çocuğum esas okuluna başlıyor Çocuğun belli başlı kucağından ilk kere ayrılması ,sosyalleşmeye başlaması,okula armoni süreci sizi de etkileyecektirArtık çoğalan çocuğunuz için kibir duyacağınız bir dönemcocugumanaokulunabasliyor5c58a4a06c7d5alt Çocuğun aileden ayrı kalmayı başardığı bu ilk sosyalleşme sürecinin başarı ile tamamlanması çok önemlidir Zamanında başarılmamış olan gelişimsel aşamalar ilerleyen dönemlerde daha zorlama başarılmakta, psikolojik olarak çocuğu daha olumsuz etkilemekte ve sağlıklı gelişimi olumsuz etkileyerek öteki gelişim alanlarına da hasar verdiği gözlenmektedir Okula harmoni sürecinde aile ve mektep birlikte çalışmalıdır Aile ve okul tarafından uygulanan tavır biçimleri benzer olmalıdır Ahenk süreci; bilişsel süreç ve davranışsal süreç olarak iki derece derece yapılmalıdır 1) Bilişsel Işlem; Aile ; çocuk anaokuluna başlamadan önce çocuğu okul ve orada karşılaşacağı durumlarla ilgili bilgilendirmelidir Açılış aşamasında yanına ve güvende olacağı hissettirilmelidir Huysuz halde çocuk, annesinin onu bırakıp gideceği, yalnız kalacağı duygusunu yaşar Bu duygu ahenk sürecine zarar verir “Okula gideceksin, sen artık büyüdün ifadesi bazı çocuklarda üzüntü yaratabiliyor böylece okul kelimesinden fazla “oyun oynanılan yer ifadelerinin kullanılması daha yararlıdır 2) Davranışsal Süreç; Çocukla okula gitmeden önce öğretmeni ile tanışmanız ,çocuğunuzun şahsiyet özelikleri , sevdiği oyunlar, alıngan olduğu konular ile ilgili bilgi vermeniz de çok yararlıdır Öğretmen; bu bilgilere sahip olursa çocukla daha kısa ve süratli bir şekilde irtibat kuracaktır Bilişsel süreçte okulla ilgili genel fikre sahip olan çocuğunuz bundan böyle okulu görmeye daha pozitif hazırdır O gün uykusuz olmamasına , hasta olmasına ve ayrı bir stresel süreç yaşamamasına dikkat etmelisiniz Huysuz halde yaşanılan huzursuzluk okul kavramı ile birleşecek ve okula uyumunu zorlaştıracaktır BIRINCIL GÜN! Ilk tesadüf hemencecik ; öğretmeni ile sıcak iletişim en önemlisidir Bunun için denetleme çocukta olmalı ve güven duygusunun geliştirilmesine başlanmalıdır Birincil gün sıkılmaması çok manâlı olduğundan okulda geçirilen süre fazla uzun olmamalıdır Yemek Yemek ve uyku gibi aktiviteler ertelenmelidir Aksi halde çocuk okulla ilgili yemek yemek yedirilen veya uyutulan bir yer düşüncesine sahip olacaktır Çocuğun yanında olan kişi ( anne, bakıcı , anneanne) ; öğretmenle kaynaşmanın sağlanması için mekansal olarak biraz uzak durabilir Bu konuda hoca aileyi çocuğun beklentilerine tarafından yönlendirmelidir Başarılı geçen ilk günün arkasında ; neşeli bir eve dönüş süreci okulla ilgili olumlu düşünceleri pekiştirecektir Evde ; öğretmenin ismi ve okulda yapılan aktiviteler hatırlatılabilir İkinci gün ; süre biraz daha uzatılır Gün içerisindeki gereksinimlerin karşılanmasında öncelik öğretmenindir Eğer çocuk istemezse bu konuda zorlanmamalıdır Bölünme sürecine ; çocuk değin anne de hazırlanmış olmalıdır Anne endişelerini hissettirdiği ve çocuktan faz safha uzaklaşmadığı sürece çocuğun okula uyumu zorlaşacaktır Eğer çocuk anneye fazla pozitif bağlıysa, anne duygusal olarak hazır değilse egzersiz aşamasında bir başka biri devir almalıdır Armoni sürecinde; birkaç hafta süren aksilik ve uykusuzluk dönemleri yaşanabilir Anneye tiryakilik artabilir İştah azalabilir ve uyku düzeni bozulabilir Gece korkulu rüyalar görülebilir Bu davranışlar epeyce doğal tepkilerdir Çocuk ahenk sağlamaya başladıkça ortadan kalkacağından endişelenilmemelidir Sorun uzun süre devam ederse mektep psikoloğu ile görüşülmesi ya da dıştan bir uzman desteği alınması yardımsever olacaktır Ailenin istikrarlı olması ve okulla harmoni içerisinde çalışması çok önemlidir Endişeler okul psikoloğu, pedagogu , yönetim ve hoca ile paylaşılabilir Her çocuğun okula harmoni süresi birbirinden farklıdır böylece diğer çocuklarla katiyen kıyaslanmamalıdır Bu işlem çocuğun şahsiyet yapısına ve ailenin yetiştirme biçimine göre değişebilmektedir Mektep öncesi dönem; bir çocuğun gelişiminde çok önemli bir yer tutmaktadır bu nedenle başarılamamış her harmoni süreci çocuğun gelişimine hasar verecektir Bu dönemde çocuğa kavrama ve dayanma gösterilmelidir Zorlama biçimindeki davranışlar çocuğun duygusal gelişimine ve psikolojisine zarar verir böylece mektep seçerken ; okulda bir pedagog ve psikoloğun varlığına uyarı etmelisiniz