımış olduğun*dan değişik bir gercekle yuz yuze gele*cektir Belli bir disiplinin egemen oldu*ğu, kuralların ve calışmanın kişisel alış*verişleri engellediği okulda da durum boyle olacaktır
Cocuğun karakter gelişimini belli bir te*mele oturtmak icin, babayla oğretmen arasında surekli bir işbirliğinin kurulma*sı oldukca yeni bir cabadır, oğretmenle babanın otorite ve etkilerini yitirmeleri uzucu sonuclara yol acabilir Kimi co*cukların kişilikleri ancak bir otoriteyle karşılaştıkları zaman belli bir bicim ka*zanabilir Kimi cocuklar ise, boyle bir gucluk karşısında kişiliklerine bicim ve*remezler Cocuklarının eğilimlerini, on*ları gozleyerek ortaya cıkarmak anne babaların işidir Bu iş surekli ve coğu kez yorucu olabilen bir gozlem gerekti*rir Kuşkusuz bu inceleme etkin olma*lıdır, yani elden geldiğince oyun ya da konuşma sırasında yapılmalıdır Cevremizde neler olup bittiğine dikkat edersek, cocuk eğitimindeki bu geliş*meler bize her şeye karşın olumlu goru*nur Bir zamanların aşırı otoriter anne baba imgesini yeniden yaşatmak ola*naksızdır Ayrıca otoriter anne baba or*neğinin yavaş yavaş değerini yitirmekte olduğunu ana babaların coğu gormek*tedir Gerceğe uymayan ve taklit edil*mesi olanaksız bu modeli ornek almak*tan vazgecmek doğru olacaktır Cocuklarımıza, yıkıcı olmak yerine ya*pıcı olmak isteğini aşılayabilirsek yararlı bir iş yapmış oluruz Boylece onlara iyimser ve gercekci bir yaşama anlayışı oğretmiş oluruz Anne babaların belki de onemli gorevi yaşamın bir değişim, surekli bir diyalog, sevincin ve uzuntu*nun, kolaylıkların ve gucluklerin birlikte yaşandığı bir surec olduğunu benimset*mektir
Cocuk birie beş yaş arasındaki dort yıl boyunca, 70 cm ve 9 kgdan ortalama 1,10 m ve 18 kga ya da daha fazlasına cıkacaktır Bu yıllarda koşarken ve oy*narken buyuk enerji harcar Bu cağdaki cocuğun ussal yetenekleri en yuksek duzeydedir, oğle uykusundan veya din*lenmeden sonra, beyni tam kapasiteyle calışmaya başlar Anne ve babası onun hareketlerini izlemekle bile yorulurlar Ancak butun hareketliliğine karşın, sağ*lığı yerinde olduğu zamanlar yatar yat*maz derin, dinlendirici bir uykuya da*lar
Vucudun hızlı gelişmesi yalnız boy ve kilonun artmaslyle belirlenmez İncele*diğimiz donem boyunca, organizmada başka onemii değişiklikler de ortaya cı*kar Kaslar gelişir ve kemikler sağlamlaşır
Burada salgıbezlerinin buyume duzeni*ni bozabilen olumsuz etkinliklerine bağlı sorunlara değinilmeyip, buyume, kas ve kemik gelişimi, zeka gelişmesi gi*bi konular ele alınacaktır Buyume, ha*rekete, jimnastiğe ve spora; kas ve ke*mik gelişimi kalıtsal etkenlere, beslen*meye ve genel sağiık kurallarına uyma*ya; zeka gelişmesi ise anne babaların davranışlarına ve aile ortamına bağlı*dır
ağlayan cocuğa nasıl davranmalıyım
cocuğa nasıl davranmalıyım
Cocuğunuza naısl davranacağınızı bilemiyor musunuz? Oyleyse yazıyı okumanızda fayda var imagescocuganasildavranmaliyim5af78dc00cacapng
imagescocuganasildavranmaliyim5af78dc12beb4
