Cocuğum Odev Yapmıyor Diyen Ailelerin Yaptığı Yanlışlar
Cocuğum Odev Yapmıyor Diyen Ailelerin Hataları
Odev cocuk icin bir korku nesnesi haline geldiyse cocuk odevden de okuldan da soğur
Okul gunleri aklına geldikce bile irkilir, o gunleri nefretle ve soğuk duygularla hatırlar
Boyle durumlarda cocuğun oğrenmesi de zaten kalıcı olmaz
Odevi boylesi bir korku aracı haline getirmeme konusunda anne babalar kadar oğretmenler de duyarlı olmalıdır
Verilen odevler butunleştirici, konunun anlamına yardımcı, cocuğu sıkmadan merak uyandıracak mahiyette az ama oz olursa cocuk icin daha faydalı olacaktır
Surekli ders calışmasını hatırlatan bir anne varsa, cocuk onu gorduğu zaman sadece ders calışma zorunluluğunu hatırlar, başka bir şey hatırlamaz
Anneyle cocuğun ilişkisi bozulursa, duzeltmek zor olur; oysa dersteki zayıflık bir şekilde telafi edilir Onun icin anneyle olan ilişkiyi bozmadan ders calışmayı zevkli hale getirmek gerekir
Aynı şekilde oğretmenle oğrencinin ilişkisi de bozulmadan gidebilmelidir
Okuldan sonra belli bir sureyi oyun ve dinlenme ile gecirmeli, ardından ders calışmalıdır Aileler de bu saatleri belirleyip cocuğun buna riayet etmesini sağlamalıdır
Yapılan hatalardan birisi de ailelerin cok yuksek motivasyonlu olmaları ve cocuğa devamlı cok başarılı olmasını beklediklerini hissettirmeleridir
Ailedeki yuksek beklenti duzeyine ulaşamayan cocuk ne yaparsa yapsın ailesini memnun edemez Bu nedenle Nasıl olsa ben annemi ve babamı memnun edemeyeceğim deyip yenilgiyi baştan kabul eder hic calışmamaya başlar Aslında yeterince zeki olan cocuk, yapamam, başaramam duygusuna yenildiği icin başarısız olur
Cocuğum Odev Yapmıyor Diyen Ailelerin Hataları
Odev cocuk icin bir korku nesnesi haline geldiyse cocuk odevden de okuldan da soğur
Okul gunleri aklına geldikce bile irkilir, o gunleri nefretle ve soğuk duygularla hatırlar
Boyle durumlarda cocuğun oğrenmesi de zaten kalıcı olmaz
Odevi boylesi bir korku aracı haline getirmeme konusunda anne babalar kadar oğretmenler de duyarlı olmalıdır
Verilen odevler butunleştirici, konunun anlamına yardımcı, cocuğu sıkmadan merak uyandıracak mahiyette az ama oz olursa cocuk icin daha faydalı olacaktır
Surekli ders calışmasını hatırlatan bir anne varsa, cocuk onu gorduğu zaman sadece ders calışma zorunluluğunu hatırlar, başka bir şey hatırlamaz
Anneyle cocuğun ilişkisi bozulursa, duzeltmek zor olur; oysa dersteki zayıflık bir şekilde telafi edilir Onun icin anneyle olan ilişkiyi bozmadan ders calışmayı zevkli hale getirmek gerekir
Aynı şekilde oğretmenle oğrencinin ilişkisi de bozulmadan gidebilmelidir
Okuldan sonra belli bir sureyi oyun ve dinlenme ile gecirmeli, ardından ders calışmalıdır Aileler de bu saatleri belirleyip cocuğun buna riayet etmesini sağlamalıdır
Yapılan hatalardan birisi de ailelerin cok yuksek motivasyonlu olmaları ve cocuğa devamlı cok başarılı olmasını beklediklerini hissettirmeleridir
Ailedeki yuksek beklenti duzeyine ulaşamayan cocuk ne yaparsa yapsın ailesini memnun edemez Bu nedenle Nasıl olsa ben annemi ve babamı memnun edemeyeceğim deyip yenilgiyi baştan kabul eder hic calışmamaya başlar Aslında yeterince zeki olan cocuk, yapamam, başaramam duygusuna yenildiği icin başarısız olur