nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Uzmanlar, çocuğunuzun*kaygısını onarmak ve bir lahza önce okula ısınmasını karşılamak için ebeveynlere,*okula gitmek istememesinin hoşgörüyle karşılanmaması gerektiğini belirterek, anne*ve babanın sakin ve istikrarlı bir tutum sergileyerek, çocuklarını her gün okula*göndermelerinin durum olduğu vurguladı
Çocukların bir zaman ebeveynler tarafından okula götürülmesi ve okul*saatlerinde dıştan beklenilmesi tavsiyesinde yer alan uzmanlar, okula*gidilmediğinde ise çocuğun evde oyun oynama veya televizyon seyretme gibi*eğlendirici faaliyetlerine izin verilmemesi, okulda işlenen konuların evde*yaptırılması gerektiğini ifade ediyor
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatri Bilim Dalı Öğretim Üyesi*ve Başhekim Yardımcısı Doç Dr Yasemen Işık Taner,* çocukları ilk olarak okula giden ailelerle ve eğitmenlerin bilinçli*olması gerektiğini söyledi
Çocukların, mektep öncesi dönemde kendilerine bakan kişilere*bağlandıklarını ve bir vakit sonra bölünme kaygısı yaşayabildiklerini gösteren*Taner, kaygının süre içinde azalarak çocuk yuvası döneminde öğretmene bağlılık şekline*dönüştüğünü açıklama etti
Taner, mektep çağında gelinmesiyle birlikte kimi çocuklarda anne babadan*ayrılma ve okul ortamına ilişkin kaygı gelişebildiğini dile getirdi Bu kaygının*ebeveynler göre normal karşılanması, şüphesiz öfkeyle karşılık*verilmemesi gerektiğini vurgulayan Taner, bu aşamada çocuğun öğretmenle*kuracağını ilişkinin kayda değer olduğunu söyledi Taner, Öğretmenle kurulacak*iletişimle çocuk anne, baba veya bakıcısından ayrılmaya tahammül edebilir*dedi
OKULA GÖTÜRMEKTEN VAZGEÇİLMEMELİ
Bölünme kaygısının mektep reddine neden olabildiğini vurgulayan Taner,*ebeveynlerin çocuğun her istediğini yerine getirmemesi ve onlar namına her şeyi*yapmamaları gerektiği uyarısında bulundu
Taner, ebeveynlerin bu tutumunun zamansızlıktan, titizlikten, çocuğun*kendi başına beceremeyeceği endişesinden kaynaklanabildiğini belirterek, bunun*çocuğun gelişimi için dürüst bir davranış olmadığını açıklama etti Böylesi bir*tutumun, çocuğun anne veya babası yanına olmadan bir şey yapmaktan kaçınmasına,*kazanacağı becerilerin negatif etkilenmesine yol açabileceğine göze çarpan eden Taner,*Böylesi bir durumda çocuklar, anne babası olmadan herhangi bir şey*yapamayacaklarına inanarak okula başlıyorlar Kendilerini yalnız ve aciz*hissediyorlar, okul döneminde panik yaşıyorlar ve okula gitmek istemiyorlar*dedi
Taner, çocuğun mektep saatinden önce şen, fakat okula gitme zamanı*geldiğinde tepkili olmasının endişebelirtisi olduğunu anlatarak, servise*binmek istememe, yavaş hazırlanma, karın ağrısı, mide bulantısı, baş ağrısı,*iştahsızlık, kusma gibi bulguların da çocukta kaygı geliştiğinin göstergesi*olduğunu söyledi
Çocuğun şikayette bulunduğu gün okula gönderilmemesinin doğru olmadığını*vurgulayan Taner, çocuğun evde kalma süresinin uzamasının okuldan uzaklaşmasına*yol açabileceğini belirtti Çocuğun, okulun açılmasıyla ısrarla her gün okula*gönderilmesi gerektiğini açıklayan Taner, Bir vakit kendisine bakım veren*bakıcı, anne, anne anne, baba gibi şahısların varlığında okula götürülerek derse*girmesi sağlanmalıdiye konuştu
Okulun birincil günlerinde bakım veren kişilerden birinin mektep saatinde*dışarıda beklemesi önerisinde yer alan Taner, Bu kararlılıktan asla*vazgeçilmemeli Olabildiğince çevrenin müdahalesine de müsade verilmemeli Bu*davranış biçimleri ve söylemler, çocuğu daha fazla uzaklaştırırdedi
Öğretmenle ebeveynlerin birlikte hareket etmesi, iş birliği yapması*gerektiğini dile getiren Taner, Okula gideceksin değil miyerine Okula*gitme zamanı geldi İhtiyacın olduğunda ben de orada olacağım, zamanla*alışacaksınbiçiminde konuşulması gerektiğini söyledi