Kendimizle cocuk arasında sıkı bir ya*kınlık kurmak ve gerekli tartışmaları onun yaşına inerek yapmak yerinde bir davranış olur Herhangi bir konuyu onunla konuşmak icin onun duzeyine inebildiğimizi fark ederse, cocuk bizim*le ciddi bir konuşma yapmaya her za*man hazır olacaktır Bizim de yanlışla*rımız olduğunu bildiği olcude, bize kendi yanlışlarını ve kuşkularını acacak*tır
Bebekliğinden beri katı kurallara alış*mamış bir cocuk aile cevresinden gelen buyruklara kolayca başeğmeyecektir Biraz daha buyuyunce, buyuk bir olası*lıkla, o zamana kadar tanımış olduğun*dan değişik bir gercekle yuz yuze gele*cektir Belli bir disiplinin egemen oldu*ğu, kuralların ve calışmanın kişisel alış*verişleri engellediği okulda da durum boyle olacaktır
Cocuğun karakter gelişimini belli bir te*mele oturtmak icin, babayla oğretmen arasında surekli bir işbirliğinin kurulma*sı oldukca yeni bir cabadır, oğretmenle babanın otorite ve etkilerini yitirmeleri uzucu sonuclara yol acabilir Kimi co*cukların kişilikleri ancak bir otoriteyle karşılaştıkları zaman belli bir bicim ka*zanabilir Kimi cocuklar ise, boyle bir gucluk karşısında kişiliklerine bicim ve*remezler Cocuklarının eğilimlerini, on*ları gozleyerek ortaya cıkarmak anne babaların işidir Bu iş surekli ve coğu kez yorucu olabilen bir gozlem gerekti*rir Kuşkusuz bu inceleme etkin olma*lıdır, yani elden geldiğince oyun ya da konuşma sırasında yapılmalıdır Cevremizde neler olup bittiğine dikkat edersek, cocuk eğitimindeki bu geliş*meler bize her şeye karşın olumlu goru*nur Bir zamanların aşırı otoriter anne baba imgesini yeniden yaşatmak ola*naksızdır Ayrıca otoriter anne baba or*neğinin yavaş yavaş değerini yitirmekte olduğunu ana babaların coğu gormek*tedir Gerceğe uymayan ve taklit edil*mesi olanaksız bu modeli ornek almak*tan vazgecmek doğru olacaktır Cocuklarımıza, yıkıcı olmak yerine ya*pıcı olmak isteğini aşılayabilirsek yararlı bir iş yapmış oluruz Boylece onlara iyimser ve gercekci bir yaşama anlayışı oğretmiş oluruz Anne babaların belki de onemli gorevi yaşamın bir değişim, surekli bir diyalog, sevincin ve uzuntu*nun, kolaylıkların ve gucluklerin birlikte yaşandığı bir surec olduğunu benimset*mektir
Cocuk birie beş yaş arasındaki dort yıl boyunca, 70 cm ve 9 kgdan ortalama 1,10 m ve 18 kga ya da daha fazlasına cıkacaktır Bu yıllarda koşarken ve oy*narken buyuk enerji harcar Bu cağdaki cocuğun ussal yetenekleri en yuksek duzeydedir, oğle uykusundan veya din*lenmeden sonra, beyni tam kapasiteyle calışmaya başlar Anne ve babası onun hareketlerini izlemekle bile yorulurlar Ancak butun hareketliliğine karşın, sağ*lığı yerinde olduğu zamanlar yatar yat*maz derin, dinlendirici bir uykuya da*lar
Vucudun hızlı gelişmesi yalnız boy ve kilonun artmaslyle belirlenmez İncele*diğimiz donem boyunca, organizmada başka onemii değişiklikler de ortaya cı*kar Kaslar gelişir ve kemikler sağlamlaşır
Burada salgıbezlerinin buyume duzeni*ni bozabilen olumsuz etkinliklerine bağlı sorunlara değinilmeyip, buyume, kas ve kemik gelişimi, zeka gelişmesi gi*bi konular ele alınacaktır Buyume, ha*rekete, jimnastiğe ve spora; kas ve ke*mik gelişimi kalıtsal etkenlere, beslen*meye ve genel sağiık kurallarına uyma*ya; zeka gelişmesi ise anne babaların davranışlarına ve aile ortamına bağlı*dır