nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kitaplar kişinin gelişiminde kayda değer bir yere sahip Özellikle de çocuklarda Her yaşta bambaşka beceriler kazanan, farklı düşünüp ve davranan çocuk, bu yaşlarda anlaşılmaya ihtiyaç duyuyor Burada ebeveynlere kayda değer görevler düşüyor Çünkü anlaşılma ihtiyacına yanıt bulamayan çocuk bambaşka arayışlara yönelebiliyor İnternet, Oyun ve Kitaplar gibi*
*
Seçimi ebeveyn yapmalı…
Her gelişim döneminin özelliğini bilmek ve çocuğun o dönemde ihtiyaçlarını anlamanın manâlı olduğuna dikkat çeken Üsküdar Üniversitesi Etiler Polikliniğinden Çocuk Ergen psikoloğu Aynur Sayım, çocuğun materyal seçiminde ebeveynin sorumlu olduğuna uyarı çekiyor*
Anne babanın, çocuğunun nasıl öğrendiği, hangi yetilerinin geliştiği, neyi nasıl algıladığını, nasıl davranması gerektiğini ve eğitimi için hangi materyalleri seçmesi gerektiğine muavin olması gerektiğini ifade eden Sayım, bu dönemlerde çocukların model alarak, özdeşim kurarak öğrendiklerini kaydediyor Sayım, kitapların çocuk gelişiminde önemli bir yeri olduğunu vurguluyor
*
Kitaplar aile çocuk arasındaki iletişimi güçlendiriyor…
Çocuğun, anne ve babasını model aldığı gibi, bir masal kahramanını ya da sanatçıyı model alabileceğinin altını çizen bilirkişi psikolog Sayım, kitabın içindeki bulunan figür, mesajların çocuğun öğrenmesinde fazla etkili öğeler olduğunu kaydediyor Bilhassa de eğitici değer içeren hikâye ve masalların çocuğun gelişimini olumlu yönde desteklediğini bildiren Sayım, kitapların aile ile çocuk arasındaki iletişimi de güçlendirdiğini ifade ediyor*
*
Kitabın çocuğa kattıkları…
Kitap okumanın çocuğun dil, bilişsel, şehvetli ve sosyal gelişimini desteklediğinin altını çizen uzman psikolog Sayım, kitapların çocuğun düş gücünü, yaratıcılığını, sorun çözme becerilerini de geliştirdiğini söylüyor Sayım çocuğun iyiyi de kötüyü de kitapla öğrenebileceğini hatırlatıyor*
*
“Yine, kitap okumak, çocuğun sosyokültürel değerlerini öğrenmesi, iyikötüyü, dürüst ve yanlış kavramlarını öğrenmesi ve soyut kavramların gelişmesi açısından tartı taşımaktadır
*
Okuma alışkanlığı kazandırırken dikkat!
Ailenin, kitap okuma alışkanlığını kazandırırken, çocuğa yaklaşım tarzının siklet taşıdığını bildiren bilirkişi psikolog Sayım, çocukla bu konuda kesinlikte bir çatışmaya girilmemesi uyarısında bulunuyor*
*
“Çatışmaya girmeden özendirici davranması, model olması kayda değer Gelişim dönemlerini göz önüne alarak seçim yerine getirmek yük taşıyor ama kitapların her zaman da öğretici anlamda seçilmesi gerekmiyor Çocuğa seçim yaptırmak da onların karar verme yetilerini geliştiriyor Çocuk özdeşimi fazla yapıyorsa veya yanlış modellemeleri fazlaca yapıyorsa, burada daha çok ailedeki model eksikliğini ve yanlış yaklaşımları denetlemek ve bunlar üstünde hedeflemek gerekir Annebabanın çocuğa ayırdığı süre tatmin edici mi, kendileri içten model oluyorlar mı? Destek alınması gereken bir sorun var mı?
