nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Bir insanın herhangi bir olaya veya bireye aleyhinde geliştirdiği tutumlar, onun kişiliği doğrultusunda şekillenir Kişilik, bir insanın tüm ilgilerini, tutumlarını, dış görünüşünü ve çevresine düzen biçimini kapsar
Okula başlangıç, çocuğun yaşamındaki en önemli dönüm noktalarından biridir Bu işlem ve onun gerektirdiği harmoni, çocuk yönünden belirlenmiş düzeylerde zihinsel, şehvetli ve sosyal olgunluğa ulaşmış olmayı gerektirir Her şeyden önce çocuk o güne kadar son derece güvenli, her türlü kuralını, kendisinden nelerin beklediğini bildiği, her tedirgin durumda yanına anne ve babasını bulduğu bir ortamdan, hiç bilmediği bir ortama girmiştir
Çocuk için yepyeni bir çevre olan okulda uyulması gereken kurallar, yerine getirilmesi gereken görevler, yeni arkadaşlar ve öğretmenler söz konusudur
Özellikle okulöncesi dönemde yaşıtları ile yeterince ilişkiye girememiş çocuklar için okul, kendilerini göz önünde ve korunmasız hissettikleri bir ortamdır Ailenin ve öğretmenlerin gerekli özeni göstermemeleri durumunda bu çocuklar çekingen, çekingen olabilir ve gitgide artarak içlerine kapanabilirler*
Benlik imajı
Çocukların ego imajları, kendilerini nasıl düşündükleri ve hissettikleri ile ilgilidir Ego imajı, benliğin fiilen ne olduğu değil, bireyin kendisi hakkındaki görüşlerini kapsar Çocuğun hakiki benliğinin ne olduğu değil, onun kendi benliğini nasıl yorumladığı bilinirse davranışları daha basit tahmin edilebilir ve denetlenebilir
*
Çocuğun şahsiyet, en önemlisi de ego algısını etkileyen etkenlerden biri anne babası, diğeri arkadaşlarıdır Hiçbir çocuk benlik kavramına sahip olarak dünyaya gelmez Bunu doğduğu andan başlayarak ebeveynleri, kardeşleri ve çevresindeki diğer insanlarla ilişkileri sırasında edinir
*
Aile içi ilişkilerde doyum sağlayabilen, anne babası göre desteklenen çocuklar uyumlu bir şahsiyet geliştirerek toplumda olumlu ilişkiler kurup sürdürebilmekte, grup çalışmalarına katılabilmekte, öz saygılarını geliştirerek başkalarının haklarına hürmet göstermeyi, yükümlülük alabilmeyi öğrenmektedirler
*
Hayat boyu karşılaşılabilecek problemleri çözme konusunda kendine güvenen bir çocuk geliştirmek her anne babanın isteğidir Buna rağmen anne baba, ara sıra bu isteğe paralel gitmeyen tavırlar sergiler Fazla koruyucu ve kollayıcı tavır bunlardan biridir*
*
Özgüven duyguları gelişmiş çocuklar dost gruplarıyla ve yetişkinlerle uygun iletişim kurabilirler Başlıca sen bunu başarabilecek güçtesin, sana güveniyorumsözleri, anne babanın çocuklarına gerektiğinde söyleyebilecekleri sihirli sözlerdir Çocuk başkalarına ve kendine dair yapıcı duygu ve düşünceleri bu biçimde geliştirebilir, mesuliyet alabilir
*
• Bebeklikte sevgi, alaka ve şefkat eksikliği,*
• Anneden uzun zaman bambaşka kalmak,*
• Anne babanın eğitimlerinde, baskıcı ve kısıtlayıcı olması,*
• Anne babanın tehdit edici yaklaşımları (böyle yapmaya devam edersen seni bırakır giderim, diğer çocukların annesi olurum vb…)
• Aile yaşantısının kesintisiz davacı bir ortam İçinde, müşterek negatif tutum ve tavırlarla sürmesi,*
• Otoriter, katı, hoşgörüsüz aile ortamı,*
• Fazla muavin bir tavırla çocuğunu kollayan ve onda yetersizlik yaratan bir davranış içinde bulunulması, çocukta güvensizlik yaratabilir*
*
Anne babanın hatalı tutumu*
Çocuğun korkak, korkak, utangaç olması, zahmetsizce dost edinememesi veya güçlü olarak tanımladığımız bir takım çocuklar kadar ezilmesi, zorlama altına alınması, yükselme ve şahsiyet gelişiminde fazla manâlı rolleri olan anne babasının tutumlarından kaynaklanabilir Anne babalarda, çocuk yetiştirme konusunda başlıca sık gözlediğimiz tutumlardan biri fazla koruma ve kollamadır
