Evladınıza nizamlı ders çalışma alışkanlığı kazandırma yolları
Sevgili Ana Pederler,
Evladınızın mektep başarısı için sistemli ders çalışması, ödevlerini devrinde yapması çok değerlidir. Öteki taraftan evlatlar ödevlerini yapmak için masa başına oturmakta zorlanabiliyorlar. Evlatlar masa başına oturmamak için türlü bahanelerle yaratabiliyorlar. Ana pederler her ödev saatinde evlatlarını masa başına oturmasına ikna etmek için güç harcamaları gerekebiliyor. Büyük bir kuvvet harcadıktan sonra evlat ödev masasına oturunca ise on dakikada yapılabilecek bir ödev bir saat yahut iki saat sürebiliyor. Zira evlat ödevlerini nasıl yapacağını, nasıl organize edeceğini bilmediği için uzun mühlet masa başında beklemek zorunda kalıyor ve doğal olarak ödev yapmaktan sıkılıyor.
Evladınızın uzun müddet masa başında beklememesi için, ödevlerini tertipli yapabilmesi için evladınıza destek olabilirsiniz. Evladınıza nizamlı ders çalışma alışkanlığı kazandırmak için neler yapabilirsiniz.
Evladınızla birlikte bir program yapın!
Öncelikle evladınızla gereksinimlerinizi konuşarak birlikte bir program yapabilirsiniz. Örnek mektepten geldiğinde 1 saat dinlenme, sonrasında akşam yemeği, yemekten sonra 30-45 dakika ödev yapma saati üzere bir program daha verimli olabilir.
Hanenizde evladınıza münasip ders çalışma sahası yaratın!
Günlük programı yaptıktan sonra ise konutunuzda evladınızın ödevini en âlâ biçimde yapabileceği yeri seçin. Evladınızın tarafına kendinizi koyun ve ödev yaparken nasıl bir ortam verimli olurdu diye düşünün. Daha sessiz, sakin, ışık alan bir oda olabilir.
Her derse nasıl çalışacağını öğretin!
Fiziki kuralları düzenletikten sonra ise evladınız ödevlerini yaparken nelere dikkat etmeli öğretmelisiniz. Her dersin farklı özellikleri vardır. Bu özelliklere elverişli formda evladınız daha verimli nasıl çalışabilir idüşünün ve evladınıza rehberlik edin. Örneğin tüm ödevlerini gözden geçirip evvel hangisinden başlamalı evvel bunu belirlemesi gerektiğini söyleyebilirsiniz. Yazılı ödevlerini yaparken, soru çözerken nelere dikkat etmeli bu mevzularda rehberlik edebilirsiniz. Defteri nasıl kullanmalı, nasıl not almalı üzere hususlar ders çalışma verimini artırabiliyor.
Ödevlerini tek başına yapabilmesi için motive edin!
Gayeniz evladınızın kendi başına ödevlerini yapabilmesi olmalıdır, onun bölgesine ödevlerini yapmak değil. Sizin hizmetiniz ona rehberlik ettikten sonra takıldığı noktalarda destek olmanız, sorularını yanıtlamanızdır. Birtakım ana pederler evlatlarının ödevlerini kendileri yapmak zorunda kaldıklarını tabir ediyor. Bu yanlış bir yaklaşımdır. Emelimiz evladın kendi başına ödev yapabilme becerilerini artırmaktır.
Evladınızın severek ödev yapması dileğiyle,
Mütehassıs Pedagog Sevil Yavuz
Evlat, Ergen ve Aile Psikoloğu,
Tedrisat Vazifelisi, Oyun Terapisti,
Parenting Skills & Counseling Center
Sevgili Ana Pederler,
Evladınızın mektep başarısı için sistemli ders çalışması, ödevlerini devrinde yapması çok değerlidir. Öteki taraftan evlatlar ödevlerini yapmak için masa başına oturmakta zorlanabiliyorlar. Evlatlar masa başına oturmamak için türlü bahanelerle yaratabiliyorlar. Ana pederler her ödev saatinde evlatlarını masa başına oturmasına ikna etmek için güç harcamaları gerekebiliyor. Büyük bir kuvvet harcadıktan sonra evlat ödev masasına oturunca ise on dakikada yapılabilecek bir ödev bir saat yahut iki saat sürebiliyor. Zira evlat ödevlerini nasıl yapacağını, nasıl organize edeceğini bilmediği için uzun mühlet masa başında beklemek zorunda kalıyor ve doğal olarak ödev yapmaktan sıkılıyor.
Evladınızın uzun müddet masa başında beklememesi için, ödevlerini tertipli yapabilmesi için evladınıza destek olabilirsiniz. Evladınıza nizamlı ders çalışma alışkanlığı kazandırmak için neler yapabilirsiniz.
Evladınızla birlikte bir program yapın!
Öncelikle evladınızla gereksinimlerinizi konuşarak birlikte bir program yapabilirsiniz. Örnek mektepten geldiğinde 1 saat dinlenme, sonrasında akşam yemeği, yemekten sonra 30-45 dakika ödev yapma saati üzere bir program daha verimli olabilir.
Hanenizde evladınıza münasip ders çalışma sahası yaratın!
Günlük programı yaptıktan sonra ise konutunuzda evladınızın ödevini en âlâ biçimde yapabileceği yeri seçin. Evladınızın tarafına kendinizi koyun ve ödev yaparken nasıl bir ortam verimli olurdu diye düşünün. Daha sessiz, sakin, ışık alan bir oda olabilir.
Her derse nasıl çalışacağını öğretin!
Fiziki kuralları düzenletikten sonra ise evladınız ödevlerini yaparken nelere dikkat etmeli öğretmelisiniz. Her dersin farklı özellikleri vardır. Bu özelliklere elverişli formda evladınız daha verimli nasıl çalışabilir idüşünün ve evladınıza rehberlik edin. Örneğin tüm ödevlerini gözden geçirip evvel hangisinden başlamalı evvel bunu belirlemesi gerektiğini söyleyebilirsiniz. Yazılı ödevlerini yaparken, soru çözerken nelere dikkat etmeli bu mevzularda rehberlik edebilirsiniz. Defteri nasıl kullanmalı, nasıl not almalı üzere hususlar ders çalışma verimini artırabiliyor.
Ödevlerini tek başına yapabilmesi için motive edin!
Gayeniz evladınızın kendi başına ödevlerini yapabilmesi olmalıdır, onun bölgesine ödevlerini yapmak değil. Sizin hizmetiniz ona rehberlik ettikten sonra takıldığı noktalarda destek olmanız, sorularını yanıtlamanızdır. Birtakım ana pederler evlatlarının ödevlerini kendileri yapmak zorunda kaldıklarını tabir ediyor. Bu yanlış bir yaklaşımdır. Emelimiz evladın kendi başına ödev yapabilme becerilerini artırmaktır.
Evladınızın severek ödev yapması dileğiyle,
Mütehassıs Pedagog Sevil Yavuz
Evlat, Ergen ve Aile Psikoloğu,
Tedrisat Vazifelisi, Oyun Terapisti,
Parenting Skills & Counseling Center