Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

çocuğunuz nasıl ders çalışıyor?

çocuğunuz nasıl ders çalışıyor?
0
55

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
çocuğunuz nasıl ders çalışıyor? Sessiz ve ahenkli ortamda ders çalışmanın daha bereketli olduğunu düşünenlerdenseniz, yanılıyorsunuz… Bakın uzmanlar bu konuda ne söylüyor? Çocuğunuz ders çalışırken müzik mi dinliyor? Tüm ısrarlarınıza karşın ödevlerini çalışma masasında değil de, koltukta mı yapıyor? ya da bir eliyle yazı yazarken, diğeriyle kalem mi çeviriyor? Velileri telaşlandıran bütün bu davranışlar aslında çocuğun öğrenme biçimini ortaya koyuyor Kimi çocuk şamatalı ortamda çalıştığı dersi daha iyi anlıyor Kimisi başarısını da odanın sıcaklığı ve ışığın geliş yönü etkiliyor Uzmanlara kadar ev ödevi yapmak öğrencinin okuldaki başarısını artırıyor ve yükümlülük almasını sağlıyor Pek fazla anne baba, çocuğun dar çalışması için, düzenin ve sessizliğin önemli olduğunu düşünüyor Oysa öğrenme stilleri üzerine çalışan uzmanlara tarafından koşul bütün tersi Kimi öğrenci müzik dinleyerek çalışıyor, kimi koltukta yaptığı ödevi daha iyi anlıyor Kız ve erkek çocukların, hatta kardeşlerin bile öğrenme şekilleri birbirinden öbür Öğrencinin ders alıştırma şekli, onun öğrenme biçimini ortaya koyuyor Öğrenme stilleri kavramı 1960’lı yıllarda ABD’de ortaya çıktı Bu kavramı ilk ortaya atan Prof Dr Rita Dunn, alıştırma stilleri belirlenen çocukların daha başarılı olduğunu belirtiyor 40 yılını bu konuyla ilgili çalışmalara ayıran Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli, dünyanın birçok ülkesinde uygulanıyor Türkiye’de bir takım okullar bu eğitim modelini kullanarak öğrencilerini tanımaya çalışıyor Önce çocuğa bir test uygulanıyor Ders alıştırma şekli, seziş ve öğrenme biçimi saptama ediliyor Sonuca kadar, çocuğun egzersiz ortamı baştan düzenleniyor Mesela, alıştırma masası güneş görecek şekilde cam kenarına yerleştiriliyor, yahut odanın ısısı ve ışığı onu sıcacık ettirecek biçimde ayarlanıyor ya da tayin yaparken müzik dinlemesine müsade veriliyor Odanın ısısı bile öğrenmeyi etkiliyor Öğrenme sürecinde, çevresel, şehvetli, sosyolojik, fizyolojik ve psikolojik etkenler manâlı rol oynuyor Doğal ışık ya da ışıklandırma, fazla sıcak veya çok soğuk etraf, sessizlik ya da oturma biçimi başarıyı etkiliyor Sosyal tercihler de öğrenme stillerini oluşturuyor kimsesiz öğrenmeyi tercih eden bir öğrenci, grup çalışmasına katılınca başarısız oluyor Çocuklar, bilgiyi işleme ve düşünme biçimleri açısından, çözümlemelive globalolarak ikiye ayrılıyor Global düşünenler konsantrasyon problemi yaşıyor Öncelikle konunun bütününü görmek istiyor Egzersiz ortamları düzensiz gözükse de, kendilerine kadar bir düzenleri bulunuyor Ara Sıra gerginlik aşağı daha verimli oluyorlar Bu öğrenciler sesli ortamlarda ve müzik dinleyerek ders çalışmayı seviyor Analitik düşünenler ise, kelime ve sayılara ağırlık veriyor Detayları inceliyor Egzersiz odaları uyumlu olan bu çocuklar, sıralı ve mantığa dayalı öğrenmeyi tercih ediyor Bu öğrenciler çalışırken, ışığa ve sessiz bir ortama gereklilik duyuyorlar Veliler çocuklarının yerine devir yapmamalı Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı ProfDr Vahdettin Mutluluk: Öğrenci atama yapmak istemiyorsa, velinin bu duruma olumlu katkısı olabilir Anne babanın ilgili olması ve güven vermesi, çocuğun ödeve karşı olan önyargısını kaldırmasını sağlar Oysa bu sınırı iyi saptamak gerekiyor Anne babalar şüphesiz çocuğunun yerine tahsis yapmamalı Eğer öğrenci ders çalışmıyor ve bahşedilen ödevi yapmıyorsa, mutlaka kılavuz hoca desteği alınması gerekiyor Eğer şart daha ciddiyse psikolojik yardım de olmak yararlı olacaktır Çocuğun durumu, öğretmenleri ve okul yetkilileriyle mutlaka paylaşılmalı Bu şekilde davranmasının nedenleri tespit edilmeli Daha Sonra çözüm yolları aranmalı Velilerin sorun haline getirdikleri öteki bir konu da, çocuklarının ders alıştırma şekilleri Her öğrencinin görev yapma, kavrayış ve öğrenme şekilleri farklıdır Kimi saatlerce çalışarak öğrenir, kimi de kısa sürede kavrar Anne babalar farklılıkları doğal karşılanmalı Ev ödevinin öğrenciye katkısı var mı? ABD’de yayımlanan iki kitap ise, genel kanının tersine, konut ödevinin çocuğa hiçbir katkısı olmadığını, bu yüzden çocuğun ailesine bile vakit ayıramadığını anlatıyor, dersten başını kaldıramayan öğrencinin hobileriyle ve sporla ilgilenemediğine uyarı çekiyor The Case Aganist Homework (Konut Ödevine Aleyhinde Dava Epilepsi Bennett) ve The Homework Myth (Konut Ödevi Efsanesi Alfie Kohn) isimli kitaplarda, zor kullanarak devir yapmanın çocuğun psikolojisini olumsuz etkilediği bahis ediliyor Dunn’ın araştırmasına tarafından kızların ve erkeklerin öğrenme biçimleri arasında farklılıklar var Erkekler yalnızca ilgi duydukları şeyleri öğreniyorlar Kızların erkeklere kadar akademik açıdan motivasyonları daha yüksek Erkekler dokunsal kızlar ise işitsel olarak öğreniyor Her 10 erkekten biri müzikli veya sesli ortamda çalışmayı seviyor Erkek öğrenciler daha eksik aydın, kız öğrenciler ise daha iyi aydın ortamlarda çalışmayı tercih ediyor Keza kız, keza erkek öğrencilerin birçok masa başında ve uyumlu çalışmaktan yanlamasına 100 erkek öğrenciden 13’ü masada çalışmanın konsantre olmalarını engellediğini belirtiyor Her 3 kız öğrenciden biri akşam saatlerinde ders çalışmayı seçim ediyor Kız öğrenciler daha çok tek başına çalışmayı, erkek öğrenciler de grupla çalışmayı seviyor alıntı  
 
858,497Konular
982,566Mesajlar
30,311Kullanıcılar
inzebygameSon üye
Üst Alt