*
Okul çağına değin çocuğa ait her türlü yükümlülük ve görevi ona hiç fırsat vermeden ya da kendi kendine yapabilmesi yönünde gereken ilgiyi göstermeden onun yerine yapan ebeveynler, bu anlamda birer örnektir
*
Bütün hakimiyet ve sorumluluğun ebeveynde olduğu aile ortamında yetişen çocuklar, genelde konut dışına çıktıklarında kendi kanatları ile uçamaz ayla kazanç, ailelerinden ayrıldıklarında bocalarlar
*
Evde her dediğini yaptırabilen çocuklar ise arkadaşları arasında sinebilir, bir köşeye çekilerek, diğerlerine karışamayabilir ya da kendilerini yeterince koruyamayabilirler Kimi vakit bunun tersi de laf konusu olabilir Bir Takım ailelerde hiç hudut tanınmaması, çocuğun disiplin uygulanmadan büyütülmesi de onda birtakım davranış bozukluklarına ve uyumsuzluğa neden olabilir*
*
Ona Nasıl Muavin Olabiliriz
• Çocuktaki negatif değişiklikleri dikkate almalı, bu olumsuzluğa niçin olan kaynağı araştırmalıyız*
• Kaynak belirlendikten daha sonra, bıktırıcı durumun yerini, zamanını ve sıklığını araştırmalıyız*
• Çocuğun verdiği tepkileri belirlemeliyiz*
• Çocuğun durumdan duyduğu kaygıları önemsemeliyiz*
• Kaygısını ifade etmesine olanak sağlamalıyız*
• Tüm duygularını açıkça açıklama etmesi için sabırla, konuşmasını beklemeli, ona yiğitlik vermeliyiz*
• Durumla ilgili çözüm önerilerini birlikte değerlendirmeliyiz*
• Ona güvendiğimizi göstermeli, cesaretlendirmeliyiz*
• Yaşadığı sıkıntıya aklıselim olmalı, hissettiklerini paylaşmalıyız*
• Kendisini ezen çocuğa aynı şekilde davranması yönünde öğütler vermemeliyiz
• Derslik içi (mektep içi) dostluk ilişkilerini gözden geçirmeliyiz (Eğer çocuğun kendine güveni azsa veya çocuk pasifse, ayrıntılarıyla aktif, güçlü çocukların arasına yerleştirilmesi hatalı olacaktır)*
• Onu, özgüvenini geliştirici spor, sanat gibi etkinliklere yönlendirmeliyiz*
• Anne baba ya da eğitimcisi olarak, çocuk yetiştirme tutum ve davranışlarımızı her tarafta gözden geçirmeliyiz*
*
Özel ALEV Kreş Rehberlik Servisi
Okula başlangıç, çocuğun yaşamındaki en önemli dönüm noktalarından biridir Bu işlem ve onun gerektirdiği harmoni, çocuk yönünden belirlenmiş düzeylerde zihinsel, şehvetli ve sosyal olgunluğa ulaşmış olmayı gerektirir Her şeyden önce çocuk o güne kadar son derece güvenli, her türlü kuralını, kendisinden nelerin beklediğini bildiği, her tedirgin durumda yanına anne ve babasını bulduğu bir ortamdan, hiç bilmediği bir ortama girmiştir
Çocuk için yepyeni bir çevre olan okulda uyulması gereken kurallar, yerine getirilmesi gereken görevler, yeni arkadaşlar ve öğretmenler söz konusudur
Özellikle okulöncesi dönemde yaşıtları ile yeterince ilişkiye girememiş çocuklar için okul, kendilerini göz önünde ve korunmasız hissettikleri bir ortamdır Ailenin ve öğretmenlerin gerekli özeni göstermemeleri durumunda bu çocuklar çekingen, çekingen olabilir ve gitgide artarak içlerine kapanabilirler*
Benlik imajı
Çocukların ego imajları, kendilerini nasıl düşündükleri ve hissettikleri ile ilgilidir Ego imajı, benliğin fiilen ne olduğu değil, bireyin kendisi hakkındaki görüşlerini kapsar Çocuğun hakiki benliğinin ne olduğu değil, onun kendi benliğini nasıl yorumladığı bilinirse davranışları daha basit tahmin edilebilir ve denetlenebilir
*
Çocuğun şahsiyet, en önemlisi de ego algısını etkileyen etkenlerden biri anne babası, diğeri arkadaşlarıdır Hiçbir çocuk benlik kavramına sahip olarak dünyaya gelmez Bunu doğduğu andan başlayarak ebeveynleri, kardeşleri ve çevresindeki diğer insanlarla ilişkileri sırasında edinir
*
Aile içi ilişkilerde doyum sağlayabilen, anne babası göre desteklenen çocuklar uyumlu bir şahsiyet geliştirerek toplumda olumlu ilişkiler kurup sürdürebilmekte, grup çalışmalarına katılabilmekte, öz saygılarını geliştirerek başkalarının haklarına hürmet göstermeyi, yükümlülük alabilmeyi öğrenmektedirler