Taner, okula gidilmediğinde ise çocuğun evde oyun oynama ya da televizyon*seyretme gibi eğlendirici faaliyetlerine müsade verilmemesi gerektiğine sinyâl*ederek, okula gidilmeyen günlerde işlenen konuların mutlaka evde yaptırılması*gerektiğine dikkati çekti
Çocukların bir zaman ebeveynler tarafından okula götürülmesi ve okul*saatlerinde dıştan beklenilmesi tavsiyesinde yer alan uzmanlar, okula*gidilmediğinde ise çocuğun evde oyun oynama veya televizyon seyretme gibi*eğlendirici faaliyetlerine izin verilmemesi, okulda işlenen konuların evde*yaptırılması gerektiğini ifade ediyor
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatri Bilim Dalı Öğretim Üyesi*ve Başhekim Yardımcısı Doç Dr Yasemen Işık Taner,* çocukları ilk olarak okula giden ailelerle ve eğitmenlerin bilinçli*olması gerektiğini söyledi
Çocukların, mektep öncesi dönemde kendilerine bakan kişilere*bağlandıklarını ve bir vakit sonra bölünme kaygısı yaşayabildiklerini gösteren*Taner, kaygının süre içinde azalarak çocuk yuvası döneminde öğretmene bağlılık şekline*dönüştüğünü açıklama etti
Taner, mektep çağında gelinmesiyle birlikte kimi çocuklarda anne babadan*ayrılma ve okul ortamına ilişkin kaygı gelişebildiğini dile getirdi Bu kaygının*ebeveynler göre normal karşılanması, şüphesiz öfkeyle karşılık*verilmemesi gerektiğini vurgulayan Taner, bu aşamada çocuğun öğretmenle*kuracağını ilişkinin kayda değer olduğunu söyledi Taner, Öğretmenle kurulacak*iletişimle çocuk anne, baba veya bakıcısından ayrılmaya tahammül edebilir*dedi
OKULA GÖTÜRMEKTEN VAZGEÇİLMEMELİ
Bölünme kaygısının mektep reddine neden olabildiğini vurgulayan Taner,*ebeveynlerin çocuğun her istediğini yerine getirmemesi ve onlar namına her şeyi*yapmamaları gerektiği uyarısında bulundu
Taner, ebeveynlerin bu tutumunun zamansızlıktan, titizlikten, çocuğun*kendi başına beceremeyeceği endişesinden kaynaklanabildiğini belirterek, bunun*çocuğun gelişimi için dürüst bir davranış olmadığını açıklama etti Böylesi bir*tutumun, çocuğun anne veya babası yanına olmadan bir şey yapmaktan kaçınmasına,*kazanacağı becerilerin negatif etkilenmesine yol açabileceğine göze çarpan eden Taner,*Böylesi bir durumda çocuklar, anne babası olmadan herhangi bir şey*yapamayacaklarına inanarak okula başlıyorlar Kendilerini yalnız ve aciz*hissediyorlar, okul döneminde panik yaşıyorlar ve okula gitmek istemiyorlar*dedi
Taner, çocuğun mektep saatinden önce şen, fakat okula gitme zamanı*geldiğinde tepkili olmasının endişebelirtisi olduğunu anlatarak, servise*binmek istememe, yavaş hazırlanma, karın ağrısı, mide bulantısı, baş ağrısı,*iştahsızlık, kusma gibi bulguların da çocukta kaygı geliştiğinin göstergesi*olduğunu söyledi
Çocuğun şikayette bulunduğu gün okula gönderilmemesinin doğru olmadığını*vurgulayan Taner, çocuğun evde kalma süresinin uzamasının okuldan uzaklaşmasına*yol açabileceğini belirtti Çocuğun, okulun açılmasıyla ısrarla her gün okula*gönderilmesi gerektiğini açıklayan Taner, Bir vakit kendisine bakım veren*bakıcı, anne, anne anne, baba gibi şahısların varlığında okula götürülerek derse*girmesi sağlanmalıdiye konuştu
Okulun birincil günlerinde bakım veren kişilerden birinin mektep saatinde*dışarıda beklemesi önerisinde yer alan Taner, Bu kararlılıktan asla*vazgeçilmemeli Olabildiğince çevrenin müdahalesine de müsade verilmemeli Bu*davranış biçimleri ve söylemler, çocuğu daha fazla uzaklaştırırdedi
Öğretmenle ebeveynlerin birlikte hareket etmesi, iş birliği yapması*gerektiğini dile getiren Taner, Okula gideceksin değil miyerine Okula*gitme zamanı geldi İhtiyacın olduğunda ben de orada olacağım, zamanla*alışacaksınbiçiminde konuşulması gerektiğini söyledi
Taner, okula gidilmediğinde ise çocuğun evde oyun oynama ya da televizyon*seyretme gibi eğlendirici faaliyetlerine müsade verilmemesi gerektiğine sinyâl*ederek, okula gidilmeyen günlerde işlenen konuların mutlaka evde yaptırılması*gerektiğine dikkati çekti