*
Seçilen kitap ruh halini yansıtıyor
Çocuğun her zaman benzer kitabı ya da türünü okumak istemesinin bir sorunun ya da takıntılı ruh halinin ipuçlarını verebildiğini vurgulayan uzman psikolog Sayım, kitap okumayı sevmeyen çocukların bir kısmında dikkat eksikliği gibi psikiyatrik sorunların da gözlemlendiğini kaydediyor*
“Evhamlı çocuklar nefret edilen şey içerikli kitaplardan ve filmlerden uzaktan duruyor veya fazla tepki gösterebiliyor Güç içeren öyküler, olumsuz öğeler daha çok depresyonun işareti olabiliyor İçine kapanık çocuklar ise kederli ve kendileriyle özdeşleşen hikâyelerden hoşlanabiliyor Çocukların kitap seçimleri, bazen onların ihtiyaçlarını ifade ettiği gibi, ruh hallerini de ele verebiliyor*
*
Çocuk her kitabı sevmiyor…
Uzman psikolog Aynur Sayım, etkin bir dil kullanılmış olması, görsel materyallerden yararlanılmış olmasının da kitabı çocuğa sevdiren nedenlerden olduğunu kaydediyor Üsküdar Üniversitesi ’nin psikolojik ve pedagojik danışmanlığında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ nin çıkardığı çocuk ve gençlere karşın kitapların manâlı olduğuna uyarı çeken Sayım bu kitapların gelişime katkı sağladığını söylüyor
*
*
*
*
Seçimi ebeveyn yapmalı…
Her gelişim döneminin özelliğini bilmek ve çocuğun o dönemde ihtiyaçlarını anlamanın manâlı olduğuna dikkat çeken Üsküdar Üniversitesi Etiler Polikliniğinden Çocuk Ergen psikoloğu Aynur Sayım, çocuğun materyal seçiminde ebeveynin sorumlu olduğuna uyarı çekiyor*
Anne babanın, çocuğunun nasıl öğrendiği, hangi yetilerinin geliştiği, neyi nasıl algıladığını, nasıl davranması gerektiğini ve eğitimi için hangi materyalleri seçmesi gerektiğine muavin olması gerektiğini ifade eden Sayım, bu dönemlerde çocukların model alarak, özdeşim kurarak öğrendiklerini kaydediyor Sayım, kitapların çocuk gelişiminde önemli bir yeri olduğunu vurguluyor
*
Kitaplar aile çocuk arasındaki iletişimi güçlendiriyor…
Çocuğun, anne ve babasını model aldığı gibi, bir masal kahramanını ya da sanatçıyı model alabileceğinin altını çizen bilirkişi psikolog Sayım, kitabın içindeki bulunan figür, mesajların çocuğun öğrenmesinde fazla etkili öğeler olduğunu kaydediyor Bilhassa de eğitici değer içeren hikâye ve masalların çocuğun gelişimini olumlu yönde desteklediğini bildiren Sayım, kitapların aile ile çocuk arasındaki iletişimi de güçlendirdiğini ifade ediyor*
*
Kitabın çocuğa kattıkları…
Kitap okumanın çocuğun dil, bilişsel, şehvetli ve sosyal gelişimini desteklediğinin altını çizen uzman psikolog Sayım, kitapların çocuğun düş gücünü, yaratıcılığını, sorun çözme becerilerini de geliştirdiğini söylüyor Sayım çocuğun iyiyi de kötüyü de kitapla öğrenebileceğini hatırlatıyor*
*
“Yine, kitap okumak, çocuğun sosyokültürel değerlerini öğrenmesi, iyikötüyü, dürüst ve yanlış kavramlarını öğrenmesi ve soyut kavramların gelişmesi açısından tartı taşımaktadır
*
Okuma alışkanlığı kazandırırken dikkat!
Ailenin, kitap okuma alışkanlığını kazandırırken, çocuğa yaklaşım tarzının siklet taşıdığını bildiren bilirkişi psikolog Sayım, çocukla bu konuda kesinlikte bir çatışmaya girilmemesi uyarısında bulunuyor*
*
“Çatışmaya girmeden özendirici davranması, model olması kayda değer Gelişim dönemlerini göz önüne alarak seçim yerine getirmek yük taşıyor ama kitapların her zaman da öğretici anlamda seçilmesi gerekmiyor Çocuğa seçim yaptırmak da onların karar verme yetilerini geliştiriyor Çocuk özdeşimi fazla yapıyorsa veya yanlış modellemeleri fazlaca yapıyorsa, burada daha çok ailedeki model eksikliğini ve yanlış yaklaşımları denetlemek ve bunlar üstünde hedeflemek gerekir Annebabanın çocuğa ayırdığı süre tatmin edici mi, kendileri içten model oluyorlar mı? Destek alınması gereken bir sorun var mı?
*
Seçilen kitap ruh halini yansıtıyor
Çocuğun her zaman benzer kitabı ya da türünü okumak istemesinin bir sorunun ya da takıntılı ruh halinin ipuçlarını verebildiğini vurgulayan uzman psikolog Sayım, kitap okumayı sevmeyen çocukların bir kısmında dikkat eksikliği gibi psikiyatrik sorunların da gözlemlendiğini kaydediyor*
“Evhamlı çocuklar nefret edilen şey içerikli kitaplardan ve filmlerden uzaktan duruyor veya fazla tepki gösterebiliyor Güç içeren öyküler, olumsuz öğeler daha çok depresyonun işareti olabiliyor İçine kapanık çocuklar ise kederli ve kendileriyle özdeşleşen hikâyelerden hoşlanabiliyor Çocukların kitap seçimleri, bazen onların ihtiyaçlarını ifade ettiği gibi, ruh hallerini de ele verebiliyor*
*
Çocuk her kitabı sevmiyor…
Uzman psikolog Aynur Sayım, etkin bir dil kullanılmış olması, görsel materyallerden yararlanılmış olmasının da kitabı çocuğa sevdiren nedenlerden olduğunu kaydediyor Üsküdar Üniversitesi ’nin psikolojik ve pedagojik danışmanlığında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ nin çıkardığı çocuk ve gençlere karşın kitapların manâlı olduğuna uyarı çeken Sayım bu kitapların gelişime katkı sağladığını söylüyor
*
*
*