*
Hayat boyu karşılaşılabilecek problemleri çözme konusunda kendine güvenen bir çocuk geliştirmek her anne babanın isteğidir Buna rağmen anne baba, ara sıra bu isteğe paralel gitmeyen tavırlar sergiler Fazla koruyucu ve kollayıcı tavır bunlardan biridir*
*
Özgüven duyguları gelişmiş çocuklar dost gruplarıyla ve yetişkinlerle uygun iletişim kurabilirler Başlıca sen bunu başarabilecek güçtesin, sana güveniyorumsözleri, anne babanın çocuklarına gerektiğinde söyleyebilecekleri sihirli sözlerdir Çocuk başkalarına ve kendine dair yapıcı duygu ve düşünceleri bu biçimde geliştirebilir, mesuliyet alabilir
*
• Bebeklikte sevgi, alaka ve şefkat eksikliği,*
• Anneden uzun zaman bambaşka kalmak,*
• Anne babanın eğitimlerinde, baskıcı ve kısıtlayıcı olması,*
• Anne babanın tehdit edici yaklaşımları (böyle yapmaya devam edersen seni bırakır giderim, diğer çocukların annesi olurum vb…)
• Aile yaşantısının kesintisiz davacı bir ortam İçinde, müşterek negatif tutum ve tavırlarla sürmesi,*
• Otoriter, katı, hoşgörüsüz aile ortamı,*
• Fazla muavin bir tavırla çocuğunu kollayan ve onda yetersizlik yaratan bir davranış içinde bulunulması, çocukta güvensizlik yaratabilir*
*
Anne babanın hatalı tutumu*
Çocuğun korkak, korkak, utangaç olması, zahmetsizce dost edinememesi veya güçlü olarak tanımladığımız bir takım çocuklar kadar ezilmesi, zorlama altına alınması, yükselme ve şahsiyet gelişiminde fazla manâlı rolleri olan anne babasının tutumlarından kaynaklanabilir Anne babalarda, çocuk yetiştirme konusunda başlıca sık gözlediğimiz tutumlardan biri fazla koruma ve kollamadır
*
Okul çağına değin çocuğa ait her türlü yükümlülük ve görevi ona hiç fırsat vermeden ya da kendi kendine yapabilmesi yönünde gereken ilgiyi göstermeden onun yerine yapan ebeveynler, bu anlamda birer örnektir
*
Bütün hakimiyet ve sorumluluğun ebeveynde olduğu aile ortamında yetişen çocuklar, genelde konut dışına çıktıklarında kendi kanatları ile uçamaz ayla kazanç, ailelerinden ayrıldıklarında bocalarlar
*
Evde her dediğini yaptırabilen çocuklar ise arkadaşları arasında sinebilir, bir köşeye çekilerek, diğerlerine karışamayabilir ya da kendilerini yeterince koruyamayabilirler Kimi vakit bunun tersi de laf konusu olabilir Bir Takım ailelerde hiç hudut tanınmaması, çocuğun disiplin uygulanmadan büyütülmesi de onda birtakım davranış bozukluklarına ve uyumsuzluğa neden olabilir*
*
Ona Nasıl Muavin Olabiliriz
• Çocuktaki negatif değişiklikleri dikkate almalı, bu olumsuzluğa niçin olan kaynağı araştırmalıyız*
• Kaynak belirlendikten daha sonra, bıktırıcı durumun yerini, zamanını ve sıklığını araştırmalıyız*
• Çocuğun verdiği tepkileri belirlemeliyiz*
• Çocuğun durumdan duyduğu kaygıları önemsemeliyiz*
• Kaygısını ifade etmesine olanak sağlamalıyız*
• Tüm duygularını açıkça açıklama etmesi için sabırla, konuşmasını beklemeli, ona yiğitlik vermeliyiz*
• Durumla ilgili çözüm önerilerini birlikte değerlendirmeliyiz*
• Ona güvendiğimizi göstermeli, cesaretlendirmeliyiz*
• Yaşadığı sıkıntıya aklıselim olmalı, hissettiklerini paylaşmalıyız*
• Kendisini ezen çocuğa aynı şekilde davranması yönünde öğütler vermemeliyiz
• Derslik içi (mektep içi) dostluk ilişkilerini gözden geçirmeliyiz (Eğer çocuğun kendine güveni azsa veya çocuk pasifse, ayrıntılarıyla aktif, güçlü çocukların arasına yerleştirilmesi hatalı olacaktır)*
• Onu, özgüvenini geliştirici spor, sanat gibi etkinliklere yönlendirmeliyiz*
• Anne baba ya da eğitimcisi olarak, çocuk yetiştirme tutum ve davranışlarımızı her tarafta gözden geçirmeliyiz*
*
Özel ALEV Kreş Rehberlik Servisi